بسترها را برای ورود گردشگران آماده کنید

به گزارش مجله نایس پاتوق، ایسنا/ براساس آخرین سخنان معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، بسترها را برای ورود گردشگران آماده کنید.

بسترها را برای ورود گردشگران آماده کنید

از سفر با تور پاتایا ارزان لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

مدیران گردشگری و میراثی را در کرونا تنها نگذارید

مهدی جمالی نژاد از ورود شهرداری ها به حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: گردشگری به یکی از مطالبات همه شهروندان و روستاییان تبدیل شده و مدیران دلسوز شهری و روستایی نسبت به آن احساس مسئولیت و حساسیت می نمایند.

وی با بیان اینکه محور توسعه بسیاری از شهرها و روستاهای کشور صنعت گردشگری است، گفت: با ورود کرونا، گردشگری در بسیاری از شهرهای جهان شنماینده شده و محدودیت های زیادی را در این زمینه شاهد هستم اما این مسئله ورود جدی مدیران شهر و اعضای شوراهای شهر به عرصه گردشگری را می طلبد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر اینکه مدیران شهری در شرایط کرونا مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را نباید تنها بگذارند، گفت: یقیناً باید مسئولان بسترهای لازم را فراهم نموده و با اقدامات خلاقانه و نوآورانه شهرها را برای گردشگری محور شدن و حضور گردشگران را با در نظر دریافت مصوبات ستاد کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی آماده نمایند.

جمالی نژاد اضافه کرد: البته نهادهای جهانگرد گردان و مهمان خانه ها و سایر زیرساخت های اقامتی و گردشگری و تمام نهادهای آسیب دیده از ناحیه کرونا باید به همت مدیران شهری و شوراهای شهر دوباره به چرخه فعالیت خود برگردند.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در رابطه با شرایط بودجه شهرداری ها در مورد صنعت گردشگری گفت: شهرداری ها با توجه به تنوع و گستردگی ماموریت هایی که انجام می دهند، بسترسازی برای گردشگری هستند که برای هر کدام از این فعالیت ها، ردیف ها و اعتباراتی اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: اقداماتی مانند تغییر مبلمان شهری، فضا سازی شهری، ایجاد و رسیدگی به فضای سبز، گشایش فضاهای ورزشی و فرهنگی و ورود به حوزه های مذهبی و برنامه های مختلف فرهنگی از سوی شهرداری ها بسترساز حضور پررنگ گردشگران شده است.

جمالی نژاد بر هدف گذاری شهرداری ها در تامین بودجه مربوط به فعالیت های حوزه گردشگری تاکید نمود و گفت: برای بودجه گذاری باید هدف دار اقدام کرد تا بتوان متناسب با ذائقه گردشگران داخلی و خارجی، حضور پررنگ تر گردشگران را ببینیم.

منبع: همگردی
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1207

به "بسترها را برای ورود گردشگران آماده کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسترها را برای ورود گردشگران آماده کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید