تصویب پیشنهادهای ایران در مجمع آسیایی فناوری نانو

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، چهاردهمین نشست سالانه مجمع آسیایی فناوری نانو (Asia Nano forum-ANF summit 2017) روزهای 30 و 31 مرداد 1396 در شهر جوهورباهرو کشور مالزی برگزار گردید. در این نشست، دو طرح از سوی هیئت ایرانی مطرح و مورد تصویب نهاده شد.

تصویب پیشنهادهای ایران در مجمع آسیایی فناوری نانو

طرح اول مربوط به برگزاری نشست مشترک آسیا و اروپا تحت عنوان تبادل نظری آسیا و اروپا در حوزه ایمنی نانو و گواهی دهی محصولات نانو در تاریخ هفتم آذر ماه 1396 همزمان با برگزاری کنفرانس بین المللی نانوپزشکی و ایمنی نانو (8-9 آذر 1396) در تهران بود.

پیشنهاد این نشست، قبلا به وسیله ستاد فناوری نانو به نمایندگان مرتبط در اتحادیه اروپا ارائه شده بود. پیشنهاد برگزاری این نشست با همکاری مجمع آسیایی نانو مورد استقبال اعضا نهاده شد و تصویب شد.

هدف از شروع این تبادل نظر بین کشورهای آسیایی و اروپایی، تبادل تجربیات و دانش در این حوزه و به اشتراک گذاشتن کوشش ها و منابع و همچنین هماهنگ کردن فعالیت ها و جهت گیری های مرتبط با حوزه ایمنی و گواهی دهی در فناوری نانو است.

ایران به همراه چند کشور آسیایی دیگر شامل روسیه، تایوان، مالزی و تایلند، از کشورهای پیشرو در حوزه استانداردسازی و گواهی دهی به محصولات فناوری نانو به شمار می روند. همچنین ایران با ایجاد زیرساخت های لازم در وزارتخانه های مرتبط، گام های عملیاتی موثری را در این راستا برداشته است.

به علاوه ایران تاکنون 61 استاندارد ملی و 3 استاندارد بین المللی (در کمیته استانداردسازی سازمان ایزو ISO/TC229) را تدوین نموده، هم اکنون 4 استاندارد بین المللی دیگر را در دست تدوین دارد.

مجمع آسیایی نانو، شبکه ای متشکل از 15 کشور آسیایی شامل ایران، کره جنوبی، ژاپن، مالزی، استرالیا، اتریش، تایلند، فیلیپین،استرالیا و تایوان است که در حوزه های استاندارد، آموزش، تجاری سازی، ایمنی و زیرساخت مرتبط با فناوری نانو با هم همکاری می نمایند. معاونت این مجمع در دو سال گذشته به عهده نماینده ستاد فناوری نانو بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 362

به "تصویب پیشنهادهای ایران در مجمع آسیایی فناوری نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب پیشنهادهای ایران در مجمع آسیایی فناوری نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید