کمیته امداد قزوین نذورات مردم را در عید قربان جمع اوری می نماید

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، فرزاد فرهادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با نتبریک فرارسیدن عید قربان گفت: با استقرار 55 مرکز جمع آوری نذورات در زمان برگزاری مراسم دعای عرفه و100 پایگاه جمع آوری نذورات در سطح استان در روز عید قربان کمک های مردمی جمع آوری می گردد.

کمیته امداد قزوین نذورات مردم را در عید قربان جمع اوری می نماید

وی اضافه نمود: سال جاری 100 پایگاه جمع آوری نذورات قربانی در سطح استان در روز عید قربان استقرار می یابد و 14 مرکز نیکوکاری استان هم کار جمع آوری نذورات را انجام می دهند.

فرهادی توضیح داد: پایگاهها به صورت ثابت و سیار در مراکز پرتردد شهر، میادین اصلی و محل های فروش دام مستقر می شوند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین از استقرار پایگاه جمع آوری نذورات قربانی در محل برگزاری دعای عرفه هم اطلاع داد و اظهارداشت: در استان 55 مکان برگزاری دعای عرفه شناسایی گردیده و پایگاه جمع آوری نذورات در آن مستقر می گردد.

وی توضیح داد: همه افراد با هر توان مالی می تواند در طرح نذر قربانی شرکت کند و استقرار پایگاه های جمع آوری نذورات در محل های برگزاری دعای عرفه این امکان را برای مشارکت همه مردم فراهم نموده است.

فرهادی یادآورشد: سال گذشته حدود یک میلیارد تومان از محل نذورات و قربانی کردن مردم در عید قربان جمع آوری شد که 200 میلیون تومان توسط خیرین، حدود 250 میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری و مابقی توسط موسسات خیریه و مساجد جمع آوری و بین احتیاجمندان توزیع شد.

وی گفت: سال جاری پیش بینی می کنیم بیش از دو میلیارد تومان نذورات قربانی جمع آوری گردد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اجرای طرح قربانگاه در قزوین اظهارداشت: قربانگاه طرح جدیدی است که در قزوین در روز عید قربان اجرا خواهد شد و در این طرح پایگاهی در یکی از دامداری ها مطرح مستقر گردیده و از حجاج و خیرین دعوت می گردد در عید قربان، نذر قربانی خود را در این محل انجام دهند تا پس از انجام قربانی، گوشت قربانی از خیرین تحویل گرفته گردیده و بسرعت در میان احتیاجمندان توزیع گردد.

وی گفت: در این مکان سردخانه، قصابی و امکانات مورد احتیاج برای قربانی کردن دام پیش بینی گردیده و فعالیتها با نظارت دامپزشکی انجام می گردد و می توان کمک خیرین را تجمیع و نذورات قربانی را در همان روز میان افراد احتیاجمند توزیع کرد.

فرهادی اظهارداشت: ادارات و دفاتر کمیته امداد در روز عید قربان دایر بوده و آماده جمع آوری نذورات و کمک های مردمی است.

وی بیان نمود: مردم خیر می توانند با شماره گیری #028*8877* در این کار خیر سهیم شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 17

به "کمیته امداد قزوین نذورات مردم را در عید قربان جمع اوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته امداد قزوین نذورات مردم را در عید قربان جمع اوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید