خبرهای مربوط به دستگیری و انحلال شوراهای شهر با واقعیت فاصله دارد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، مرتضی الویری روز پنجشنبه در نهمین اجلاس شورای عالی استانها با اشاره به هجمه های وسیعی که با انگیزه های مختلف به شوراها و مدیریت شهری می گردد، اضافه کرد: در مورد دستگیری و انحلال شوراهای اسلامی شهر و روستا خبرهایی می رسد که با واقعیت های موجود فاصله دارد.

خبرهای مربوط به دستگیری و انحلال شوراهای شهر با واقعیت فاصله دارد

وی گفت: سخنگوی وزارت کشور اعلام نموده است که هشت شورا منحل و 283 نفر سلب عضویت شدند اما بیان نمی نمایند که این تعداد مربوط به پنج سال است نه یک سال.

الویری اعلام نمود: باید ببینیم تعداد تخلفات انجام گردیده چند درصد از جامعه 120 هزار نفری شوراها را در بر می گیرد؛ در این خانواده 120 هزار نفره شوراها و مدیریت شهری، تعداد انگشت شماری را تبلیغاتی کردن، چیزی جز تضعیف نیست و در این مقطع زمانی این اقدامات سهم مهلک است زیرا این روزها بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همبستگی در مقابل توطئه های خارجی احتیاج داریم.

وی یادآور شد: شوراهای اسلامی شهر و روستا می توانند بهترین و موثرترین یاری ها را به جامعه نمایند و انتشار اخبار نادرست به مصلحت نیست.

رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: گوش بریدن یک کودک کار بدون هیچگونه ریشه یابی با موج تبلیغاتی بالا گرفت و در رسانه ها و حتی رسانه ملی منتشر شد؛ موضوعی که به هیچ وجه واقعیت نداشت و تنها تبلیغات سوء علیه شورا بود.

رئیس شورای عالی استان ها درباره وقایع شورای اسلامی شهرستان بابل گفت: از هیچ خطاکاری مطلقا حمایت نمی کنیم اما یک سویه عمل کردن، دام گذاشتن، طعمه قرار دادن، کاری است که در جوامع غیراخلاقی انتظار می رود اما در جامعه اسلامی، چنین چیزی قابل پذیرش نیست.

وی در ادامه به جلسات متعدد شورای عالی استانها با دیوان عدالت اداری اشاره نمود و گفت: ابطال مصوبات مختلفی در دیوان عدالت اداری موجب خسارت سنگین بر درآمدهای شهرداری گردیده است.

الویری اضافه نمود: در مورد چند مسأله کلیدی و مهم با دیوان عدالت اداری به تصمیم های قابل ملاحظه ای دست یافتیم.

وی اضافه نمود: همچنین لایحه مالیات بر ارزش اضافه نموده در مجلس شورای اسلامی در جریان است و در مورد مدیریت یکپارچه شهری هم جلسات متعددی داشتیم.

رئیس شورای عالی استان ها ابراز امیدواری کرد تا خاتمه سال جاری، موضوع تامین درآمد پایدار، مالیات بر ارزش اضافه نموده و لایحه مدیریت شهری به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 43

به "خبرهای مربوط به دستگیری و انحلال شوراهای شهر با واقعیت فاصله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای مربوط به دستگیری و انحلال شوراهای شهر با واقعیت فاصله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید