اجرای طرح تاب به اعتبارات تبصره 18 گره خورد

به گزارش مجله نایس پاتوق، معاون وزیر کار با تشریح جزییات طرح نوین اشتغال بخش تعاون از مذاکره با سازمان خصوصی سازی برای انجام واگذاری های شستا به تعاونی های توانمند و دانش بنیان خبر داد.

اجرای طرح تاب به اعتبارات تبصره 18 گره خورد

محمد کبیری در گفت وگو با خبرنگاران، درباره جزییات طرح تاب (تعاون ـ اشتغال ـ بازار کار) و روند اجرای آن اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح تاب به دنبال این هستیم که شرکتهای تعاونی و شرکت های مالی دارای نشان تجاری را به شرکت های خرد و کوچک متصل کنیم.هدف از تدوین این طرح تثبیت 1.7 میلیون شغل در بخش تعاون، ارتقای بهره وری و توسعه تعاونی های دانش بنیان،تکمیل طرح روستا تعاون با رویکرد حمایت از تعاونی های اشتغالزای روستایی و ارائه تسهیلات هوشمند با رویکرد حمایت از تولیدات بازار محور است.

طرح تاب در اجرا به اعتبارات تبصره 18 بودجه نیاز دارد

معاون وزیر تعاون شرح داد: این طرح پس از تدوین به شورای هماهنگی سران قوا ارسال شد و ما درخواست کردیم که از محل منابع صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اختصاص یابد تا آن را به اهرمی برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی ها در قالب طرح تاب تبدیل کنیم.علیرغم آنکه این طرح جذاب و نوآورانه است و منجر به اشتغال پایدار می شود اما به دلیل شرایط خاص کشور و محدودیت منابع مالی امکان برداشت از صندوق توسعه ملی محقق نشد و درنهایت کمیته تخصصی شورای هماهنگی سران قوا ما را به استفاده از محل اعتبارات اشتغال در تبصره 18 قانون بودجه ارجاع داد.

به گفته کبیری همچنین مقرر شده معاونت اشتغال وزارت کار به سازمانها ابلاغ کند از محل باقیمانده اعتبار اشتغال روستایی با اولویت بخش تعاونی تسهیلات اشتغال پرداخت کند چرا که منابع اشتغال روستایی ارزان تر و برای تعاونی ها مقرون به صرفه تر است.

معان وزیر تعاون در ادامه درباره واگذاری های شستا به بخش تعاون اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که زمینه واگذاری به تعاونی ها و اتحادیه های دارای اهلیت مالی و مدیریتی را فراهم و آنهایی که دارای سرمایه اجتماعی لازم هستند واگذار کنیم.مصادیقی را هم دنبال می کنیم ولی درصد هستیم تا اگر قرار است واگذاری صورت گیرد به بهترین نحو ممکن و در اتاق شیشه ای شفاف صورت گیرد.

عجله ای برای واگذاریهای شستا به بخش تعاون نداریم

به گفته وی علیرغم آنکه ممکن است روند واگذاری های شستا به بخش تعاون زمان بر شود ولی وزارت تعاون عجله ای برای این کار ندارد و مصمم است تا این تجربه در گام نخست به خوبی و بدون هیچ حاشیه ای شکل بگیرد.

کبیری گفت: در راستای اعلام آمادگی شستا، با سازمان خصوصی سازی مذاکره کرده ایم و معتقدیم که این امر باید به یک مجموعه دارای اهلیت جامع در بخش تعاون واگذار شود.

معاون تعاون وزیر کار اضافه نمود: در حال حاضر شرکتهای دانش بنیان بسیاری در بخش تعاون داریم ولی به دنبال مواردی هستیم که علاوه بر اهلیت لازم، مدیریت و راهبری مورد نیاز را داشته باشند بنابر این شاید تا اتصال شرکت مناسب به مجموعه درخواست کننده کمی زمان ببرد ولی چون جامعه نسبت به موضوع واگذاری حساسیت دارد خود را موظف می دانیم با دقت بیشتری کار را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگاران، پیش از این معاون امور تعاونی های وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و مذاکره برای واگذاری برخی شرکتهای شستا به تعاونی های توانمند و استفاده از ظرفیت تعاونی های دانش بنیان در شستا خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 354

به "اجرای طرح تاب به اعتبارات تبصره 18 گره خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح تاب به اعتبارات تبصره 18 گره خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید