تداوم راه شهدا فریضه است

به گزارش مجله نایس پاتوق، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با تاکید بر مقام شامخ شهدا، گفت: تداوم راه و اندیشه های والای شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، فریضه است.

تداوم راه شهدا فریضه است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با تاکید بر مقام شامخ شهدا، گفت: تداوم راه و اندیشه های والای شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، فریضه است.

به گزارش خبرنگاران آذربایجان شرقی ،عباس پورحسن در مراسم تجدید بیعت با شهدا، اضافه کرد: دین شهدا برای امنیت و آزادی کشور باعث شده است هر روز، روز شهید باشد و خود را مدیون این عزیزان دانستن و ادامه راه پر فروغ آنان فریضه ای است که باید همگان به آن پایبند باشند.

وی با اشاره به نامگذاری 22 اسفند به نام شهدا، یادآور شد: گرامیداشت یاد و نام شهدا و تجلیل از ایثارگری های جوانان و آزادمردان این مرز و بوم نباید تنها منحصر به این روز باشد و باید همه ایام سال برای نکوداشت شهدا برنامه های مدونی تهیه و اجرا شود.

پورحسن از جان گذشتگی شهدا برای امنیت و آزادی کشور را عاملی مهم و اصلی در تامین آسایش و امنیت امروز جامعه دانست و گفت: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار همه ما در نحوه تعامل با خانواده آنها هستند و در جوار این شهدای والامقام عهد می بندیم از تمام توان خود در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به خانواده های محترم شاهد و ایثارگر نهایت تلاش خود را به کار ببندیم.

وی با قدردانی از زحمات همکاران بنیاد شهید و امور ایثارران آذربایجان شرقی نسبت به تکریم و تعظیم خانواده های شهدا و ایثارگران و با اشاره به محدودیت های ناشی از بیماری همه گیر کرونا، ادامه داد: به فضل الهی و توجه شهدا در کوتاه ترین زمان ممکن حدود 30 برنامه در جهت گرامیداشت روز شهدا در سطح استان برگزار می شود و این جز با همراهی و همکاری تمام همکاران ممکم نبود.

پورحسن اضافه کرد: همه همکاران در بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی و شهرستان های تابعه تمام توان خود را در جهت رفاه حال خانواده های شاهد و ایثارگر خواهند گذاشت.

وی مجموع شهدای آذربایجان شرقی را 9 هزار و 843 نفر اعلام کرد که از این تعداد 291 نفر را بانوان شهیده شامل شده و 26 نفر نیز جزو شهدای مدافع حرم هستند و علاوه بر این تعداد، 13 نفر از شهدای سلامت نیز در این آمارها ثبت شده است.

پورحسن تعدادی شهدای اقلیت های مذهبی آذربایجان شرقی را نیز 13 نفر اعلام و اضافه کرد: تعداد شهدای طلبه و روحانی استان نیز 141 نفر است.

وی تعداد والدین شهدای در قید حیات آذربایجان شرقی را 4 هزار و 996 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در بین این والدین معزز هفت مورد دارای سه شهید و 276 والدین دارای 2 شهید هستند و در حال حاضر نیز تعداد 4 هزار و 572 فرزند شهید در استان وجود دارد.

پورحسن با بیان اینکه تعداد جانبازان دوران دفاع مقدس آذربایجان شرقی 24 هزار و 32 نفر است، گفت: از این تعداد 371 نفر را جانبازان بالای 70 درصد تشکیل می دهند و تعداد 13 هزار و 806 نفر نیز جانبازان زیر 25 درصد هستند و جانبازان بالای 25 درصد استان هم 10 هزار و 226 می باشد.

وی تعداد جانبازان بانوی استان را 291 نفر بیان نمود و اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها تعداد جانبازان مدافع حرم آذربایجان شرقی نیز 17 نفر ثبت شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تعداد آزادگان این استان را یکهزار و 899 نفر برشمرد و ادامه داد: در مجموع جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان 156 هزار و 129 نفر را شامل می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1519

به "تداوم راه شهدا فریضه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم راه شهدا فریضه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید