ارسال مصوبه اصلاحی به هیات دولت برای افزایش اعتبار بازسازی مساکن مناطق زلزله زده

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: گزارش واحدهای تخریب شده ای که پس از برآورد اولیه شامل 3000 واحد، برآورد شده اند و مصوبه اصلاحی آن در اولین فرصت برای تامین کسری اعتبار به هیات دولت و وزارت کشور ارائه می گردد.

ارسال مصوبه اصلاحی به هیات دولت برای افزایش اعتبار بازسازی مساکن مناطق زلزله زده

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

عزیز الله مهدیان در بازدید از بعضی روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: بازسازی ها در مناطق زلزله زده شروع و بیش از 50 درصد آواربرداری ها اجرا شده است.

وی اضافه نمود: پرونده ها نیز تشکیل و کارشناسی ها انجام و معرفی به بانک و عقد قرارداد هم شروع شده است.

وی ادامه داد: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی کوشش خواهیم کرد تا کار بازسازی را در کم ترین زمان ممکن به سرانجام برسانیم، اما حتما تا سال آینده ادامه خواهد داشت؛ چرا که ممکن است سرما و یخبندان اجازه کار ندهد.

مهدیان با اشاره به آخرین وضعیت اسکان موقت زلزله زدگان گفت: تعدادی از مردم اتاقک و تعدادی هم وجه نقد دریافت نموده اند. اتاقک پیش ساخته و مصالح کافی برای متقاضیان جدید هم موجود است.

وی اضافه نمود: در بحث ساختمان هم اسکلت های پیچ و مهره ای و مصالح به اندازه کافی در انبارها دپو شده اند.

وی در شرح اینکه چرا سهمیه ابلاغی دولت، کمتر از واحدهای تخریب شده در دو شهرستان میانه و سراب است، بیان نمود: در تمامی بازسازی ها روش به این صورت است که ابتدا برآوردی سریع نموده و مصوبه را برای شروع سریع عملیات بازسازی و اسکان موقت به دولت تقدیم نموده و سپس با آنالیز کارشناسی دقیق مصوبه اصلاحی را برای دولت ارسال می کنیم.

وی ادامه داد: برآورد اولیه از تعداد واحدهای تخریب شده بر اثر زلزله آذربایجان شرقی در دو شهرستان میانه و سراب در ابتدا 3000 واحد بود که الان تعدادی بیشتر شده است، همچنین در برآوردهای اولیه خسارتی از واحدهای شهری گزارش نشده بود که الان چند مورد احداثی و تعمیری گزارش شده است.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان نمود: بعضی واحدهای تخریب شده در حاشیه روستا یا خارج از محدوده، اما نزدیک به بافت روستا هستند که اصلاح بافت شده و طرح هادی در این قسمت ها در حال انجام است، این روستاها بازنگری شده و داخل محدوده آورده می شوند.

وی متذکر شد: بعضی از واحدها در قالب خانه باغ و در فاصله ای دورتر از محدوده روستا ساخته شده اند که مشکل آب، گاز و برق دارند و ما نمی توانیم به آن ها یاری کنیم، اما به کسی که با کسب مجوز اقدام به ساخت و ساز با کاربری مسکن نموده است هم یاری می کنیم.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای آواربرداری در کوچه های کم عرض که به سختی انجام می گردد، گفت: اگر مجبور باشیم با فرغون هم آواربرداری کنیم، باید این کار را انجام دهیم و در صورت احتیاج ماشین آلات کوچک و به منطقه اعزام می کنیم.

مهدیان در ادامه با اشاره به راهکارهای بنیاد مسکن برای تسریع در ساخت 4000 واحد دامی تخریب شده بیان نمود: سازه های مورد احتیاج برای ساخت واحدهای دامی هفته که بسیار ساده و سبک هستند، هفته آینده به مناطق ارسال می شوند و سعی می کنیم ساخت تمامی واحدهای دامی را تا سرانجام امسال به اتمام برسانیم.

وی گفت: چادرها به عنوان انبار و محل نگهداری لوازم زندگی استفاده می گردد، با این سرمای منطقه کسی نمی تواند در چادر زندگی کند.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تیر ماه زمان منطقی برای اتمام به بازسازی خانه ها است، گفت: با اتمام فصل سرما و شروع فصل کاری و با توجه به حجم کار پیش بینی می گردد که ساخت خانه ها تا تیر ماه به سرانجام برسند، اما با توجه به افزایش آمار واحدهای تخریب شده و احتیاج به تعمیر ممکن است زمان کمی طولانی تر گردد.

وی در پایان متذکر شد: تمامی کسانی که در ابتدا کانکس را برای اسکان موقت انتخاب نموده اند، در صورت پشیمانی می توانند نسبت به درخواست اتاقک های 12 متری اقدام نمایند.

معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز گذشته از روستای ورنکش شهرستان میانه و روستاهای تیرشاب و قریه دونیق شهرستان سراب بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 541

به "ارسال مصوبه اصلاحی به هیات دولت برای افزایش اعتبار بازسازی مساکن مناطق زلزله زده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال مصوبه اصلاحی به هیات دولت برای افزایش اعتبار بازسازی مساکن مناطق زلزله زده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید