خبرنگاران هشت طرح سرمایه گذاری ذیل مثلث توسعه مالی در گناباد در حال اجراست

به گزارش مجله نایس پاتوق، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استانداری خراسان رضوی گفت: هشت طرح مالی با سرمایه گذاری چهار هزار و 830 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 476 نفر ذیل الگوی مثلث توسعه مالی - فرهنگی در شهرستان گناباد در حال اجراست.

خبرنگاران هشت طرح سرمایه گذاری ذیل مثلث توسعه مالی در گناباد در حال اجراست

علی رسولیان روز چهارشنبه در در حاشیه بازدید از طرح های شهرستان گناباد به مناسبت روز ملی صنعت و معدن طی گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: طرح توسعه شرکت فرآورده های دیرگداز با حجم سرمایه گذاری هزار و 400 میلیارد ریال و ظرفیت فراوری سالانه 2 هزار تن آجر و جرم نسوز در حال انجامست.

وی ادامه داد: این طرح جزو طرح های سرمایه گذاری تفاهمنامه همکاری مالی در چهار چوب طرح مثلث توسعه مالی و فرهنگی گناباد است که در حال حاضر با پیشرفت 65 درصد به عنوان یکی از بزرگترین طرح های نیمه تمام صنعتی شهرستان با کاربرد ویژه در صنایع فولاد و سیمان با همت مدیران و کارگران این شرکت در حال انجام می باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با تکمیل این طرح ظرفیت فراوری شرکت سالیانه از 30 هزار تن به 50 هزار تن آجر و جرم نسوز خواهد رسید و میزان اشتغال از 145 نفر به 200 نفر افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: سایر طرح ها نیز در حوزه فراوری ملات نسوز و آجر نسوز، ماسه ریخته گری سیلیس و پودر میکروسیلیکا، فراوری فروسیلیسیوم و شمش منیزیم، فراوری نشاسته، گلوتن و گلوکز، خوراک آبزیان و پودر بنتونیت هستند.

رسولیان ادامه داد: در اجرای طرح مثلث توسعه مالی، فرهنگی تا به امروز 221 مشخص اقتصاد مقاومتی در این استان مشخص شده که 70 مشخص دیگر تا خاتمه سال به این تعداد اضافه کرده می شود.

وی گفت: تا به امروز هزار و 201 تفاهمنامه با سرمایه گذاری 198 هزار و 305 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 205 و 877 نفر در اجرای طرح مثلث توسعه مالی، فرهنگی خراسان رضوی امضا شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: گناباد از مزیت های بسیار سرمایه گذاری با سود و منافع مالی بسیار برخوردار است.

وی ادامه داد: این شهرستان با موقعیت خاص خود در جنوب استان خراسان رضوی از ظرفیت های بسیار در بخش های مالی و سرمایه گذاری صنعتی و به خصوص در بخش صنایع معدنی، کشاورزی و گردشگری برخوردار است و وجود معادن و مواد اولیه در این بخش ها از جمله این مزیت ها به شمار می رود.

رسولیان گفت: تمام خصوصیات سرمایه گذاری سودآور از نظر وجود مواد اولیه و موقعیت های مناسب برای فروش محصولات فراوریی در شهرستان گناباد وجود دارد.

وی اضافه کرد: گناباد با توجه به وجود مواد اولیه دارای ظرفیت مناسب برای گندله سازی و فراوری کنسانتره معدنی و صنایع وابسته و احیا و ذوب صنایع فولادی است و پیگیری هایی برای اجرای طرح های شاخص بدین منظور در سطح ملی در دست انجام است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اتحاد و همدلی و پیگیری های مستمر مسوولان دستگاه های اجرایی گناباد از خصوصیات شاخص است که بستر جذب سرمایه گذار را هموار می نماید.

وی گفت: جلسه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان خراسان رضوی در گناباد 13 مصوبه برای برطرف تنگناهای بخش های صنعتی و معدنی، کشاورزی، تکمیل و توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی داشت.

رسولیان اضافه کرد: صنایع معدنی فروسلیس از جمله مزیت های سرمایه گذاری در گناباد است و در مجموع هشت هزار و 500 میلیارد ریال برای تکمیل و توسعه آن هزینه می شود و با تحقق این مهم برای 850 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان سه میلیارد یورو برای تامین اعتبار طرح توسعه شرکت دیرگداز به منظور فراوری آجرهای نسوز به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع معدنی اختصاص یافت و قرار شد طی مذاکره با بنگاه های مالی مهم کشور مشکل تامین مواد اولیه آن برطرف شود.

معاون استاندار و تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و مدیران شعب بانک های استان خراسان رضوی روز چهارشنبه با سفر به گناباد علاوه بر بازدید از تعدادی واحدهای فراوریی با حضور در جلسه ستاد استانی تسهیل و برطرف موانع فراوری، مسائل و مسائل واحدهای فراوریی این شهرستان را آنالیز کردند.

172 واحد صنعتی در بخش های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است. از مجموع چهار هزار و 700 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و 400 واحد فعال است. حدود 500 شرکت تعاونی با اشتغال بیش از 6 هزار و 500 نفر در این شهرستان فعالیت دارند.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1061

به "خبرنگاران هشت طرح سرمایه گذاری ذیل مثلث توسعه مالی در گناباد در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشت طرح سرمایه گذاری ذیل مثلث توسعه مالی در گناباد در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید