خانه باغ های ابرکوه در قالب طرح های مشارکتی مرمت شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، محمدمهدی شرافت در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به وجود تعداد زیادی خانه باغ قدیمی با معماری های ارزشمند در شهرستان ابرکوه گفت: این خانه باغ ها در قالب طرح های مشارکتی مرمت و بازسازی شده و در راستای توسعه صنعت گردشگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خانه باغ های ابرکوه در قالب طرح های مشارکتی مرمت شد

جهت دریافت خدمات اجرای آلاچیق پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

وی اعلام نمود: برای مرمت و بازسازی این خانه ها، بالغ بر یک میلیارد و 340 میلیون ریال هزینه شده است.

شرافت عنوان نمود: از جمله این آثار خانه باغ قلعه خسروآباد است که در دهستان فراغه و در روستای خسروآباد واقع شده و حدود چهار هزار مترمربع مساحت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد یادآور شد: این خانه باغ تاریخی با حصاری رفیع و چهاربرج در چهار ضلع به صورت چینه ای بنا شده و بنای آن متعلق به دوره قاجار است و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

وی، اعتبار تخصیص داده شده به مرمت این بنا را بالغ بر 200 میلیون ریال اظهار داشت.

شرافت اضافه کرد: خانه باغ عظیمی در روستای صفی آباد که متعلق به دوران پهلوی است نیز از دیگر خانه باغ های مرمت شده در قالب طرح های مشارکتی است که برای مرمت آن بالغ بر 140 میلیون ریال هزینه شده است.

وی از دیگر خانه باغ های مرمت شده در قالب این طرح را خانه باغ اسفندیار خان مربوط به دوره پهلوی اول دانست و اعلام کرد: این بنا در روستای فیروزآباد دهستان تیرجرد واقع شده و مرمت آن 150 میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

شرافت اعلام نمود: مرمت و ساماندهی خانه های مشارکتی در قالب تفاهم نامه منعقد شده بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مالک به صورت 50 سهم مالک و 50 سهم میراث و زیر نظر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرا شده و خانه هایی که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده باشند، مشمول مرمت و ساماندهی می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 762

به "خانه باغ های ابرکوه در قالب طرح های مشارکتی مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه باغ های ابرکوه در قالب طرح های مشارکتی مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید