چگونه مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی در اندروید را حل کنیم؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، آیا شما هم با مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی در گوشی های اندرویدی درگیر هستید؟

چگونه مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی در اندروید را حل کنیم؟

برای بیشتر افراد این اتفاق حداقل یک بار اتفاق افتاده است که صفحه نمایش لمسی تلفن همراه درست کار نکند و از کار بیفتد. در چنین مواقعی باید علاوه بر راهکار، دلیل مشکل به وجود آمده را نیز آنالیز کنیم. برای مثال ممکن است که صفحه نمایش تلفن همراه شما ترک خورده باشد و یا خیس شده باشد! به دلیل ساختار ظریف و حساس و شیشه ای صفحه نمایش تلفن های همراه، کاملا واضح است که صفحه نمایش لمسی گوشی های هوشمند یکی از رایج ترین اجزایی هستند که با مشکل روبرو می شوند.

بهتر است بدانید که کار نکردن صفحه نمایش لمسی روی گوشی های اندرویدی شما همواره نتیجه خرابی سخت افزاری آن نیست. پس اگر صفحه نمایش لمسی تلفن همراه شما هم از کار افتاده است، قبل از دریافت یاری از افراد حرفه ای در این حوزه، هفت راهکاری که ما به شما ارائه می کنیم را به دقت آنالیز کنید.

همان طور که متوجه شده اید موضوع این مقاله مجذوب نماینده از سایت خبرنگاران مگ آنالیز هفت راه برای حل مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی در گوشی های موبایل اندرویدی است. پس اگر شما هم دوست دارید که این مشکل خود را با کمترین هزینه ممکن حل کنید، ما را تا انتهای این مقاله جالب و کاربردی همراهی نمایید.

1) آیا صفحه نمایش گوشی شما واقعا شکسته است؟

اگر صفحه نمایش لمسی گوشی شما به درستی کار نمی نماید، باید احتمال وجود اشکال نرم افزاری را رد کنید. حال برای آنالیز دقیق تر مورد اول، باید چندین مرحله عیب یابی که در ادامه به آن ها مشاهده می کنیم را روی تلفن همراه خود اعمال کنید. این مراحل عیب یابی عبارتند از:

الف) گوشی خود را Reboot کنید.

Reboot گوشی های موبایل ممکن است که برای برطرف چنین مشکل پیشرفته ای بی فایده به نظر برسد. با این حال اغلب یکی از پیروز ترین راه ها برای تعمیر صفحه نمایش لمسی Reboot کردن آن است. راه اندازی مجدد (Restart) تلفن همراه شما تمامی موارد را در پس زمینه خاموش و آپدیت ها را نیز متوقف می نماید تا شاید مسائل شما را حل نماید! برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  • در ابتدا دکمه Power را فشار دهید تا منوی پاور نمایش داده گردد.
  • سپس روی گزینه Restart ضربه بزنید.
  • اگر نمی توانید صفحه نمایش را برای انتخاب گزینه های موجود لمس کنید، از دکمه روشن/خاموش بهره ببرید و آن ها را برای چندین ثانیه نگه دارید.
  • در بعضی موارد نیز ممکن است که لازم باشد تا دکمه پاور و دکمه افزایش صدا را به صورت همزمان نگه دارید.

پس تمامی این 4 مورد را روی تلفن همراه خود تست کنید.

ب) بوت شدن در حالت امن

اگر صفحه نمایش لمسی موبایل اندرویدی شما کار نمی نماید، شما می توانید گوشی خود را مجدداً به حالت ایمن (re-boot your phone into safe mode) راه اندازی کنید. حالت ایمن اندروید به شما امکان می دهد تا از گوشی خود فقط با نرم افزار اصلی که در آن وجود دارد، بهره ببرید.

در این شرایط تمام سرویس ها و برنامه هایی که نصب نموده اید، حذف می شوند. اگر صفحه نمایش شما به طور معمول در حالت ایمن کار می نماید، احتمالاً مشکل آن مربوط به یکی از اپلیکیش هایی است که قبلا نصب نموده بودید. برای وارد شدن به حالت ایمن در بیشتر دستگاه های اندرویدی تازه تنها یک راه وجود دارد. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب روی گوشی موبایل خود اعمال کنید. این مراحل عبارتند از:

  • ابتدا دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید.
  • حال شما باید دکمه خاموش (Power off) را نگه دارید.
  • هنگامی که اعلان ورود به حالت ایمن را مشاهده کردید، روی OK ضربه بزنید تا گوشی شما مجددا راه اندازی گردد.
  • برای خروج از حالت ایمن نیز تنها کافیست که گوشی خود را به طور معمول restart کنید. به همین سادگی!

2) محافظ صفحه نمایش را جدا کنید.

بسیاری از افراد از محافظ صفحه نمایش (گلس) گوشی موبایل به عنوان ایمنی بیشتر در برابر خط و خش های احتمالی استفاده می نمایند. با این حال گاهی همین محافظ پلاستیکی و یا شیشه ای می تواند مانع انجام درست کار صفحه نمایش گردد. پس بهتر است که اگر شما هم با مشکل کار نکردن صفحه نمایش تلفن همراه خود درگیر هستید، در ابتدا گلس را از آن جدا کنید و آنالیز کنید که مشکل از کجاست.

البته دقت داشته باشید که انجام این کار تضمینی برای برطرف مشکل صفحه نمایش گوشی موبایل شما نیست؛ ولی شاید بتواند این مشکل را تا حد ممکن حل نماید.

3) کاهش اندازه تاخیر صفحه نمایش

احتمالا شما هم با خواندن عنوان شماره سه کمی تعجب نموده باشید؛ اما این مورد نیز یکی از راهکار های برطرف مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی گوشی های موبایل است. برای انجام این کار ما از اپلیکیشن های مختلفی استفاده می کنیم. Touchscreen Repair یک اپلیکیشن عالی برای یاری به کاهش زمان پاسخگویی صفحه نمایش است.

این برنامه از شما می خواهد تا به صورت متوالی روی چندین بخش از صفحه لمسی گوشی موبایل خود ضربه بزنید. سپس با آنالیز مشخصات گوشی موبایل شما، کوشش می نماید تا اندازه تاخیر پاسخگویی را کاهش دهد. اندازه کارایی و اثربخشی این اپلیکیشن کاملا وابسته به مدل تلفن همراه شماست. پس با استفاده از دکمه زیر این اپلیکیشن را دانلود و از آن بهره ببرید.

4) گوشی موبایل خود را با صدا و یا حرکات صورت کنترل کنید.

قطعا همگی ما می دانیم که به جز لمس کردن صفحه نمایش گوشی موبایل، می توانیم به وسیله صدا و یا حرکات صورت نیز دستوراتی را به آن منتقل کنیم. اندروید این ویژگی را به کاربران خود (وابسته به نسخه اندروید) ارائه می نماید. شما می توانید از برنامه های مناسب این کار نیز بهره ببرید.

این راهکار ها فقط در صورتی اعمال می شوند که صفحه نمایش لمسی گوشی موبایل شما برای نصب یک برنامه از Play Store کار کند. در غیر این صورت شما می توانید برنامه را با یاری راهکار شماره پنج نصب کنید. حال بهتر است که به سراغ آنالیز دو اپلیکیشن کاربردی و مهم در این حوزه برویم. این دو اپلیکیشن عبارتند از:

الف) Voice Access

برنامه دسترسی صوتی گوگل یا همان Voice Access به دستورات صوتی شما گوش می دهد و اقدامات لازم را در گوشی موبایل شما اعمال می نماید. قطعا این اپلیکشن نمی تواند هر دستوری را اجرا کند، اما برای بعضی از موارد یک هدایت به کاربران خود ارائه می نماید. برای مثال اگر شما می خواهید به صفحه قبلی بازگردید باید از go back بهره ببرید. بعلاوه برای جابجایی بین صفحات گوشی موبایل خود باید از عبارت screen down بهره ببرید.

پس حتما راهنمای استفاده از این اپلیکیشن را به صورت کامل مطالعه نمایید. برای دانلود این اپلیکیشن از گوگل پلی تنها احتیاج است که روی دکمه زیر ضربه بزنید.

ب) EVA Facial Mouse Pro

این برنامه از برنامه قبلی کمی خاص تر و البته مجذوب نماینده تر است. همان طور که از نام آن نیز پیداست، با صورت شما کار می نماید. روش کار این اپلیکیشن چنین است که یک نشانگر روی صفحه نمایش موبایل شما قرار می دهد و شما می توانید با حرکات صورت خود این نشانگر را تکان دهید.

حال اگر می خواهید وارد یک بخش شوید، تنها احتیاج است که صورت خود (نشانگر) را روی بخش مورد نظر چند ثانیه نگه دارید. البته این اپلیکیشن برای راحتی کاربران خود چندین دکمه کاربردی را در یک بخش قرار داده است تا بتوانید به راحتی از آن ها بهره ببرید. شما می توانید این دکمه های کاربردی را در تصویر بالا مشاهده و برای دانلود این برنامه از دکمه زیر استفاده نمایید.

5) یک کیبورد و ماوس جداگانه را به گوشی خود وصل کنید.

اگر صفحه نمایش گوشی موبایل شما هم از کار افتاده است و احتیاج به نصب یک اپلیکیشن و یا کار با گوشی موبایل خود دارید، برترین راهکار وصل کردن یک کیبورد و ماوس جداگانه به گوشی موبایل است. البته دقت داشته باشید که در این شرایط فرض بر این است که صفحه نمایش تلفن همراه شما روشن است و شما می توانید آن را مشاهده کنید.

کنترل تلفن های همراه اندرویدی با کیبورد و ماوس کار بسیار ساده ای است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کابل مناسب برای آن ها پیدا کنید و کیبورد و ماوس را به وسیله کابل به موبایل وصل کنید. از آن جایی که تلفن های همراه ما تنها یک ورودی (برای شارژ و کابل های مختلف) دارند، پس باید از یک دانگل برای وصل کردن هر دوی آن ها بهره ببرید.

6) خیس شدن تلفن همراه

بسیاری از افراد بحث ضد آب بودن یک گوشی موبایل را با مقاوم بودن در مقابل آب اشتباه می گیرند. پس بهتر است بدانید که اگر گوشی روشن شما به صورت تصادفی داخل آب بیوفتد، محتمل است که به آن آسیب وارد گردد. بنابراین در چنین موقعیت هایی برترین اقدام این است که گوشی موبایل را خاموش کنید و منتظر بمانید تا خشک گردد.

احتمالا شما هم به موضوع قرار دادن گوشی موبایل در برنج برای خشک کردن آن شک داشته باشید؛ اما باور کنید که قرار دادن گوشی در برنج یکی از برترین راه ها برای خشک کردن آن (در صورت افتادن تصادفی در آب) است.

7) به یک مرکز تعمیرات تلفن همراه مراجعه کنید.

اگر شش راهکار قبل را تست نموده اید و باز هم مشکل تلفن همراه شما حل نشده است، بهتر است که به سراغ یک مرکز تعمیرات تلفن همراه بروید. در بعضی موارد نیز محتمل است که یک نقص کوچک باعث ایجاد اشکال در صفحه نمایش تلفن همراه ما باشد. در چنین شرایطی تنها تعمیرکاران حرفه ای موبایل می توانند به ما یاری نمایند.

در بدترین حالت ممکن نیز تعمیرکار تلفن همراه شما را آنالیز می نماید و یک قیمت حدودی برای تعمیر آن به شما ارائه می نماید. اگر این قیمت بالا باشید، احتمالا ترجیح می دهید که با صرف هزینه بیشتر، تلفن همراه خود را تعویض کنید. بعلاوه اگر خوش شانس باشید، این هزینه پایین خواهد بود.

جمع بندی

با مطالعه کامل این مطلب شما می توانید یک راهکار برای برطرف مسائل صفحه نمایش لمسی تلفن همراه اندرویدی خود پیدا کنید. بعلاوه احتمالا متوجه شده اید که کار نکردن صفحه نمایش لمسی گوشی های اندرویدی دلایل متعددی دارد. امیدوارم که یکی از راهکار های بالا به حل مسائل صفحه لمسی گوشی موبایل شما یاری نموده باشد.

بعلاوه دقت داشته باشید که در بعضی موارد قدیمی بودن تلفن های همراه ما دلیل کار نکردن صفحه نمایش لمسی آن است؛ زیرا هر تلفن همراه یک عمر مفید و معین شده دارد. با این حال کوشش کنید که همواره در برترین شرایط ممکن از تلفن همراه خود نگهداری کنید تا درگیر چنین مسائلی نشوید.

آیا شما راهکار دیگری را برای برطرف مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی در گوشی های اندرویدی می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2061

به "چگونه مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی در اندروید را حل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مشکل کار نکردن صفحه نمایش لمسی در اندروید را حل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید