با این ترفندها شیر پسته را به روش بازاری غلیظ و کشدار درست کنید

به گزارش مجله نایس پاتوق، شیر پسته یکی از مقوی ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی های بازاری و کافی شاپی است که با افزودنی های متنوعی آماده می گردد. مصرف شیر پسته برای تجدید قوا و سلامتی مردان، زنان و بچه ها خواص بسیار زیادی دارد. اگر شما هم می خواهید انرژی از دست رفته روز را به برترین شکل ممکن با مصرف یک نوشیدنی سالم و مفید جبران کنید، با ما در این مقاله از در همراه باشید تا طرز تهیه شیر پسته کافی شاپی غلیظ و کشدار به عنوان یک دسر خوشمزه با پسته را به شما آموزش بدهیم.

با این ترفندها شیر پسته را به روش بازاری غلیظ و کشدار درست کنید

مواد لازم برای تهیه شیر پسته غلیظ و کشدار (برای 2 نفر)

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
شیر (سرد و ترجیجا پرچرب)2 لیوان فرانسوی دسته دار
مغز پسته (بدون نمک)نصف لیوان فرانسوی دسته دار
گلاب1 قاشق چای خوری
هل سبز (پودر شده)1/8 قاشق چای خوری
ثعلبنصف قاشق چای خوری
عسل2 قاشق غذاخوری

مدت زمان لازم برای آماده سازی مواد اولیه شیر پسته: 1 ساعت

مدت زمان مورد احتیاج برای تهیه شیر پسته: 10 دقیقه

میزان کالری در 100 گرم شیر پسته ساده: حدود 140 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه شیر پسته خانگی به روش بازاری

در طرز تهیه شیر پسته به دلخواه می توانید از خامه صبحانه ساده، سس شکلات، بستنی، موز، پودر نارگیل و انواع مغزها به عنوان طعم دهنده بهره ببرید و در نهایت یک معجون شیر پسته با موز و سایر مخلفات مثل شیر پسته علی بابا داشته باشید.

مرحله اول: مقدمات تهیه شیر پسته را فراهم کنید

پیش از آغاز مراحل طرز تهیه شیر پسته ساده، ابتدا یک چهارم شیر (معادل نصف لیوان دسته دار فرانسوی) را گرم کنید. سپس، مغز پسته و پودر هل را در شیر گرم بریزید و حدود یک ساعت صبر کنید تا پسته ها کاملا نرم در شیر شوند. در صورت تمایل، می توانید مغز پسته را از شب قبل در میزانی آب گرم بخیسانید و پس از آبکشی کردن با باقی مواد ترکیب کنید. به جای مانده شیر (معادل یک و نیم لیوان دسته دار فرانسوی) را در فریزر بگذارید و یک ساعت منتظر بمانید تا شیر کاملا یخ بزند.

برای خرید شیر و هل سبز می توانید به صورت و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم: شیر، مغز پسته و پودر هل را میکس کنید

حالا، ترکیب نصف لیوان شیر با پودر هل و مغز پسته نرم شده را در دستگاه مخلوط کن بریزید و به میزان ای میکس کنید که پسته ها به صورت یکدست پوره شوند. این مخلوط باید به مایع غلیظ و یکنواختی تبدیل گردد.

اگر مغز پسته را از شب قبل در آب گرم خیسانده اید، ابتدا باید آن را آبکشی نموده و سپس، با میزانی شیر و باقی مواد در مخلوط کن بریزید و کاملا هم بزنید.

مرحله سوم: شیر یخ زده را با باقی مواد ترکیب کنید

در این مرحله، شیر یخ زده را از فریزر بیرون بیاورید و داخل مخلوط کن بریزید تا با مخلوط شیر، پوره پسته و پودر هل کاملا ترکیب گردد.

مرحله چهارم: عسل، گلاب و ثعلب را اضافه کنید

پس از آن که مواد داخل مخلوط کن را برای مدت یکی دو دقیقه کاملا هم زدید، عسل، گلاب و ثعلب را نیز در دستگاه بریزید و همراه با باقی مواد چند دقیقه هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

برای خرید عسل و گلاب می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله آخر: شیر پسته را سرو کنید

در نهایت، شیر پسته غلیظ، کش دار و یکنواخت را در لیوان ها بریزید و بسته به ذائقه، با میزانی، پودر پسته، چند برگ نعنای تازه، تعدادی مغز پسته یا انواع میوه ها، برش های کمپوت میوه دلخواه و مغزهای متنوع تزیین کنید. نوشیدنی شیر پسته را پیش از مصرف در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک بماند.

برای خرید خامه، انواع مغزها و آجیل و انواع کمپوت میوه می توانید به صورت حضوری و اینترنتی به وسیله فروشگاه های اقدام کنید.

نکات مهم در طرز تهیه شیر پسته به روش بیرون

  • در صورت تمایل، می توانید ثعلب را از دستور تهیه شیر پسته حذف کنید. در این صورت، نوشیدنی شما مثل شیر پسته کافی شاپی و بازاری کش دار و غلیظ نمی گردد.
  • بسته به ذائقه، می توانید میزان عسل مصرفی برای تهیه شیر پسته را افزایش دهید و شیرینی این نوشیدنی را به دلخواه خود بیشتر کنید.
  • در صورت تمایل، می توانید میزانی بستنی وانیلی (طرز تهیه بستنی وانیلی) یا بستنی پسته ای (طرز تهیه بستنی پسته ای) نیز به ترکیبات شیر پسته اضافه کنید که در این صورت میلک شیک پسته خواهید داشت.
  • بسته به ذائقه، می توانید میزانی خامه صبحانه را به ترکیب شیر پسته اضافه کنید. در این صورت، نوشیدنی شیر پسته شما غلیظ تر و خوشمزه تر می گردد.
  • در صورت تمایل، به جای گلاب می توانید میزان کمی عصاره وانیل یا عصاره بادام را به شیر پسته اضافه کنید.
  • در صورت اضافه کردن موادی مثل موز، پودر نارگیل و خامه و … به شیر پسته در نظر داشته باشید که کالری معجون شیر پسته با موز و سایر مخلفات از کالری شیر پسته ساده بیشتر است.
  • اگر محدود خوردن لبنیات دارید از انواع شیر گیاهی برای درست کردن شیر پسته بهره ببرید.

فوت و فن های خوشمزه شدن شیر پسته مخصوص

روش درست کردن شیر پسته زعفرانی چگونه است؟

طرز تهیه شیر پسته زعفرانی هم درست مانند همان چیزی است که در دستور بالا گفتیم؛ با این تفاوت که باید یک هشتم قاشق چای خوری زعفران آسیاب شده یا 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کشیده غلیظ را به ترکیبات شیر پسته ساده اضافه کنید.

شیر پسته با بستنی را چطور درست کنیم؟

طرز تهیه شیر پسته با بستنی بسیار ساده است. برای این منظور، شیر سرد، مغز پسته و بستنی وانیلی یا پسته ای را در دستگاه مخلوط کن بریزید. این مواد را برای یکی دو دقیقه به خوبی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت یکنواخت و غلیظی ایجاد گردد. در صورت تمایل، می توانید میزانی عسل، کنجد و انواع مغزها را به این ترکیب اضافه نموده و کاملا با یکدیگر ترکیب کنید.

طرز تهیه شیر پسته با موز چیست؟

طرز تهیه شیر پسته با موز هم درست مانند دستور بالاست؛ با این تفاوت که یک عدد موز درشت را نیز با شیر گرم و مغز پسته باید در مخلوط کن بریزید و به خوبی ترکیب کنید تا مایع غلیظ و یکدستی ایجاد گردد. سپس، می توانید میزانی بستنی، پودر نارگیل، کنجد و عسل را با باقی شیر به دستگاه میکسر اضافه کنید و هم بزنید. اگر معجون شیر پسته به دست آمده بیش از میزان غلیظ بود، می توانید شیر بیشتری را به آن اضافه کنید تا رقیق تر گردد.

روش درست کردن شیر پسته بدون شیر چیست؟

در طرز تهیه شیر پسته بدون شیر باید در دستور بالا آب را جایگزین شیر کنید. سپس، نصف لیوان خامه، نصف لیوان مغز پسته خیس خورده، میزانی وانیل و 2 قاشق غذاخوری عسل را با آب ترکیب نموده و نوش جان کنید.

روش استفاده پودر شیر پسته چگونه است؟

طرز استفاده پودر شیر پسته به این صورت است که قبل و بعد از هر وعده غذایی، یک قاشق چای خوری پودر شیر پسته را در یک لیوان آب حل نموده و نوش جان کنید.

محصولات مرتبط

پسته اکبری میانه 30 گرمی مزمز

33,900 تومان

پسته نمکی 67 گرمی سنجابک

96,900 تومان 98,000 تومان 1% تخفیف

بادام زمینی سرکه 35 گرم مزمز

13,500 تومان 15,000 تومان 10% تخفیف

مغز پسته نمکی 57 گرمی سنجابک

129,900 تومان 138,000 تومان 6% تخفیف

ادویه مخصوص پیتزا و لازانیا 80 گرمی سانتین

39,500 تومان 39,900 تومان 1% تخفیف

پودر فلفل سیاه پت 80 گرمی فامیلا

87,900 تومان 99,900 تومان 12% تخفیف

هل 10 گرمی سانتین

35,300 تومان 39,900 تومان 12% تخفیف

مربا توت فرنگی شیشه بلند 310 گرمی شانا

72,900 تومان 78,990 تومان 8% تخفیف

عسل 900 گرمی برادران

275,900 تومان 299,500 تومان 8% تخفیف

شیر نایلونی کم چرب 800 گرمی ESL با ماندگاری طولانی

18,300 تومان 20,000 تومان 9% تخفیف

گلاب 490 گرمی شیشه ای سمیه

78,900 تومان 80,000 تومان 1% تخفیف

گلاب پت 430 گرمی ربیع

76,900 تومان 79,500 تومان 3% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2288

به "با این ترفندها شیر پسته را به روش بازاری غلیظ و کشدار درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ترفندها شیر پسته را به روش بازاری غلیظ و کشدار درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید