خودرو هایی با قلب های تپنده عجیب و حیرت آور!
به گزارش مجله نایس پاتوق، وبسایت چرخان: یکی از بزرگ ترین جذابیت های صنعت پرتکاپوی خودرو، تنوع در کار هایی است که هرکسی یا هر شرکتی می تواند بر روی خودروی خود انجام دهد. یکی از این کار های جالب که البته برخی از افراد در سراسر جهان علاقه زیادی به انجام دادن آن دارند، برداشتن موتور یک خودروی قوی تر و بزرگ تر و قرار دادن آن روی یک خودروی دیگر است.
این فرایند، یک مسیر طولانی، پیچیده و البته گران را در پی دارد و درواقع، کسانی که آن را انجام می دهند، می خواهند با این کار، دیگر افراد را از قدرت، سرعت و شتاب خودروی تغییریافته خود، تحت تأثیر قرار داده و یا تنها محض تفریح و یک کار تفننی، این کار را انجام می دهند.
فیات 500 با موتور لامبورگینی
نتیجه ترکیب کردن دو خودروی ایتالیایی با یکدیگر و قرار دادن موتور قدرتمند لامبورگینی روی فیات 500، قلب تپنده 12 سیلندر 580 اسب بخاری است که روی یک خودروی کامپکت (compact)، قرارگرفته است. البته هیچ راه ساده ای برای قرار دادن این موتور داخل فیات 500، وجود نداشته و تنها با تغییراتی روی موتور، این کار میسر شده است.
ولوو 242 کوپه با موتور 10 سیلندر
قرار دادن یک موتور 8 سیلندر داخل این خودروی ولوو قدیمی که فضای داخل کاپوت آن نیز مناسب و زیاد است، یک کار نسبتاً رایجی به شمار میرود. بااین وجود، قرار گرفتن قلب تپنده یک بی ام و E60 M5 با 10 سیلندر، چندان رایج و ساده نیست. این موتور با فراوری کردن 500 اسب بخار قدرت و گشتاور بی رحمی که می تواند این خودروی کلاسیک را باقدرت از هر جاده ای عبور دهد، روی این ولوو سوار شده است.
تویوتا 86 با موتور 8 سیلندر فراری
یکی از گلایه هایی که از تویوتا 86 می گردد، نداشتن قدرت کافی است که از موتور 4 سیلندر مربوط به سوبارو باکسر آن فراوری می گردد؛ اما آقای ریان تورک، این مشکل را با قرار دادن یک موتور 8 سیلندر مربوط به فراری 458 روی این ژاپنی اسپرت، حل نموده است. البته، همان گونه که در تصویر مشاهده می کنید، در این تویوتا، فضای کافی برای این موتور فراری وجود ندارد.
تویوتا پریوس با موتور دوج چلنجر هلکت (hellcat)
تماشای یک پریوس در پیست مسابقه آن هم با موتور قدرتمند یک خودروی آمریکایی، چیزی نیست که بتوان در هرجایی آن را مشاهده کرد. این پریوس که درون آن، به وسیله هواداران خود، یک موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ، قرارگرفته، تبدیل به یک هیولای قدرتمند ژاپنی-آمریکایی شده است. بااین حال، سازندگان این ترکیب، پا را فراتر گذاشته و یک پریوس باقدرت 1000 اسب بخار را به ارمغان آورده اند.
رولز-رویس فانتوم با موتور 2JZ
نمی توان این لیست را بدون در نظر گرفتن، موتور قدرتمند 2JZ، در نظر گرفت. در این مورد، صاحب رولز رویس فانتوم، پس ازاینکه موتور این خودرو دچار حادثه شد، از آن چندان راضی نبود و به همین دلیل، یک موتور کامل 2JZ توربو-سوپرشارژ را روی آن قرارداد که می تواند 900 اسب بخار قدرت فراوری کند.
پورشه 911 تارگا با موتور 8 سیلندر کادیلاک
قرار دادن موتور بزرگ و جاگیر 8 سیلندر کادیلاک، پشت یک فراری 911 تارگا، کار ساده و معمولی نیست. این افراد در این ترکیب موتوری، این قلب تپنده 8.2 لیتری 8 سیلندر مربوط به کادیلاک الدورادو (Eldorado) را در قسمت عقبی صندلی راننده جای داده و روی آن از روکش کاهش دمایی استفاده نموده اند که شبیه چمدان های مسافرتی است.
دوج چارجر با موتور یک قایق مسابقه ای
یک مزیت خوب خودروای قدیمی بزرگ برای این تعویض موتورها، فضای کافی برای قرار دادن یک موتور بزرگ تر، زیر کاپوت آن هاست. به همین دلیل، قرار دادن موتور 8 سیلندر QC4v یک قایق مسابقه ای باقدرت 1,650 اسب بخار روی این دوج آمریکایی را می توان متصور شد. با قرار گرفتن این موتور، نه تن ها سرعت این دوج تا حد بسیار زیادی بالا رفته است، بلکه حتی قدرت آن به حدی رسیده که می تواند به راحتی، لاستیک های خودرو را نابود کند.
لکسوس LFA با موتور تویوتا کمری
البته هیچ کسی در دنیا، آن قدر بی فکر و نادان نیست که بخواهد یک موتور کارخانه ای تویوتا کمری را روی لکسوس LFA قرار دهد. موتور 10 سیلندر لکسوس LFA، یکی از برترین موتور هایی است که در دنیا وجود دارند، اما راننده افسانه ای ژاپنی، یوچی ایمامورا، فکر می کرد که این موتور، گشتاور کافی برای حرکات دریفت (Drift) در این خودرو را ایجاد نمی کند. پس او یک موتور مسابقه ای مربوط به کمری ناسکار (Nascar) را روی این LFA قرارداد.
درنهایت نیز، این لکسوس بیچاره از داخل نابود شد و تنها هزینه های بسیار زیاد بود که بر دوش راننده خود مانده بود.
فولکس واگن لوپو با موتور 2x W12
متخصص آلمانی، آندره پوتش، در قرار دادن موتور خودرو های بزرگ روی خودرو های کوچک تر، تبحر خاصی دارد. او در این مورد خاص و منحصربه فرد، با قرار دادن دو موتور 12 سیلندر فولکس واگن (یکی در جلوی خودرو و دیگری در قسمت عقب) که هر یک 6 لیتر حجم دارد، یک شاهکار هنری را ایجاد نموده است. او، این دو موتور را به وسیله یک جعبه دنده دستی 2.0 TDI به یکدیگر متصل نموده است.
هر یک از این موتور های قرارگرفته روی فولکس لوپو، می توانند 444 اسب بخار قدرت و 550 نیوتون متر گشتاور فراوری نمایند.
پ
منبع: برترین ها