خبرنگاران اختصاص پنج میلیارد و 160 میلیون ریال وام به طرح های فناورانه در گیلان

به گزارش مجله نایس پاتوق، آستارا - خبرنگاران - مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان از اختصاص پنج میلیارد و 160 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت برای تجاری سازی طرح های فناورانه 41 شرکت و فرد کارآفرین در حوزه های کشاورزی، تکنولوژی اطلاعات، مکانیک و الکترونیک خبر داد.

خبرنگاران اختصاص پنج میلیارد و 160 میلیون ریال وام به طرح های فناورانه در گیلان

علی رضا آکوشیده روز دوشنبه در جلسه مدیران سمن ها در مرکز رشد واحدهای فناور آستارا گفت: 12 مرکز رشد واحدهای فناور و بیش از 30 کانون شکوفایی خلاقیت در گیلان دایر است و به هر ایده در کانون های شکوفایی و خلاقیت، در مرحله نخست 25 میلیون ریال و بعد از تکمیل تا 500 میلیون ریال تسهیلات ارائه می شود.

وی اعلام نمود: کانون های شکوفایی خلاقیت از حدود 10 سال قبل با هدف حمایت از دانش آموزان، دانشجویان و جوانان صاحب ایده دایر شده اند و فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، مکانیک، زیست فناوری، نانو فناوری و محیط زیست محورهای پذیرش ایده در کانون هاست.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری گیلان یادآور شد: بیش از 300 شرکت، واحد فناور و هسته در مراکز رشد گیلان فعال است و 29 درصد آنها در حوزه فناوری اطلاعات، 16 درصد در حوزه کشاورزی، 15 درصد در حوزه مکانیک و 11 درصد در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: آستارا در حوزه های کشاورزی، صنایع دستی، صادرات و گردشگری از ظرفیت خوب کارآفرینی برخوردار است و سه کانون شکوفایی در دانشگاه های این شهرستان دایر است و سمن ها به بهره وری ایده ها کمک کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 10 سمن در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و مرکز رشد واحدهای فناور آن در سال 88 تاسیس و هفت شرکت فناور در آن مستقر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1097

به "خبرنگاران اختصاص پنج میلیارد و 160 میلیون ریال وام به طرح های فناورانه در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اختصاص پنج میلیارد و 160 میلیون ریال وام به طرح های فناورانه در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید