تنها هتل گردشگری گچساران در کما، اعمال نرخ سود 32 درصد توسط بانک عامل

به گزارش مجله نایس پاتوق، اعمال نرخ سود 32 درصد توسط بانک صادرات کهگیلویه و بویراحمد برای تنها هتل گردشگری 4 ستاره شهرستان گچساران و به کما رفتن این هتل مهم ترین مباحث مطرح شده در نشست کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری کهگیلویه و بویراحمد بود.

تنها هتل گردشگری گچساران در کما، اعمال نرخ سود 32 درصد توسط بانک عامل

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ویژه فروردین 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از یاسوج، هفدهمین نشست ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز برگزار گردید که مسائل هتل گردشگری پاسارگاد گچساران مهم ترین موضوع مطرح شده در این نشست بود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به مسائل هتل پاسارگاد گچساران، گفت: میزان تسهیلات دریافتی توسط این واحد 2.5 میلیارد تومان بوده که تا کنون حدود یک میلیارد تومان از تسهیلات را به بانک عامل پرداخت نموده و بالغ بر 2 میلیارد تومان تسهیلات معوقه دارد.

داریوش دیودیده عدم استقبال ادارات و گردشگران از خدمات این هتل و عدم توانایی مدیریت سابق این هتل در پرداخت به موقع اقساط را از مهم ترین مسائل این واحد اعلام کرد و اضافه کرد: بانک عامل به دلیل عدم پرداخت اقساط، پیگیر وصول مطالبات و درحال اقدام اجرایی و قضایی است.

وی خواهان اعطای تنفس یک ساله و بخگرددگی جرائم دیرکرد، تقسیط 5 ساله با نرخ جدید بانکی و جلوگیری از اقدام قضایی و اجرایی و کارشناسی مجدد محل اجرای طرح و آزادسازی اسناد مازاد بر وثایق این طرح شد.

افزایش نرخ تسهیلات بانک از 14 به 32 درصد

مدیر هتل پاسارگاد گچساران نیز در این نشست با بیان اینکه این واحد برای حدود 50 نفر اشتغال زایی ایجاد نموده است، گفت: حدود 2 میلیارد تومان به بانک بدهکار هستیم که درآمد هتل پاسخگوی پرداخت اقساط معوقه نیست.

محمد هاشم صالحی اضافه کرد: حدود 7 منزل مسکونی در رهن بانک داریم که از این تعداد ماهیانه برای 4 واحد اجاره پرداخت می کنیم که انتظار داریم ساختمان هتل را جایگزین بدهی معوقه نموده و این واحدهای مسکونی را آزاد نمایند.

وی اعلام کرد: در حالی که تسهیلات این هتل با سود 14 درصد در قرارداد بانک منعقد شده بود، اما در حال حاضر، این تسهیلات با سود 33 درصد محاسبه می گردد.

مظلومیت سرمایه گذاران گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه دشمن در حال جنگ مالی با کشور ما است، گفت: در حالی که در کشوری مانند ترکیه از شدت ازدحام گردشگران، جای کافی برای اسکان گردشگران ایرانی نبوده و وجود هتل های زیاد در این کشور پاسخگو نیست، در استان ما شاهد مظلومیت یک سرمایه گذار در حوزه گردشگری هستیم.

اعمال سود 14 درصد پلکانی خلاف قانون است

جبار کیانی با اشاره به اینکه اعمال سود 14 درصدی پلکانی طبق دستور رئیس کل بانک مرکزی خلاف قانون است، اضافه کرد: در هیچ جای کشور هیچ بانکی حق ندارد از روش پلکانی 14 درصدی از فراورینماینده سود دریافت کند.

وی اعلام کرد: بالاترین نرخ تسهیلات گردشگری در سراسر جهان 6 درصد است، با نرخ تسهیلات 32 درصدی چه اقدام مؤثری می توان در حوزه گردشگری انجام داد.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ابراز کرد: هتل گردشگری پاسارگاد گچساران در کما به سر می برد و با شرایط موجود، مرگ آن قطعی است، بنابراین باید تمهیداتی برای برطرف مشکل این واحد اندیشیده گردد.

عملیاتی نشدن مصوبات ستاد تسهیل

کیانی با انتقاد از عملیاتی نشدن مصوبات ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: رویکرد این ستاد باید عوض شده و رویکرد سریع تری برای اجرای مصوبات در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود تنها دو هتل 4 ستاره در این استان، گفت: یکی از این دو واحد، هتل پاسارگاد گچساران است که تنها واحدی است که در حال حاضر در قسمت گرمسیری استان می تواند به گردشگران سرویس دهی کند.

محمود باقری اضافه کرد: متأسفانه ساخت و ساز این هتل زمانی آغاز شد که سود وام ها بالا بوده و بعد از آن شاهد رکود در کشور بودیم که مسائل زیادی را برای این واحد ایجاد کرد.

وی اعلام کرد: با وجود همه این مسائل، سرمایه گذار این واحد گردشگری را روی پا نگه داشته و در حال حاضر فعال است.

عدم استقبال شرکت نفت گچساران از هتل پاسارگاد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود اینکه هتل پاسارگاد تنها هتل گردشگری 4 ستاره در شهرستان گچساران است، شرکت نفت گچساران از انعقاد قرارداد با این واحد گردشگری استقبال نمی کند.

باقری ابراز کرد: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان گردشگرپذیر معرفی شده است انتظار می رود از طرح های گردشگری حمایت گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 707

به "تنها هتل گردشگری گچساران در کما، اعمال نرخ سود 32 درصد توسط بانک عامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها هتل گردشگری گچساران در کما، اعمال نرخ سود 32 درصد توسط بانک عامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید