اقتصاد اروپا بر چه صنایعی متکی است؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، کشاورزی کمترین و صنعت بیشترین سهم از ارزش افزوده اقتصاد کشورهای اروپایی را داشته اند.

اقتصاد اروپا بر چه صنایعی متکی است؟

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، مرکز آمار اتحادیه اروپا بخش صنعت بیشترین سهم را از ارزش افزوده ناخالص از کل فراوری ناخالص داخلی کشورهای عضو این اتحادیه داشته است. تا انتها سال 2018، به طور متوسط 19.1 درصد از کل ارزش افزوده ناخالص کشورهای عضو اتحادیه اروپا مربوط به بخش صنعت بوده است.

پس از این بخش، خرده فروشی، انبارداری و حمل و نقل با 19 درصد و آموزش، مراقبت های درمانی و تامین اجتماعی با 18.6 درصد قرار دارند.

از طرف دیگر کمترین ارزش افزوده ناخالص در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا مربوط به بخش کشاورزی با تنها دو درصد بوده است و پس از این بخش، فعالیت های هنری با سهم 3.4 درصدی و فعالیت های اقتصادی و بیمه ای با سهم 4.9 درصدی، کمترین سهم را از ارزش افزوده ناخالص کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشته اند.

در 13 کشور از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا بخش خرده فروشی، انبارداری و حمل نقل سهم بیشتری از ارزش افزوده ناخالص در مقایسه با بخش صنعت داشته است. از سوی دیگر لیتوانی با 31.9 درصد و لهستان با 20.6 درصد، کشورهایی بده اند که بیشترین وابستگی را به تجارت داشته اند.

از طرف دیگر اما ایرلند با 36.5 درصد بیشترین سهم صنعت از ارزش افزوده ناخالص را در بین کشورهای اروپایی دشاته است و پس از این کشور، جمهوری چک با 30.2 درصد، اسلوونی با 26.9 درصد و رومانی با 26.1 درصد قرار دارند. سهم صنعت از ارزش افزوده ناخالص در آلمان 25.4 درصد و لهستان 25 درصد بوده است.

در بین دیگر کشورهای اروپایی، سهم صنعت از ارزش افزوده ناخالص در اتریش 22 درصد، ایتالیا 20 درصد، هلند 15 درصد، انگلیس 14 درصد و فرانسه 13 درصد تا انتها سال 2018 بوده است.

گفتنی است که اتحادیه اروپا شامل 28 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 497

به "اقتصاد اروپا بر چه صنایعی متکی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد اروپا بر چه صنایعی متکی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید