گروسی: آماده ایم کار را پیش ببریم، اسلامی: غنی سازی 84 درصد نداشتیم

به گزارش مجله نایس پاتوق، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به دیدارهایش با رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: آماده ایم کار را پیش ببریم.

گروسی: آماده ایم کار را پیش ببریم، اسلامی: غنی سازی 84 درصد نداشتیم

رافائل گروسی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی گفت: جای خوشحالی دارد که من برگشتم به تهران و در این ملاقات بسیار بسیار مهم آماده ایم کار را پیش ببریم. دیشب در جلسه ای با حضور دانشمندان نخبه ایرانی بودم و جای خوشحالی برای من داشت.

وی ادامه داد: ما دیروز مذاکراتمان را آغاز کردیم و امروز ادامه یافت.

گروسی اظهار کرد: دو مساله مهم هستند که وجود دارد اول اینکه توقعات بالا هستند و حضور شما از مطبوعات نشان می دهد چقدر مساله مهم است. البته این سطح توقعات در سطح دنیای هم درباره کاری که ما با ایران پیش می بریم وجود دارد و بعلاوه درباره شفاف سازی و دسترسی هایی که باید از سوی ایران داده گردد.

مدیرکل آژانس گفت: بخش دوم که مهم است مربوط به همکاری های فنی و علمی با ایران است. شب گذشته در این باره بحث کردم و قرار است رویدادی که سالها انجام می شده وجهه بین المللی پیدا کند و این رویداد قرار است سال آینده برگزار گردد و ما از برگزاری آن حمایت می کنیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: هر وقت خبری درباره درز اطلاعات به من می رسد، عصبانی می شوم. این گزارش دست همه اعضاست و چیز خوشایندی نیست که من از آن رضایت داشته باشم. این مساله نشان می دهد که چقدر مهم است ما گفت وگوی مستقیم داشته باشیم و اجازه ندهیم شایعات و برآورد ها ادامه داشته باشند. بعلاوه بسیار مهم و لازم است که ایران و آژانس با یکدیگر ارتباط نزدیکی داشته باشند تا کشور های دیگر اجازه ورود به این موضوع را نداشته باشند

اسلامی: انتظار داریم گزارش های آژانس اعتمادآفرین باشد

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی پس از مذاکرت سیاسی و فنی در کنفرانس خبری مشترک با رافائل گروسی گفت: سفر آقای گروسی پیغام آور برقراری ارتباطات بین آژانس و ایران است.

وی اضافه کرد: ما انتظار داریم تعاملات و گزارش های آژانس طوری باشد که اعتماد افرین باشد تا با اطمینان برای حل و فصل مسایل و پرهیز از عواملی که نیت آنها برهم زدن روابط عادی است را ایجاد کنیم و همیشه آژانس بتواند وظایف خود در ارتباط با ایران را در چارچوب پادمان پابرجا نگه دارد.

وی اضافه کرد: در همین چارچوب گفت وگوی های مشترک صورت گرفته و مطمئنم به صورت پایداری موثر خواهد بود.

اسلامی گفت: بیست و نهمین کنفرانس هسته ای را ما چندی پیش در دانشگاه شهید بهشتی برگزار کردیم و شب گذشته توافق شد با آقای گروسی که کنفرانس سی ام بین المللی و با مشارکت آژانس سال آینده برگزار گردد که یاری به روایتگری ایران می نماید و آشنایی دنیا با مراکز آموزشی و علمی ایران را رقم می زند تا دستاوردها و امکانات ما به سایر کشورها معرفی گردد.

وی ادامه داد: اگر به گزارش گروسی مراجعه کنید می بینید که شناسایی غنی سازی 84 درصدی و آنالیز های صورت گرفته از فراوری، ایران غنی سازی بالای 60 درصد نداشته و ابهام رفع شده است. در مورد سه مکان هم الگویی را توافق کردیم در سال گذشته و همان را دنبال خواهیم کرد. بخشی از تهدیدات را با گروسی صحبت کردیم و همچنان ادامه دارد و همکاران در حال گفت وگو هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2184

به "گروسی: آماده ایم کار را پیش ببریم، اسلامی: غنی سازی 84 درصد نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: آماده ایم کار را پیش ببریم، اسلامی: غنی سازی 84 درصد نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید