فروش بلیط های چارتری حذف نخواهد شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر از عدم حذف فروش بلیطهای چارتری با هدف حمایت از صنعت گردشگری، از حمل و نقل هوایی ایران داد.

فروش بلیط های چارتری حذف نخواهد شد

به کفته علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در سه سال اخیر کوشش شد تا با کاهش فروش بلیطهای چارتری، فروش بلیط پروازهای برنامه ای در کشور افزایش یابد و در عین حال از هرگونه سوداگری در این بخش جلوگیری گردد.

بعضی سوداگران با اخذ مجوز تاسیس شرکت هواپیمایی بدون اینکه فعالیت خود را آغاز نمایند، مجوز خود را به بهای سه تا چهار میلیارد تومان به فروش می رساندند، اما سازمان هواپیمایی کشوری با صدور مجوزهای مورد احتیاج، با این نوع سوداگری مقابله نموده است.

عدم کاهش اندازه پروازها در کشور و افزایش حجم پروازها به فرودگاه های کم برخوردار از برنامه سازمان هواپیمایی کشوری در سال های اخیر بوده است.

رئیس سازمان هوانوردی کشوری درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما نیز گفت:

افزایش دو و نیم برابری ارز در ماه های گذشته از یک سو و با توجه به بالا بودن هزینه ارزی اداره شرکت های هواپیمایی که تا 55 درصد هزینه این شرکت ها را شامل می گردد، قیمت بلیط هواپیما افزایش یافت اما در چند ماه آینده شاهد تعادل در نرخ بلیطها خواهیم بود.

در سال های گذشته بخش زیادی از فروش بلیط ایرلاین ها به صورت چارتری بود، اما در دو سه سال اخیر کوشش شد تا اندازه فروش چارتری به حداقل برسد.

به گفته معاون وزیر راه به طور کلی فروش چارتری بلیط هواپیما حذف نخواهد شد، چرا که بلیط چارتری به صنعت گردشگری یاری می نماید. سازمان نیز از خرید و فروش چارتری بلیط در راستای توسعه صنعت گردشگری حمایت خواهد نمود.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر / ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1995

به "فروش بلیط های چارتری حذف نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش بلیط های چارتری حذف نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید