جاعل سایت بانک معروف در دام پلیس فتای تهران

به گزارش مجله نایس پاتوق، رییس پلیس فتای تهران عظیم از دستگیری کلاهبرداری اطلاع داد که اقدام به جعل سایت یک بانک نموده بود.

جاعل سایت بانک معروف در دام پلیس فتای تهران

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، دراین باره گفت: مدتی قبل چندین شکایت مشابه از سوی شهروندان به پلیس فتا ارجاع شد که پس از انتقال وجه از طرق سایت یکی از بانک ها، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان شده بود. به همین دلیل تحقیقات در این خصوص شروع و استعلام از بانک مربوطه نیز انجام شد.

وی با بیان اینکه در جریان تحقیقات تعیین شد که سایت مذکور ارتباطی با سایت بانکی نداشته است، گفت: به همین دلیل تعیین شد که متهم یا متهمان اقدام به جعل صفحه سایت بانک نموده اند. در ادامه از تعدادی از مالباختگان نیز برای حضور در مقر پلیسی دعوت و در جریان آن تعیین شد که این افراد با جستجوی نام بانک در موتورهای جستجو به این صفحه رسیده و عملیات انتقال وجه را انجام داده اند.

رییس پلیس فتای تهران عظیم با بیان اینکه پیگیری برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام انجام و سایت مذکور نیز با دستور قضایی از دسترس خارج شد، گفت: خاتمه با پی جویی ها و تحقیقات فنی پلیس این فرد شناسایی و در عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد که در جریان آن تحت بازپرسی قرار گرفته و به جرم خود اعتراف کرد و گفت که سایت یکی از بانک ها را با رعایت تمام اشکال آن و آدرسی مشابه جعل نموده و هنگامی که افراد قصد انتقال وجه را داشتند برای آنان پیغام خطا صادر نموده، اما بلافاصله اطلاعات وارد شده را در سامانه ای دیگر وارد نموده و اقدام به خالی کردن حساب آنان نموده است.

معظمی گودرزی مبالغ کلاهبرداری شده از سوی این فرد را بالغ بر سه میلیارد ریال خاطرنشان کرد و گفت: برای این فرد پرونده ای تشکیل و به دادسرا معرفی شده است. اما تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

وی از شهروندان خواست که برای انجام تراکنش های بانکی حتما شخصا آدرس بانک را وارد نمایند. همچنین برای انجام خریدهای اینترنتی نیز به ای-نماد که در سایت قرار گرفته توجه نموده و حتما با کلیک بر روی آن تعیینات سایت مذکور را در شناسنامه ای-نماد مطابقت دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1329

به "جاعل سایت بانک معروف در دام پلیس فتای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاعل سایت بانک معروف در دام پلیس فتای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید