ایلان ماسک مریخی می گردد؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، ایلان ماسک مدیرعامل پروژه اسپیس ایکس گفت به زودی روانه مریخ خواهد شد. وی شانس سفرش به مریخ را 70 درصد عنوان نموده است.

ایلان ماسک مریخی می گردد؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ایلان ماسک اخیرا و در جریان مصاحبه ای در شبکه HBO گفت که به احتمال 70 درصد به مریخ سفر می نماید. البته منظور او از سفر، صرفا یک سفر گردشگری نیست و قصد دارد برای همیشه در مریخ زندگی کند.

او در بخشی از سخنان خود گفت: اخیرا به طور جدی به سفر به مریخ فکر می کنم. شاید اگر دقیقتر بخواهم بگویم احتمال سفر و زندگی دائم من به مریخ 70 درصد است. در ضمن قصد ندارم با خوانواده ام همراه شوم و این یک سفر انفرادی خواهد بود.

بنیانگذار اسپیس ایکس ادامه داد: ما اخیرا پیشرفت هایی در حوزه سفرهای فضایی داشتیم و من واقعا به خروج از زمین و سفر به یک کره دیگر فکر می کنم.

از هزینه ها تا مخاطرات سفر به مریخ

البته اگر با خواندن این سطور فکر سفر به مریخ به ذهن شما هم خطور نموده است بد نیست به شما یاداوری کنیم که هزینه این سفر حدود دویست هزار دلار است.بنابراین از توان بسیاری از افراد خارج است. ماسک در این خصوص می گوید:احتمال مرگ شما در مریخ بسیار بالاتر از زمین است. وقتی من ایده سفر یک طرفه به مریخ را مطرح کردم دقیقا به این موضوع هم فکر کردم.

او ادامه داد: با همه ریسکهای سفر به مریخ من این سفر را دوست دارم چرا که می تواند به برقراری ارتباط من با فضا یاری کند. تعداد زیادی از افرادی که به کوه ها صعود می نمایند، می دانند که خطر مرگ در قله ها چندان دور از ذهن نیست. برخی از مردم در کوه اورست می میرند. اما آنها دوست دارند این کار را با همه چالشها انجام دهند.

جالب است که به محض انتشار این مصاحبه گروهی به طرفداری و گروهی هم به نفی نظرات ایلان ماسک در توییتر شرو به اظهار نظر کردند. برخی معتقدند او صرفا یک نظر داده و بعید است حرف خود را عملی کند. اما عده ای دیگر می گویند ایلان ماسک پس از عزل از مدیریت تسلا کار خاصی روی زمین ندارد و اجرای این ایده نیز دور از ذهن نیست.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 100

به "ایلان ماسک مریخی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک مریخی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید