تعطیلی بازارچه تاناکورا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران/کردستان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بازرسین بهداشت محیط با حضور در بازار تاناکورا در خیابان شهدای سنندج، ضمن بازدید از مکان مذکور و نظارت بر تعطیلی مغازه های این مکان، تذکرات لازم را به نگهبان بازار مربوطه جهت عدم بازگشایی تا سرانجام زمان محدودیت اعلام کردند.

تعطیلی بازارچه تاناکورا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا

آرزو فلاحی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اکیپ های نظارتی و بازرسی مرکز بهداشت سنندج، طی چهار روز گذشته در قالب 9 تیم از 52 مکان تهیه، توزیع و عرضه مواد غذائی، 2 اداره، 14 مطب، 2 دفتر خدماتی و پنج مورد از شعب بانک ها بازدید کردند.

وی با اشاره به پلمب چهار مکان به جهت اهمال و تخطی در اجرای موازین بهداشتی، افزود: در طی این بازرسی ها چهار مکان صلاحیت بهداشتی جهت ارایه خدمات را دریافت کرده و هشت مکان نیز به علت تخلف از اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، اخطار 24 ساعته دریافت کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه گفت: در مدت زمان یاد شده، چهار مورد شکایات مردمی در سامانه 190 ثبت و تعداد 13 مورد اخطاریه صادر شده که مورد پیگیری لازم قرار گرفته و یک واحد دندانسازی و سه قلیان سرا به سبب تخطی از اجرای موازین بهداشتی پلمپ شد.

فلاحی در ادامه از ضبط و کشف 810 کیلوگرم انواع مود غذائی تاریخ گذشته در مدت زمان عنوان شده در سنندج خبر داد.

وی گفت: بازرسین بهداشت محیط ضمن حضور در بازار تاناکورا در خیابان شهدای سنندج، ضمن بازدیداز مکان مذکور و نظارت بر تعطیلی مغازه های این مکان، تذکرات لازم را به نگهبان بازار مربوطه جهت عدم بازگشایی تا سرانجام زمان محدودیت اعلام کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: بازرسین این مرکز در مدت یاد شده از 11 مکان تهیه و عرضه مواد غذائی جهت تایید سلامت مواد آماده عرضه و هفت مورد نان خبازی های سطح شهر جهت تعیین استفاده از مقدار نمک مجاز و تست جوش شیرین نمونه برداری به عمل آورده اند.

فلاحی در ادامه اظهارات خود به فرایند اقدامات نظارتی این مرکز در خصوص بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج گریزی زد و گفت: در طی مدت یاد شده تعداد 36 مورد نمونه برداری آب شرب شهری و روستائی جهت تایید سلامت آب آشامیدنی شهفرایندان و تعداد 78 مورد تست کلر سنجی به انجام رسیده است.

وی اذعان کرد: کارشناسان بهداشت محیط این مرکز اقدامات نظارتی بر تغسیل، تدفین و اعزام موارد مرگ کرونایی را به شهرستان ها و روستاهای تابعه با رعایت و اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در آرامستان بهشت محمدی انجام داده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سرانجام با اشاره به غربالگری سه هزار و 185 نفر از همشهریان در طول هفته گذشته در مرحله سوم غربالگری، یادآور شد: در طی چهار روز گذشته تعداد 452 مورد تست کرونا از مراجعین در مراکز 16 ساعته به عمل آمده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1340

به "تعطیلی بازارچه تاناکورا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی بازارچه تاناکورا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید