درمان دیابت با یاری یک مدل ریاضی

به گزارش مجله نایس پاتوق، پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی، یک مدل ریاضی طراحی نموده اند که می تواند با پیش بینی اثر انسولین بر انسان، به درمان بهتر دیابت یاری کند.

درمان دیابت با یاری یک مدل ریاضی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه ام.آی.تی، یکی از راهبردهای جدید و امیدوارکننده برای درمان دیابت، این است که به بیماران، انسولین تزریق گردد اما هیچ یک از انواع انسولین های جوابگو به گلوکز یا انسولین هوشمند (GRI)، برای استفاده انسانی مورد تایید قرار نگرفته اند و تنها موردی که به مرحله بالینی درمان وارد شده نیز تاثیری بر انسان نشان نداد و در همان مرحله نخست بازنده شد.

پژوهشگران دانشگاه ام.آی.تی (MIT)، یک مدل ریاضی ابداع نموده اند که می تواند رفتار انواع متفاوت انسولین هوشمند را هم در انسان و هم در جوندگان پیش بینی کند. آنها باور دارند که این مدل را می توان برای طراحی انسولین های هوشمندی به کار برد که تاثیر آنها در انسان بیشتر باشد و بدین ترتیب، داروهایی که احتمال موفقیت آنها در آزمایش های بالینی بیشتر است، ارائه نشوند.

مایکل استرانو (Michael Strano)، استاد مهندسی شیمی دانشگاه ام.آی.تی و از پژوهشگران این پروژه گفت: انسولین های هوشمندی که در حال حاضر وجود دارند، بر حیوانات موثر هستند اما در آزمایش روی انسان ها شکست می خورند. مدل ما می تواند موفقیت یا شکست این انسولین را پیش بینی کند.

وی اضافه کرد: ما با یاری این مدل می توانیم به سرعت پیش بینی کنیم که کدام یک از درمان های حیوانی دیابت، بر انسان نیز موثر خواهند بود.

این پژوهش، در مجله Diabetes به چاپ رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 843

به "درمان دیابت با یاری یک مدل ریاضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان دیابت با یاری یک مدل ریاضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید