حفاظت و بازسازی آثار ثبت شده در آذربایجان غربی نیازمند تأمین اعتبار

به گزارش مجله نایس پاتوق، نماینده منتخب مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ملاقات و گفت وگو کرد.

حفاظت و بازسازی آثار ثبت شده در آذربایجان غربی نیازمند تأمین اعتبار

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل استان 29 اردیبهشت در این ملاقات اظهار کرد: 1600 اثر ثبت شده در استان وجود دارد که برای حفاظت و بازسازی از آن ها احتیاج به تأمین اعتبار برای جذب نیروهای متخصص و افزایش تعداد نیروهای یگان هستیم که متأسفانه بودجه کم و ساختار وزارتخانه چنین اجازه ای را به ما نمی دهد.

او اضافه نمود: یکی دیگر از دغدغه های اداره کل استان نیز این است که برای استخراج از معادن در حریم تپه ها و آثار تاریخی استان بدون هیچ گونه استعلامی از ما مجوز داده شده می گردد که برای حل این مشکل باید به دنبال چاره اساسی بود.

جباری ادامه داد: توسعه گردشگری غرب کشور یکی از تأکیدات وزارتخانه است چراکه مردم ایران در تعطیلات بیشتر به شمال کشور سفر می نمایند، در حالی که بیشترین تعداد آثار ثبتی و آثار طبیعی در غرب کشور واقع شده است.

او گفت: وزارتخانه برای توسعه گردشگری و معرفی هر چه بیشتر استان های غربی کشور برنامه های خاصی در نظر گرفته است و از این رو حمایت از سرمایه گذاران نیز در دستور کار واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: برای توسعه گردشگری در سال 99 برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است که در صورت تأمین اعتبار و اجرای این برنامه ها مهاباد نیز به یکی از قطب های گردشگری در شمال غرب کشور تبدیل خواهد شد.

کوشش برای جذب اعتبار لازم برای توسعه گردشگری

جلال محمودزاده نماینده منتخب مردم مهاباد در مجلس نیز در این ملاقات گفت: مسیرهای منتهی به جاذبه های گردشگری از نظر زیرساختی مشکل دارد که بنده به نوبه خودم برای جذب اعتبار و حل این مسائل در مجلس تمام کوشش خود را در مجلس به کار خواهم گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 939

به "حفاظت و بازسازی آثار ثبت شده در آذربایجان غربی نیازمند تأمین اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت و بازسازی آثار ثبت شده در آذربایجان غربی نیازمند تأمین اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید