7 ماده طبیعی برای سم زدایی بدن

به گزارش مجله نایس پاتوق، آیا می دانستید که به راحتی می توانید بسیاری از بیماری ها، درد ها، مسائل پوستی و مسائل گوارشی را درمان کنید. کبد، معده، پوست و ریه شما همه با هم به طور منظم کار می نمایند تا سم های مضر را از بدن شما خارج سازند. محل زندگی، محیط اطراف و دور و بر ما مخصوصا منطقه ها آلوده و حتی غذایی که می خوریم می توانند سموم زیادی را واردن بدن ما نمایند و بدن احتیاج به خارج کردن این سموم دارد. شما می توانید با یک رژیم سم زدایی عالی بسیاری از مسائل جسمانی خود را برطرف کنید. این رژیم می تواند شما را سالم، سرحال، پر انرژی، شاداب و قوی کند. بعلاوه می توان از آن به عنوان یک رژیم لاغری نیز استفاده کرد.

7 ماده طبیعی برای سم زدایی بدن

این مواد سم زدا، طبیعی و موثر هستند که به راحتی نیز در هر خانه ای یافت می گردد.

1- آب

بله، آب بسیاری از مسائل را به راحتی حل می نماید. آب اولین سم زدای فوق العاده برای بدن است. آب به کلیه ها یاری می نماید تا به صورت موثر تر کار کند و تمام سموم را ازطریق عرق یا ادرار بیرون آورد. پیشنهاد ما این است که روزانه مخصوصا در هوای گرم و آلوده میزان زیادی آب مصرف کنید تا سیستم بدن شما پاک باشد و بتواند به خوبی کار کند. برترین زمان برای نوشیدن آب اول صبح است. صبح زود قبل از خوردن صبحانه یک لیوان کامل آب بنوشید. بعضی نیز ترجیح می دهند که هنگام صبح آب گرم همراه با میزانی آب لیمو بنوشند.

2- میوه ها

بیشتر میوه ها حاوی میزان زیادی آب هستند، بنابراین می توانند به عنوان یک سم زدای قوی محسوب شوند. میوه ها بعلاوه حاوی مواد مغذی و منبع عالی از فیبر هستند که می توانند سلامت شما را تضمین نمایند. میوه های زیادی مانند آلبالو، گیلاس، انگور، هندوانه، انواع توت ها و … می توانند بدن را غنی از آنتی اکسیدان ها نمایند و باعث تصفیه خون و سم زدایی شوند.

3- سیر

سیز نیز یکی دیگر از سم زداهای قوی است. سیر کبد شما را تحریک می نماید تا نوعی از آنزیم های کراتین سم زدا فراوری کند. این آنزیم ها بیشتر سم ها را از بدن شما خارج می نمایند.

4- چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که همین امر باعث شده است تا به عنوان یکی از سم زداهای موثر محسوب گردد. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های کراتین به نام کاتچین است که به عملکرد بهتر و روان تر کبد یاری می نماید. اگر دوست داشتید می توانید میزانی شیر به آن اضافه کنید زیرا ششیر نیز به شستشوی کبد یاری می نماید.

5- سبزی ها

بسیارب از سبزیجات مانند پیاز، زردچوبه، هویج، کلم بروکلی جوانه ها و …یک سم زدای عالی محسوب می شوند. حتی می توانید بسیاری از سبیزیجات را با هم میکس کنید و بنوشید. سبزیجات بعلاوه حاوی فیبر فراوان هستند که یک مزیت مهم برای سیستم بدن به شمار می آیند. یک سبزی موثر برای کبد، جغندر است. چغندر ها حاوی بتاین، ماده ای برای کار کردن درست کبد است. روزی حداقل یک استکان آب چغندر (سفید یا قرمز) بخورید. بعلاوه سبزی های سبز رنگ حاوی ماده ای به نام کلوروفیل هستند که به حذف مواد مضر بدن یاری می نمایند. پس تا می توانید سعی کنید انواع سبزی ها، اسفناج، کاهو، فلفل دلمه ای و هر سبزی سبز رنگی را بخورید.

6- آجیل

مغز ها بعلاوه سم زداهای عالی هستند. مصرف روزانه میزانی گردو، بادام یا مغز تخمه آفتابگردان می تواند در سم زدایی بدن بسیار موثر باشد.

7- مرکبات

همه مرکبات به خارج کردن سموم و تمیز کردن کبد یاری می نمایند. ویتامین c یکی از ویتامین های موثر است که در انواع مرکبات مانند پرتقال، لیمو، نارنگی، گریپ فروت، کیوی و … وجود دارد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2082

به "7 ماده طبیعی برای سم زدایی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ماده طبیعی برای سم زدایی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید