آمادگی وزارت اقتصاد و دارایی برای ارتقای سواد مالی دانش آموزان

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران (پانا) - وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه نظام تعلیمی باید به گونه ای باشد که مجموعه ای از توانمندی ها را برای دانش آموزان مهیا کند، آموزش و پرورش را یک نهاد رسمی انسان سازی خواند که مساله محور شدن دانش آموزان از نظر مالی، باید آن جا محقق گردد.

آمادگی وزارت اقتصاد و دارایی برای ارتقای سواد مالی دانش آموزان

سید احسان خاندوزی در سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزار است، با بیان این که خود در یک خانواده فرهنگی رشد یافته افتخار خود را نیز معلمی دانست و اظهار کرد: این اجلاس فرصت مغتنمی برای طرح موضوعات و مسائل مهم، پیش روی کشور قرار داده است.

وی اضافه نمود: منظره دوره تازه انقلاب اسلامی در گام دوم، حرکت در راستا هفت گام مطرح شده در این بیانیه است که راستا بلندمدت و نقشه راه حرکت نظام را مشخص می نماید؛ لذا باید نهال این منظره در نهادی کاشته گردد که ارزش ها و رفتارهای بلندمدت جامعه را با انسان سازی به عنوان زیرساخت کشور برعهده گیرد و آن نهاد قطعا آموزش و پرورش است.

وزیر اقتصاد و دارایی توضیح داد: برای تربیت اقتصاددانی که بتواند مسائل موجود اقتصادی را با نگرش انقلاب اسلامی تحلیل و حل نماید، نیازمند تربیت و توانمندسازی در این زمینه هستیم.

وی با تأکید بر این که خروجی نظام تعلیم و تربیت باید از لحاظ تحلیلی، در حد تراز بینشی و مسئولیت پذیری برای حل و فصل مسائل کشور باشد، اظهار داشت: در حوزه اقتصادی کشور، نیازمند تعامل بیشتر با آموزش و پرورش هستیم و اولین گام آن حرکت به سوی مساله محوری است. نظام آموزشی ما باید به گونه ای باشد که مجموعه ای از توانمندی ها را برای دانش آموزان مهیا کند.

نوجوانان برای حل مسائل اقتصادی و غیراقتصادی خود آماده شوند

خاندوزی ادامه داد: نوجوانان باید برای حل مسائل اقتصادی و غیر اقتصادی و ارتقای شأن اجتماعی و فردی خود مهیا شوند و در شأن ملی و کشوری توان حل مسائل اقتصادی و غیر اقتصادی را داشته باشند تا در عرصه اجرا و پیاده سازی توانمندی های شان در آینده، نقش آفرینی ویژه نمایند.

وی با تأکید بر اینکه مسائل و مسائل باید به وسیله انسان تراز جمهوری اسلامی تحلیل و حل گردد اظهار کرد: از آنجا که آموزش و پرورش دارای یک مرجعیت رسمی است، نهادینه شدن مساله محور بودن اقتصادی در میان دانش آموزان در صورتی که بخواهیم به صورت بلندمدت این موضوع را ساماندهی کنیم، باید در نظام تعلیم و تربیت محقق گردد .

الگوسازی ملی از افراد کارآفرین متعهد و برگزاری کارگاه های حل مساله اقتصادی، برگزاری المپیادهای متعدد با موضوع راهکارهای اقتصادی از جمله برنامه هایی است که می تواند از عوامل تحول در نظام آموزشی و پژوهشی باشد

عضو کابینه دولت مردمی گفت: وزارت اقتصاد و دارایی آمادگی لازم را برای همکاری با آموزش و پرورش در مورد بالابردن سواد اقتصادی و اقتصادی بر مبنای یک برنامه مشترک را دارد تا در نهایت عناصر کلیدی نظام تعلیم و تربیت که معلمان و بعد از آن دانش آموزان هستند، به بینش و مهارت های لازم در این زمینه دست یابند.

الگو سازی ملی از افراد کارآفرین متعهد از عوامل تحول در نظام آموزشی و پژوهشی

وی اضافه نمود: اگر این نشست سالانه حتی یک دستاورد عملگرایانه هم داشته باشد و منجر به تحول در اقتصاد آموزش و پرورش گردد یک فرصت کم نظیر است لذا می توان درمورد رویدادهای اقتصادی، برنامه های متعددی در زمینه دانش آموزی ارائه داد.

خاندوزی اذعان کرد: الگوسازی ملی از افراد کارآفرین متعهد و برگزاری کارگاه های حل مساله اقتصادی، برگزاری المپیادهای متعدد با موضوع راهکارهای اقتصادی و…، از جمله برنامه هایی است که می تواند از عوامل تحول در نظام آموزشی و پژوهشی باشد.

وی اضافه نمود: در راستا تحولی دولت که در حال به ثمر نشستن است، اقدامات خوبی در زمینه اقتصادی صورت گرفته و ما به علت پشتیبانی های اقتصادی لازم برای حمایت از مجموعه آموزش و پرورش، کوتاهی نخواهیم کرد و امیدواریم تصمیمات این نشست ها، موجب تحولات بزرگ برای حفظ مهم ترین سرمایه کشور (نوجوانان و جوانان) گردد و از نظر حفظ و افزایش، سرمایه اجتماعی پیروز عمل کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2092

به "آمادگی وزارت اقتصاد و دارایی برای ارتقای سواد مالی دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی وزارت اقتصاد و دارایی برای ارتقای سواد مالی دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید