دستور رئیس جمهور در مورد ذرت های آلوده

به گزارش مجله نایس پاتوق، عضو کمیسیون اصل نود مجلس از دستور رئیس جمهور مبنی بر امحای ذرت های آلوده خبر داد.

دستور رئیس جمهور در مورد ذرت های آلوده

به گزارش خبرنگاران، امیر خجسته در مصاحبه با خبرنگار مهر در تشریح جلسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت گمرکات خوزستان گفت: مسئولانی از سه وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت، اقتصاد و کشاورزی در جلسه کمیسیون حضور پیدا کردند. بحث خوبی در مورد وضعیت گمرکات انجام شد. در مورد آینده ذرت های آلوده که در گمرکات وجود دارد و همچنین شکر آلوده که در گمرکات بحث های مفصلی انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: مقرر شد ظرف مدت یک ماه آینده وضعیت ذرت های آلوده مشخص تکلیف شود.

عضو هیات تحقیق و تفحص از گمرکات گفت: آقای رئیس جمهور دستور امحای ذرت ها آلوده را داده اند اما دو روش در این خصوص وجود دارد. یا باید مرجوع شود یا امحا شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: حدود 4 سال این ذرت ها در گمرکات بلاتکلیف بوده است که مقرر شد مشخص تکلیف شوند.

وی با اشاره به حضور استاندار خوزستان در جلسه امروز کمیسیون اصل نود گفت: 270 خودرو در گمرک بلاتکلیف است مقرر شد سه وزارتخانه جلسه ای با مسئولیت کمیسیون اصل نود داشته باشند و تمام خودروهایی که درگمرکات وجود دارد مشخص تکیف شوند.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از گمرکات گفت: بحث دیگر موضوع 5 هزار و 200 تن شکر آلوده و فاسد در یکی از گمرکات کشور بود که هیئتی از کمیسیون اصل نود از این گمرک بازدید کرده و در جریان وجود 5 هزار و 200 تن شکر آلوده در گمرک قرار گرفت.

وی گفت: گمرکات رها شده هستند کالاهایی که با پول بیت المال وارد شده است آنقدر در گمرکات نگهداشته می شوند تا فاسد و آلوده شوند.

خجسته شرح داد: به سازمان تعزیرات ماموریت داده شد به سیرجان رفته و اجازه توزیع شکرهای آلوده را ندهند.

وی ادامه داد: هیئت تحقیق و تفحص در حال بررسی وضعیت همه گمرکات کشور است. باید گمرکات مشخص تکلیف شوند نباید کالاها و املاک تملیکی 7 تا 8 سال در گمرکات معطل بمانند. وضعیت املاک تملیکی نیز در گمرکات بسیار آشفته بود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: شکرهای آلوده 8 سال در گمرکات مانده بودند. وزارت کشاورزی و صمت نباید اجازه رسوب کالاهای اساسی در گمرکات را بدهند.

وی ادامه داد: طبق قانون، کالاهای اساسی دو ماه و کالاهای غیر اساسی 4 ماه بیشتر نباید در گمرکات بمانند.

خجسته از ادامه بازدید هیئت تحقیق تفحص از گمرکات کشور خبر داد و گفت: اخبار به روز از وضعیت بنادر و گمرکات کشور به کمیسیون اصل نود می رسد. به محض اینکه این شکر در گونی ها جابجا شد به ما خبر دادند و ما از توزیع آن جلوگیری کردیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 313

به "دستور رئیس جمهور در مورد ذرت های آلوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور رئیس جمهور در مورد ذرت های آلوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید