10 اپلیکیشن برتر برای بکاپ دریافت از گوشی موبایل اندرویدی

به گزارش مجله نایس پاتوق، مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می کنید، همواره باید از فایل هایتان بکاپ داشته باشد. این یکی از مهم ترین کارهایی است که هرکسی باید با دیوایس های الکترونیکی خود انجام دهد. هیچ وقت نمی دانید چه زمانی ممکن است یک اتفاق ناخوشایند بیفتد و فایل هایتان از دست برود. خوشبختانه انبوهی از اپلیکیشن های مختلف برای بکاپ دریافت در اندروید وجود دارد. در این مقاله بهترین اپلیکیشن ها برای بکاپ دریافت از گوشی موبایل اندرویدی را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

10 اپلیکیشن برتر برای بکاپ دریافت از گوشی موبایل اندرویدی

متاسفانه اما ابزارهای بومی در حال حاضر به محبوبیت بیشتری رسیده اند و بنابراین حالا کمتر از قبل شاهد عرضه اپلیکیشن های حقیقتا کارآمد برای بکاپ دریافت از گوشی موبایل اندرویدی هستیم. اگر به صورت کلی صحبت کنیم و فرض را نیز بر این بگذاریم که شما از آن کاربرانی هستید که موبایل هوشمندتان را روت کرده اید، فضای ابری و ابزار بومی بکاپ گیری گوگل جزو بهترین گزینه هایتان خواهند بود. اما این باعث نمی شود که برخی اپلیکیشن های دیگر که گاهd گزینه های بیشتری در اختیارتان می گذارند را از نظر نگذرانیم.

1. Autosync by MetaCtrl

قیمت: رایگان / تا سقف 9.99 دلار

Autosync مجموعه ای از اپلیکیشن ها برای بکاپ دریافت از گوشی اندرویدی را شامل می شود که همگی توسط شرکت MetaCtrl ساخته شده اند. این ابزارها به شکل مجزا برای استفاده با دراپ باکس، گوگل درایو، وان درایو، باکس و MEGA طراحی شده اند و هرکدام به شما اجازه می دهند که به صورت اتوماتیک به بکاپ دریافت از فایل ها بپردازید. این فایل ها به شکل دوطرفه نیز همگام سازی خواهند شد. بنابراین وقتی چیزی را برای مثال در وان درایو آپلود می کنید، اپلیکیشن Autosync for Google Drive آن را درون موبایلتان قرار می دهد و بالعکس.

کاربران هنگام استفاده از این اپلیکیشن ها می توانند بازه های زمانی همگام سازی، نوع فایل هایی که باید به فضای ابری بروند و چیزهایی از این دست را انتخاب کنند. اگر هم به سراغ نسخه پریمیوم اپلیکیشن ها بروید به قابلیت هایی نظیر پشتیبانی از فایل های بیشتر از 10 مگابایت، پشتیبانی از همگام سازی همزمان چندین فولدر، تنظیمات رمز عبور و گزینه های پشتیبانی بهبودیافته دسترسی خواهید یافت و تمام تبلیغات نیز حذف می شوند. ناگفته نماند که MetaCtrl در تلاش است یک اپلیکیشن یکپارچه عرضه کند تا دیگر نیازی به دانلود جداگانه هر اپلیکیشن نباشد.

2. Buggy Backup Pro

قیمت: رایگان

Buggy Backup Pro اپلیکیشنی بسیار کارآمد برای بکاپ دریافت از اپلیکیشن ها است. این نرم افزار می تواند فایل های نصب APK را از اپلیکیشن های مختلف استخراج کرده و بسته به نیازتان، درون حافظه داخلی یا فضای ابری ذخیره کند. این فایل های APK نه تنها در نهایت به خوبی کار خواهند کرد، بلکه می توانید آن ها را به اشتراک بگذارید، نام پکیج هایشان را چک کنید و راجع به تاریخ نصب آن ها نیز اطلاعات به دست آورید. از دیگر گزینه های Buggy Backup Pro می توان به گزینه ای برای حذف اپلیکیشن ها، رابط کاربری خوش دست و قابلیت بکاپ گیری اتوماتیک اشاره کرد.

این اپلیکیشن به اندازه اپلیکیشن های بکاپ گیری در موبایل های روت شده مانند Titanium Backup قدرتمند نیست، اما اگر قصد ندارید موبایل خود را دستکاری کنید، این بهترین چیزیست که گیرتان خواهد آمد. فقط حواستان باشد که دستورالعمل های اپلیکیشن را به درستی بخوانید تا مثل برخی از کاربران، اطلاعات ارزشمندتان از دست نرود.

3. Backup Your Mobile

قیمت: رایگان (با تبلیغات)

Backup Your Mobile هم یک راهکار ساده دیگر برای بکاپ دریافت از موبایل اندرویدی است و بیشتر به درد افرادی می خورد که قابلیت های چندانی طلب نمی کنند. این نرم افزار می تواند از چیزهای مختلفی مانند اپلیکیشن ها، تنظیمات سیستم، پیامک ها، تاریخچه تماس ها و چیزهایی از این دست بکاپ بگیرد. رابط کاربری اپلیکیشن سرراست است و بکاپ دریافت از فایل ها تنها چند دقیقه زمان می برد. البته که ظاهر اپلیکیشن اندکی عتیقه است، اما این طور هم نیست که بخواهید هر روز از آن استفاده کنید. مهم ترین مسئله اینکه هیچ پولی بابت این اپلیکیشن نخواهید پرداخت.

4. G Cloud Backup

قیمت: رایگان / 3.99 دلار در ماه

G Cloud در واقع اپلیکیشنی برای ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری است، اما به صورت خاص برای بکاپ دریافت از دستگاه های هوشمند ساخته شده. این اپلیکیشن به صورت دستی یا اتوماتیک قادر به بکاپ دریافت از پیامک ها، لیست مخاطبان، تصاویر، ویدیوها، موزیک ها، مستندات، تاریخچه تماس ها و گستره وسیعی از فایل ها است. حتی در برخی از موارد می توانید با آن از تنظیمات موبایل بکاپ بگیرید. G Cloud گزینه های مختلفی پیش پایتان قرار می دهد و برای مثال می توانید معین کنید که فقط هنگام شارژ شدن دستگاه یا فقط هنگام اتصال به وای فای از فایل ها بکاپ بگیرد.

G Cloud به صورت پیش فرض 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیارتان قرار می دهد و سپس در ازای 3.99 دلار می توانید به فضای ذخیره سازی نامحدود دسترسی داشته باشید. حواستان باشد که این اپلیکیشن با امثال گوگل درایو و وان درایو تفاوت دارد و به صورت خاص برای بکاپ دریافت از گوشی موبایل اندرویدی ساخته شده. اما برخلاف نام غلط اندازش، G Cloud هیچ ارتباطی به شرکت گوگل ندارد.

5. Google Photos

قیمت: رایگان / اشتراک با قیمت متغیر

گوگل فوتوز یک جورهایی یک فضای ابری به حساب می آید. اما به این خاطر در لیستمان قرارش داده ایم که به رایگان از تصاویر و ویدیوهای شما بکاپ می گیرد. و در ازای این کار، تنها چیزی که گوگل از شما می خواهد این است که کیفیت تصاویر را اندکی کاهش دهد. بنابراین گوگل فوتوز گزینه ای عالی برای آن دسته از کاربران به حساب می آید که نمی خواهند هزینه ای بابت بکاپ دریافت بپردازند.

تمام تصاویر و ویدیوهای بکاپ گرفته شده، از طریق وب یا اپلیکیشن در دسترس خواهند بود و این یعنی هر زمان که اینترنت داشته باشید، به فایل هایتان هم دسترسی خواهید داشت. ضمناً هر زمان که بخواهید می توانید تصاویر را دانلود کنید یا در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک بگذاریدشان. گوگل فوتوز یک گزینه برای بکاپ دریافت تصاویر بدون کاهش کیفیت هم دارد، اما از آن جایی که از فضای گوگل درایو برای این کار استفاده می شود، مجبور به پرداخت هزینه خواهید بود. بنابراین مادامی که با کاهش کیفیت کنار بیایید، خدمات گوگل فوتوز کاملا رایگان خواهد بود.

6. Migrate (فقط برای موبایل های روت شده)

قیمت: رایگان

Migrate ابزاری کارآمد برای آن دسته از کاربرانی است که موبایل خود را روت کرده اند و انبوهی از فایل های رام را فلش می کنند. این اپلیکیشن اساسا از هرچه دارید و ندارید بکاپ می گیرد. این یعنی اپلیکیشن ها، اطلاعات اپلیکیشن ها، تنظیمات جواز اپلیکیشن ها، پیامک ها، تاریخچه تماس ها، مخاطبان، تنظیمات نمایشگر و حتی گزینه های پیش فرض کیبورد شما می توانند برای استفاده مجدد در آینده ذخیره شوند. بعد از بکاپ دریافت از همه چیز، اپلیکیشن برای شما یک فایل زیپ قابل فلش کردن می سازد.

به این ترتیب، ابتدا رام جدیدتان را فلش می کنید و بعد به سراغ فایل زیپ تولید شده از سوی Migrate می روید. رام اجرا می شود، اجازه می دهید فرایند بازیابی اطلاعات انجام شود و کار تمام است. این اپلیکیشن البته تازه از راه رسیده و بنابراین مقداری باگ دارد. اما اگر از کاربرانی باشید که موبایلتان را روت کرده اید، این موضوع برایتان نه تازگی دارد و نه جای تعجب. اگر صرفا در حال صحبت راجع به بکاپ دریافت از اپلیکیشن ها و چیزهای مشابه باشیم، Migrate رقیبی قدرتمند برای Titanium Backup به حساب می آید.

7. Resilio Sync

قیمت: رایگان / 30 الی 50 دلار / 29 دلار در ماه برای استفاده سازمانی

Resilio Sync یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری است و خیلی راحت یکی از بهترین اپلیکیشن های بکاپ دریافت از موبایل اندرویدی نیز به حساب می آید. در این اپلیکیشن اما به جای ارسال اطلاعاتتان به سروری ناشناخته در نقطه ای دوردست از کره خاکی، بکاپ فایل هایتان به کامپیوتر خودتان منتقل می شود. راه اندازی اپلیکیشن اندکی زمان می برد، چون باید موبایل را به کامپیوتر متصل کنید تا قادر به همگام سازی باشند. اما بعد از پیمودن این فرایند، دیگر تفاوتی با یک اپلیکیشن ذخیره سازی در فضای ابری معمولی حس نخواهید کرد.

بعد از بکاپ دریافت، فایل ها درون کامپیوتر ظاهر می شوند و می توانید هرکاری که می خواهید با آن ها بکنید. این فایل ها ضمناً رمزگذاری می شوند تا یک لایه امنیتی اضافه داشته باشید. با تمام اوصاف، اگر از ایده ذخیره سازی اطلاعات در فضای ابری استقبال می کنید اما در عین حال نمی خواهید اطلاعات شخصیتان به دست کمپانی های بزرگ بیفتد، Resilio Sync برای شما ساخته شده و ورژن رایگان اپلیکیشن هم تمام نیازهای کاربران عادی را برطرف می کند.

8. Solid Explorer

قیمت: نسخه آزمایشی رایگان / 2.99 دلار

Solid Explorer در اصل یک اپلیکیشن مرورگر فایل است که انبوهی از گزینه های مرتبط با بکاپ دریافت نیز دارد. این اپ از کارت های مایکرو اس دی و چندین سرویس فضای ابری مختلف پشتیبانی می کند. بنابراین تمام فایل های شما درون یک رابط کاربری یکدست قرار می گیرند و کنترل می شوند. البته این تنها مرورگر فایل با چنین گزینه هایی نیست و MiXplorer Silver هم می تواند یک جایگزین معرکه برای آن باشد. در هر صورت، فرایند بکاپ دریافت کاملا آسان است. وارد اپلیکیشن می شوید، فایل مورد نظرتان را انتخاب می کنید و بعد معین می کنید که به مایکرو اس دی منتقل شود یا به فضای ابری.

9. Swift Backup

قیمت: رایگان / تا سقف 7.99 دلار

Swift Backup یکی از جدیدترین ابزارهای بکاپ دریافت از گوشی اندرویدی در این لیست است. این اپلیکیشن هم با موبایل های روت شده و هم با موبایل های روت نشده سازگاری کامل دارد، اما قابلیت های مختلفی در این دو حالت ارائه می کنند. اگر موبایلتان روت نشده باشد با Swift قادر به بکاپ دریافت از اپلیکیشن ها، پیامک ها، تاریخچه تماس و والپیپرها خواهید بود.

با دسترسی به روت نیز می توان از اطلاعات اپلیکیشن ها، تنظیمات جواز اپلیکیشن ها و تنظیمات شبکه وای فای بکاپ گرفت. تمام اطلاعات به حافظه ابری منتقل می شوند و Swift از گوگل درایو، دراپ باکس، ownCloud و همینطور Nextcloud پشتیبانی می کند. در نسخه پریمیوم نرم افزار هم می توانید به چیزهایی مانند زمان بندی بکاپ دسترسی بیابید. در نهایت باید افزود که رابط کاربری Swift Backup در ابتدا اندکی گیج کننده است، اما ارزش وقت گذاشتن و سر در آوردن را دارد.

10. Titanium Backup (فقط برای موبایل های روت شده)

قیمت: رایگان / 5.99 دلار

Titanium Backup یک ابزار استثنایی برای کاربرانی است که موبایل خود را روت کرده اند. این اپلیکیشن همواره ثبات فراوان داشته، با به روزرسانی های مختلف از قابلیت های مختلف بهره مند شده و بی شمار گزینه کارآمد در اختیارتان قرار می دهد. برخلاف بسکمک از اپلیکیشن های بکاپ دریافت، Titanium Backup به شکل انحصاری برای موبایل های روت شده توسعه یافته و گزینه های چندانی برای موبایل های روت نشده به ارمغان نمی آورد.

با این اپلیکیشن می توانید نرم افزارهای پیش فرض دستگاه را حذف یا فریز کنید، از اپلیکیشن ها (همراه با اطلاعاتشان) بکاپ بگیرید و فایل هایتان را به فضای ابری منتقل کنید. نسخه Pro قابلیت های به مراتب بیشتری دارد اما طبیعتا باید در ازای آن هزینه بپردازید. در هر صورت این پادشاه اپلیکیشن های بکاپ دریافت از موبایل اندرویدی است و هرکسی که از آن استفاده کرده باشد، حرفمان را تایید می کند.

سایر راه ها برای بکاپ دریافت از گوشی موبایل اندرویدی

راه های دیگری نیز برای بکاپ دریافت از بخش های مختلف موبایل هوشمندتان وجود دارد. البته در این راه ها، معمولا خبری از عمق اپلیکیشن هایی که بالاتر لیست کردیم نیست، اما اگر اندکی ظرافت نشان دهید می توانید در کمتر از یک ساعت دستگاهی داشته باشید که بدون کمک اپلیکیشن های بکاپ گیری، تمام اطلاعات پیشین در آن بازگردانی شده. از جمله این راهکارها می توان به قابلیت پیش فرض Google Backup در تنظیمات اندروید، بکاپ گیری دستی از فایل ها در نرم افزارهای مدیریت فایل و همینطور ذخیره سازی دستی اطلاعات در فضاهای ابری دلخواه اشاره کرد.

  • 8 کار ناخوشایند که برای نگهداری گجت ها ضروری است

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1210

به "10 اپلیکیشن برتر برای بکاپ دریافت از گوشی موبایل اندرویدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اپلیکیشن برتر برای بکاپ دریافت از گوشی موبایل اندرویدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید