درخواست دبیرکل ناتو از آلمان برای استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در این کشور

به گزارش مجله نایس پاتوق، دبیرکل ناتو از دولت برلین خواسته است تا با استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در این کشور از صلح و آزادی محافظت کند!

درخواست دبیرکل ناتو از آلمان برای استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در این کشور

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یادداشتی که در نشریه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ منتشر نموده از دولت برلین خواسته است تا با استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در این کشور از صلح و آزادی محافظت کند.

دبیر کل ناتو در حالی چنین مطلبی را در روزنامه آلمانی منتشر نموده است که پیش از این حزب آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و دومین حزب عظیم آلمان خواهان خروج تسلیحات هسته ای آمریکا از پایگاه های هوایی این کشور شدند.

استولتنبرگ در این یادداشت بحث را به انبار کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در پایگاه های هوایی آلمان کشانده و محافظت از صلح و آزادی را در گرو انبار کردن حدود 20 بمب هسته ای بی 61 آمریکا در پایگاه هوای بوشل واقع در غرب آلمان دانسته است.

در بخشی از یادداشت او آمده است: در سراسر دنیا، تروریسم ادامه دارد، رژیم های اقتدارگرا، دموکراسی های لیبرال را به چالش می کشند، و ما شاهد گسترش سلاح های هسته ای در کشور هایی مانند کره شمالی و همچنین ادامه اقدامات تهاجمی توسط روسیه هستیم.

وی در بخش دیگری از این یادداشت ادعا می نماید روسیه سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش نظامی خود انجام داده است و سعی دارد زرادخانه های هسته ای خود را با استراتژی های نظامی ادغام کند.

استولتنبرگ مدعی است مسکو موشک هایی با کلاهک هسته ای در کالینینگراد که فقط 500 کیلومتر با برلین فاصله دارد مستقر نموده و متحدینی مانند دانمارک، لهستان و رومانی را در معرض خطر حملات هسته ای قرار داده است.

به نظر می رسد ارقام، داستان دیگری را بیان می نمایند. در ماه فوریه، پنتاگون تخمین زد که روسیه معادل 28 میلیارد دلار برای نوسازی نیرو های هسته ای خود هزینه نموده است. این در حالی است که آمریکا درصدد ارتقاء زرادخانه هسته ای خود با بودجه 1.5 تریلیون دلار است (یعنی 53 برابر بیشتر از روسیه). همچنین این آمریکا بود که از پیمان موشکی ضد بالستیک با روسیه خارج شد و اظهار داشت علاقه کمی به تجدید این پیمان استراتژیکی دارد.

انتهای پیغام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 966

به "درخواست دبیرکل ناتو از آلمان برای استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دبیرکل ناتو از آلمان برای استقرار تسلیحات هسته ای آمریکا در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید