نوسازی مدارس خراسان رضوی نیازمند مشارکت بیشتر خیران است

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رشیدیان صبح چهارشنبه در مراسم بهره برداری از هزار و 700 پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار گردید اظهار کرد: مجمع خیران مدرسه ساز، فعالیت خود را از کنار مضجع شریف امام مهربانی ها و علم و آگاهی شروع نموده گرچه اقدامات قابل توجهی در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گردیده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب و سرانه ایده آل فاصله داریم که تحقق این مهم همراهی و همکاری بیشتر خیران را می طلبد.

نوسازی مدارس خراسان رضوی نیازمند مشارکت بیشتر خیران است

وی اضافه نمود: سهم خراسان رضوی از افتتاحیه های مذکور، 169 مدرسه با 843 کلاس درس است و درحال حاضرنرخ با سوادی استان 96.7 درصد است که این میزان در مقایسه با میانگین کشوری دو درصد بالاتر است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: زیربنای این پروژه ها 94 هزار متر مربع است و برای احداث و بهره برداری از آن ها 145 میلیارد تومان هزینه گردیده است وجمعیت برخوردار از این پروژه ها در سطح استان 25 هزار دانش آموز می باشند که از نعمت فضای آموزشی مناسب برخور دار شدند.

وی گفت: با رویکرد تحقق عدالت توزیعی، 82 پروژه از مجموع پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسید در شهرها و 78 پروژه نیز در روستاها می باشد و این در حالی است که آموزش و پرورش خراسان رضوی با یک میلیون و 222 هزار دانش آموز، 12 هزار آکادمی، 50 هزار کلاس درس و 84 هزار معلم، بعد از تهران گسترده ترین مجموعه در کشور است.

رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی توضیح داد: مشارکت خیران استان در امر مدرسه سازی قابل تقدیر است واین افزاد در پروژه های بهره برداری گردیده امروز نیز مشارکتی 50 درصدی داشته اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 59

به "نوسازی مدارس خراسان رضوی نیازمند مشارکت بیشتر خیران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی مدارس خراسان رضوی نیازمند مشارکت بیشتر خیران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید