مشهورترین و محبوب ترین، سوغاتی های اندونزی

به گزارش مجله نایس پاتوق، خرید یکی از لذت بخش ترین قسمته سفره که روح تازه ای به انسان میبخشه. معمولا افراد درسفر در پی مراکز خرید و سوغاتی های نمادین اون شهر یا کشور میگردن. اندونزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده که جمعیت آن را افرادِ مختلفی تشکیل میدهند. مردم این کشور فرهنگ متنوعی دارند که باعث به وجود اومدن در تنوعِ سوغاتی های میشه. به همین دلیل به عنوان یک جهانگرد باید بدانیم که از هر سفری چه سوغاتی با خود به همراه بیاوریم. صنایع دستی اندونزی و سوغاتی های اندونزی نمونه های هیجان انگیزی از هنرها، فرهنگ های پیچیده و مهارت های پرزحمت هستند. در این کشور به هر منطقه ای که وارد میشید سوغاتی متنوع و متفاوتی میبینید و در ادامه با خبرنگاران همراه باشید برای معرفی تعدادی از سوغاتی های مشهور و معروفِ اندونزی...

مشهورترین و محبوب ترین، سوغاتی های اندونزی

1) لباس های سنتی

هنر طراحی پارچه ها با چاپ، یکی از صنایع دستی محبوبِ شناخته شده در اندونزیه که به منطقه ها دیگه هم صادر میشه. علاوه بر این پارچه ها و شال ها، مهرهای مخصوص این چاپ ها یکی از سوغاتی های منحصر به فرد برای هنر محبت آمیز. گرچه ممکنه یه کم گرون باشه اما در نوع خود تک و منحصر به فرده. نقاشی ها و پارچه های اندونزی بی شک یکی از شاخص ترین و دوست داشتنی ترین صنایع دستی صادراتی این کشورن. این سوغاتی های خارق العاده، میراثِ فرهنگی غیرمملوس اندونزی هستن. شهری که سراسر دارای تمدن و میراث ارزشمند است، انواع لباس های سنتی اندونزی دست بافت از زیباترین و دیدنی ترین صنایع دستی اندونزی می باشند. شاید بافتن لباس ها چندین ماه یا چندین سال طول بکشه و خرید آن ها به نوعی حمایت از هنرمندان محلی است و موجب رونق صنایع دستی اندونزی می گردد و یکی از برترین سوغاتی های اندونزی می باشد.

2) زیورآلات دست ساز

زیورآلات اندونزی از صنایع دستی های معروفه این کشوره. زیورآلاتی مانند: دستبند، گوشواره، حلقه و سایر وسایل تزیینی که علاوه بر گردشگران مردم بومی هم از این زیور آلات استقبال مینمایند. اگر علاقه مند به خرید زیورآلات هستید به روستای سلوک بروید که نقره کاران مشهوری در این روستا سکونت دارند، جواهرات خلق شده در این روستا، زینت بخش دست ها، بازوان و گردن های زنان اندونزیایی محلی می باشد. طرح های پیچیده و زیبا این جواهرات نیازمند مهارت زیادی هستن که این سبک و طرح با جواهرات سایر نقاط دنیا متفاوته، به همین علت به عنوان گنجینه ای برای نسل های بعد، یادگاری از این کشور میتوان نگه داشت. هرساله گردشگران بیشتری به این روستا میروند تا از نزدیک از هنر دست هنرمندان روستاییان بهره ببرند و یادگاری از آنجا به همراه بیاورند، برای نگه داشتن یاد و خاطره سفر به اندونزی.

3) حکاکی روی سنگ و منبت کاری

از سال های خیلی دور، هنر حکاکی و سنگ تراشی در تزیین عبادتگاه ها و معابد این کشور نمایان است. معمولا برای ساخت پیکرک ها و شخصیت های افراد بومی اندونزی از سنگ های آتشفشانی استفاده میکردند و برای ساخت اشیا از چوب. در هر منطقه از این کشور طرح و الگوها متفاوتند و به صورت گسترده منبت کاری در این کشور وجود داره. در اشیایی مانند: آبنوس، ساج، ماهون و صندل از چوب منبت کاری شده بوده، آثار زیبای منبت کاری شده رو میتونید از این کشور به عنوان سوغات بیاورید البته قیمت آنها بستگی به کیفیت و طرح و نقش روی آنها دارد و این حکاکی های ظروف از زیباترین سوغاتی های اندونزی محسوب میشه.

4) شکلات

گرچه در اندونزی سوغاتی و خوراکی های متنوعی وجود داره اما بسیاری از گردشگران قبل از سفر نمیدونند که برترین شکلات های دنیارو میتونن در این کشور پیدا نمایند. کارخونه معروف شکلات سازی Pod Chocolate Factory، محصولاتش رو میتونید در مزه و طعم های مختلف از فروشگاه های شهر بخرید.

5) عروسک های وایانگ

عروسک های نمایش یا خیمه شب بازی های چوبی که به وایانگ گولک معروفه که هنر موسیقی، پایکوبی و بازی با سایه رو حفظ نموده و در بخش های پرجنب و جوش، فرهنگ مردم اندونزی رو نشون میده. این عروسک ها به حماسه های هندی بازمیگردنند به نوعی بازگو نماینده داستان ها و ماجراجویی های قهرمانی رامایانا و مهابهاراتا در کنار صحنه های طنزآمیز و مضامین فلسفی می باشند که در قرن 17 در بخش های غربی جاوا محبوبیت خاصی پیدا کردند. چهره ها و پوشش متفاوته شخصیت های عروسکی و به حرکت درآوردن آنها به وسیله عروسک گردان همراه با خوانندگی و اجرای موسیقی هنر چند وجهی که با درس های زندگی پندآمیز و لذت شوخ طبعی نمایان می شد.

6) صابون، کرم و بخورهای ارگانیک

صابون، کرم و بخورهای ارگانیک از مواد تهیه شده عالی که در بیشتر باغ های محلی و یا کارگاه های مربوطه فراوری می گردد و این کارگاه ها رو از نزدیک میتونید دیدن کنید. این کشور در زمینه درمان های گیاهی و شفا بخشیِ تخصصی فعالیت میکنه و در هیچ جای دیگر دنیا لوازم آرایشی ارگانیک تر از اینجا پیدا نخواهید کرد. این کشور برای بهبود بیماری ها به داروهای طبیعی و ترکیبات گیاهی وابسته اند.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2157

به "مشهورترین و محبوب ترین، سوغاتی های اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین و محبوب ترین، سوغاتی های اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید