فراوری 2 درصد علم جهان در ایران، چاپ 53 هزار مقاله در نشریات جهان

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، حسین سالار املی صبح سه شنبه در بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر در سالن حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: کشورهای عضو این اتحادیه با یکدیگر همسایگان ابدی هستند و تعامل بین این کشورها تعاملی مثبت و پارامتری اساسی برای پیشرفت در عرصه های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مالی می گردد.

فراوری 2 درصد علم جهان در ایران، چاپ 53 هزار مقاله در نشریات جهان

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با تاکید بر اینکه روابط علمی و فناوری اوج همکاری بین کشورها است، اضافه کرد: در هیچ جای جهان دانشمندان مورد تعرض قرار نمی گیرند و دارای حرمت ویژه در تمام جوامع هستند.

وی با اشاره به سیاست های کلان همکاری های علمی بین المللی و صندلی کشورهای همسایه ادامه داد: علم و دانش باید در کنار سایر بخش های جامعه به ویژه صنعت، سیاست و سایر حوزه ها قرار گیرد.

سالار آملی با تاکید بر بین الملل سازی امور علمی کشور، توسعه بخش فنی و حرفه ای برای مقابله با تحریم ها درباره صندلی علمی ایران در جهان ادامه داد: 2 درصد علم جهان در ایران فراوری می گردد و ما به جذب 98 درصد علم جهان احتیاج داریم که باید بسترسازی مناسب برای کسب و جذب این علم فراهم کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه ایران دارای 81 هزار عضو هیات علمی و 100 هزار دانشجوی دکترا، اضافه کرد: 466 پروژه مشترک با دانشگاه های معتبر جهان، 43 پارک علم و فناوری و 166 مرکز رشد در ایران فعالیت می نمایند.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از علم و تجربیات کشورها، گفت: 30 هزار نفر در پارک های علمی و فناوری ایران فعالیت می نمایند.

سالار آملی با اشاره به روند رو به توسعه رشد علمی ایران بر مبنای مقالات ISI، توضیح داد: 53 هزار و 400 مقاله ایران در نشریات علمی جهان و در سال گذشته میلادی نیز 13 هزار مقاله به صورت مشترک با سایر کشورها به چاپ رسیده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه ایران در فراوری مقالات علمی و همچنین رشد مقالات علمی به ترتیب در صندلی شانزدهم و اول جهان واقع شده است، اضافه کرد: سال جاری 40 دانشگاه ایران در رقابت با دانشگاه های علمی بزرگ جهان قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه تهدیدات زیست محیطی بویژه افول دریای خزر مهمترین تهدید در ایران بیان کرد و گفت: دریای خزر موجب حیات، اشتغال و زندگی هزاران نفر است و با هم افزایی و ورود هرچه بیشتر دانشگاهیان درصدد حل مسائل اکوسیستمی دریای خزر شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 428

به "فراوری 2 درصد علم جهان در ایران، چاپ 53 هزار مقاله در نشریات جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 2 درصد علم جهان در ایران، چاپ 53 هزار مقاله در نشریات جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید