کوشش برای توسعه بازارچه های صنایع دستی در سال رونق فراوری

به گزارش مجله نایس پاتوق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و ناظر عالی ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور صبح امروز در نشست با جمعی ازمدیران استان قزوین گفت: با توجه به طرح ثبت بازارهای صنایع دستی در حوزه جهانی، کوشش می گردد تا بازار تاریخی سعدالسلطنه قزوین با برخورداری از فضای بسیار زیبا و متفاوت به عنوان اولین بازار صنایع دستی ایران به ثبت جهانی برسد.

کوشش برای توسعه بازارچه های صنایع دستی در سال رونق فراوری

به گزارش خبرنگاران، پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور اضافه نمود: سال گذشته حدود 20 هنر و رشته صنایع دستی در حال انقراض با ثبت ملی و ارایه آموزش به علاقه مندان احیا شدند.

او همچنین در جریان بازدید از نمایشگاه و بازاچه موقت نوروزی در دولتخانه صفوی قزوین با اشاره به فعالیت کارگروه باززنده سازی هنرهای دستی در سازمان میراث فرهنگی از سال 96 تاکنون در گفت و گو با خبرنگاران، اضافه نمود: در این کارگروه برای احیای هنرهای دستی در حال فروشی تمهیدات لازم اتخاذ می گردد.

این مسئول در ادامه از رشد صادرات صنایع دستی ایران به خارج از کشور در سال گذشته اطلاع داد و گفت: براساس آخرین آمار که مربوط به 9 ماهه سال گذشته است، 190 میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که این رقم 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال 96 بیشتر بود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: این رقم صادرات شامل صادرات چمدانی و همچنین زیورآلات سنتی نبوده است.

وی گفت: براساس آنالیز های اولیه به عمل آمده همچنین میزان فروش صنایع دستی در داخل کشور سال قبل 18 درصد رشد یافته است.

محمودیان در ادامه با اشاره به تشکیل بازارچه های موقت صنایع دستی در تمامی استان های کشور در ایام نوروز سال جاری،گفت: این بازارچه ها فرصت خوبی برای معرفی هنرهای دستی مناطق مختلف کشور به هموطنان و گردشگران و همچنین رونق کسب و کار هنرمندان این عرضه به شمار می رود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 294

به "کوشش برای توسعه بازارچه های صنایع دستی در سال رونق فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای توسعه بازارچه های صنایع دستی در سال رونق فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید