تور ارمنستان: شهرهای دیدنی ارمنستان

به گزارش مجله نایس پاتوق، ارمنستان، کشوری تاریخی است که در تقاطع اروپا و آسیا قرار گرفته است. معروفیت ارمنستان به علت تاریخ 3500 ساله، فرهنگ غنی و چشم اندازهای کوهستانی زیبایش است. هرساله تعداد زیادی گردشگر برای بازدید از این سرزمین جالب، آشنایی با سنت ها و رسوم کهن، تاریخچه رنگارنگ آن و لذت بردن از چشم اندازهای زیبای آن به این منطقه سفر می نمایند. مردم محلی مهربان و خونگرم هستند و از بازدید نمایندگان در سرزمین مادری شان استقبال می نمایند. اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، با خبرنگاران همراه شوید و این شهرها را بشناسید:

تور ارمنستان: شهرهای دیدنی ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

مرکز شهر تاریخی ایروان

ایروان مرکز ارمنستان، یک شهر دنج و خوب است که به معماری زیبای ساختمان هایش معروفیت دارد. این شهر چندین قرن قدمت دارد، برطبق کتیبه های نوشته شده به خط میخی از اوراتیان کینگ آرگیشتی، ایروان در سال 782 قبل از میلاد مسیح ساخته شده است، که نشان می دهد این شهر از روم هم قدیمی تر است. به کسانی که برای اولین بار به ایروان سفر می نمایند پیشنهاد می کنم، حتما سری به مرکز شهر بزنند و از معماری زیبا، کافه های دنج، رستوران ها و پارک های زیبا آن لذت ببرند. قلب مرکز یعنی میدان جمهوری به وسیله الکساندر تامانیان، معمار مشهور ارمنی در سال 1924 ساخته شده است. در اطراف میدان، موزه تاریخ ارمنستان و خانه دولت قرار گرفته است. با عبور از خیابان میدان به خیابان شمالی می رسید که مدرن ترین و لوکس ترین بخش مرکز است و بوتیک ها و مغازه ها، ساختمان ها و هتل های لوکس در آن قرار دارند. این خیابان به یکی از مجذوب کننده ترین دیدنی های ایروان یعنی تاتر باله و اپرا می رسد. این محل جایگاه ویژه ای در زندگی فرهنگی مردم ارمنستان دارد و رپرتوار اپرای ملی، باله و موزیک سمفونی های مختلفی در این محل اجرا می شوند.

اچمیادزین Echmiadzin

شهر اچمیادزین در 20 کیلومتری ایروان (30 دقیقه با خودرو) قرار گرفته است. تور ارمنستان بدون بازدید از این شهر کامل نمی گردد. ارمنستان اولین کشور دنیاست که در سال 301 پس از میلاد، مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور بیان کرد و کلیسای اچمیادزین نیز به منظور گرامی داشت این اتفاق ساخته شد. این کلیسا در کنار دیگر ساختمان مذهبی به نام پاگان قرار گرفته است و این شهر به عنوان مرکز دینی ارمنستان شناخته می گردد.

ژرموک (Jermuk)

ژرموک به علت وجود آب معدنی شفا بخش و هوای معتدلش، یکی از محبوب ترین شهرهای دارای آب گرم در ارمنستان است. در این شهر بیش از 40 چشمه آب گرم وجود دارد. در گالری آب در ژرموک می توانید به صورت رایگان از این چشمه های شفا بخش بازدید کنید. از قلم نیاندازید سری هم به پرطرفدارترین جاذبه های اینجا، یعنی آبشار ژرموک بزنید که دومین آبشار بلند ارمنستان نیز هست. ارتفاع این آبشار 70 متر است.

دریاچه سوان (Sevan)

شهر سوان به علت وجود دریاچه زیبای سوان، یکی از محبوب ترین شهرهای ارمنستان است. مسافران و بازدیدنمایندگان زیادی به خصوص در تابستان به این شهر می آیند. دریاچه سوان که در ارتفاع 1900 متری قرار گرفته است، یکی از مرتفع ترین دریاچه های دنیا نیز به شمار میرود. این دریاچه به علت زیبایی اش به مروارید طبیعت ارمنستان نیز معروفیت دارد. در کنار دریاچه می توانید باربیکیو داشته باشید، قایق سواری کنید و یا استراحت کنید و از منظره ها زیبا لذت ببرید. ماهی این دریاچه به نام Ishxan نیز بسیار معروف است و لذت خوردن آن را در یکی از کافه ها و رستوران های آنجا از دست ندهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1907

به "تور ارمنستان: شهرهای دیدنی ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: شهرهای دیدنی ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید