تشدید کنترل های مرزی در آلمان عامل مناقشه بین بروکسل- برلین

به گزارش مجله نایس پاتوق، وزیر کشور آلمان بعد از انتقاد بروکسل از تشدید کنترل های مرزی برای مهار کرونا در کشورش کمیسیون اروپایی را متهم کرد که به جای حمایت از آلمان چوب لای چرخ آن می گذارد.

تشدید کنترل های مرزی در آلمان عامل مناقشه بین بروکسل- برلین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان انتقاد شدیدی به انتقادهای بروکسل از تشدید کنترل های مرزی کشورش برای مهار کرونا وارد کرده و بروکسل را متهم کرد که چوب لای چرخ های آلمان می گذارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی انتقادهای بروکسل درباره تشدید کنترل های مرزی آلمان علیه منطقه تیرول اتریش و جمهوری چک را رد کرده و گفت: دیگر بس است! کمیسیون اروپایی در تهیه واکسن برای اروپا در ماه های اخیر به اندازه کافی خطا انجام داده است. کمیسیون اروپایی باید حالا از ما حمایت کند نه اینکه چوب لای چرخ های ما بگذارد.

کمیسیون اروپایی با توجه به محدودیت های سفر در نظر گرفته شده در آلمان علیه جمهوری چک و اتریش از این کشور خواسته که استثنائاتی را برای مسافران هر روزه مد نظر قرار دهد.

یک سخنگوی کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد: کشورهای اروپایی تازه همین اخیرا درباره توصیه ها و طرح های مشترک برای سفرها در دوران بحران کرونا توافق کرده اند و ما انتظار داریم که همه کشورها بر اساس این توافقات عمل کنند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از طرف وزارت کشور آلمان از روز یکشنبه تنها آلمانی ها و خارجی های دارای حق اقامت در آلمان و یا کارگران کشاورزی فصلی و بهداشتی حق سفر به آلمان از این کشور ها را دارند.

کمیسیون اروپایی به شدت مخالف کنترل های مرزی در منطقه شنگن بوده و آسیب های اقتصادی آن را بیشتر از فواید آن می داند.

کشور آلمان همچنین علاوه بر جمهوری چک و منطقه تیرول در اتریش قواعد سفر برای اسلواکی را هم از روز یکشنبه تشدید می کند. کشور آلمان اسلواکی را هم روز جمعه در لیست کشورهای خطر ویروس های جهش یافته قرار داد. این ممنوعیت ها و کنترل های مرزی تا 17 فوریه ادامه خواهد داشت.

دولت آلمان در هفته ها و ماه های اخیر به صورت گام به گام سفرها به آلمان را محدود کرد. حدود 160 کشور از حدود 200 کشور دنیا در یکی از سه لیست منطقه خطر کرونایی آلمان قرار گرفته اند. برای پایین ترین مناطق خطر کرونایی یک تست اجباری کرونا حداکثر 48 ساعت بعد از سفر و یک قرنطینه اجباری 10 روزه مقرر شده است.

حدود 40 کشور دنیا در مناطق پر خطر و به عنوان مناطق ویروس های جهش یافته در آلمان نام گذاری شده اند. برای این کشورها قواعد سفر سختگیرانه تری در نظر گرفته شده و مسافران این کشورها باید مستقیما بعد از ورود به آلمان یک تست منفی کرونا ارائه دهند.

بنا بر تصمیماتی که در نشست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با مسئولان ایالتی این کشور در روز چهارشنبه (22 بهمن) گرفته شد، محدودیت های کرونایی هم تا روز هفتم مارس یعنی تا بیش از سه هفته دیگر ادامه خواهد یافت. این برنامه بازگشایی مدارس و آرایشگاه ها را شامل نمی شود.

بسیاری از مسئولان ایالت های آلمان قصد دارند مدارس و مهدکودک ها را از روز 20 فوریه به تدریج و با رعایت مقررات شدید بهداشتی باز کنند. همچنین آرایشگاه ها می توانند فعالیت خود را از اول مارس آغاز کنند.

بر اساس مقررات جدید با کاهش شمار مبتلایان به کرونا به زیر 35 نفر از هر 100 هزار نفر ظرف یک هفته، برخی حوزه های دیگر مانند موزه ها، مغازه ها و برخی رشته های دیگر اقتصادی می توانند فعالیت خود را آغاز کنند. این رقم تا پیش از شیوع نوع جدید ویروس کرونا به 50 نفر در هر 100 هزار نفر رسیده بود.

در نشست روز چهارشنبه در مورد برنامه واکسیناسیون شهروندان آلمانی، در صورت بازگشایی زودرس مدارس نیز بحث شد. زیرا در این صورت باید معلمان و کارکنان مهدکودک ها زودتر از موعد تعیین شده واکسینه شوند. تا به امروز این گروه در رده سوم اولویت واکسیناسیون، یعنی پس از افراد سالمند و افرادی با ریسک بالای ابتلا به کرونا قرار داشتند.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 8354 مورد جدید به کرونا خبر داده و 551 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2330422 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 65036 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1459

به "تشدید کنترل های مرزی در آلمان عامل مناقشه بین بروکسل- برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید کنترل های مرزی در آلمان عامل مناقشه بین بروکسل- برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید