آیا می توانم ماهی قرمزم را به داخل هواپیما ببرم؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، ماهی قرمز در هواپیما

این هم از آن دست سوالات عجیبی است که اتفاقا ممکن است برای خیلی ها مطرح گردد. در ایام نوروز به سر می بریم و خیلی از خانواده ها ماهی های قرمز را به عنوان نمادی از زندگی و حرکت در سفره هفت سین قرار می دهند. البته ما به شما توصیه می کنیم از خرید این گونه ماهی ها و سایر آبزیان (مثل لاک پشت، سمندر و …) که چند سالی است در بازار به فروش می رسد خودداری کنید. چون این ماهی ها به علت شرایط نامناسب نگهداری متاسفانه عمر زیادی نخواهند داشت و بهتر آن است که سال تازه را با همان هفت سین سنتی خودمان جشن بگیریم. اما به هرحال ممکن است بسیاری از خانواده ها همچنان ماهی قرمز را خریداری نموده باشند و قصد داشته باشند به سفری طولانی بروند. یا شاید هم در سفر و مدت اقامتتان ماهی خریده اید و کودکتان به این ماهی قرمز کوچک دلبسته شده است و می خواهد ماهی را با خودش به خانه بیاورد. در این شرایط این سوال پیش می آید که می گردد ماهی قرمز را به داخل هواپیما برد؟ حیوانات خانگی بزرگ را معمولا با شرایط خاصی می توان در قسمت بار جابجا کرد، اما یک ماهی قرمز کوچک که در شیشه ای دربسته نگهداری می گردد فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد. بنابراین آیا می گردد این ماهی را همراه با وسایل شخصی به داخل هواپیما برد؟ قوانین ایرلاین ها در خصوص حضور ماهی قرمز در هواپیما چیست؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا پاسخ این سوال را با هم پیدا کنیم.

آیا می توانم ماهی قرمزم را به داخل هواپیما ببرم؟

قوانین شرکت های هواپیمایی

در خصوص انتقال حیوانات خانگی مثل سگ و گربه قوانین معین و شفافی وجود دارد. حتی بعضی ایرلاین ها اجازه می دهند سگ های کوچک و گربه را با خود به داخل کابین هواپیما برد و زیر جایگاه قرار داد. اما وقتی بحث انتقال یک ماهی به هواپیما و سفر در ارتفاع 11000 متری باشد موضوع کمی پیچیده می گردد. هر ایرلاین قوانین مخصوص به خود را دارد و بهتر آن است که هنگام رزرو بلیط هواپیما حتما موضوع انتقال ماهی و حیوانات خانگی را با آن ایرلاین، آنالیز کنیم. بعضی از ایرلاین ها مثل ساوت وست (Southwest) حتی اجازه حیوانات خشکی را نیز به داخل هواپیما نمی دهند، چه برسد به یک ماهی داخل آب! اما ایرلاین هایی مثل یو اس ایرویز اجازه ورود ماهی به داخل هواپیما را می دهند. سایر ایرلاین ها مثل امریکن، جت بلو و یونایتد در خصوص حیوانات خانگی صحبت نموده اند اما اشاره ای به ماهی قرمز در هواپیما ننموده اند. حیوانات بزرگ تر را معمولا با شرایط خاصی به قسمت بار هواپیما می برند. اما هزینه این جابجایی معمولا زیاد است و شاید چندین برابر قیمت یک ماهی قرمز باشد. پس این راه اصلا به صرفه نیست. اما بعضی ایرلاین ها اجازه حضور ماهی قرمز در هواپیما را می دهند و هزینه جداگانه ای نیز از شما دریافت نمی نمایند. اما در اینجا یک موضوع مطرح می گردد و آن هم قانون محدودیت حمل مایعات به داخل هواپیماست!

محدودیت حمل مایعات

در سال های اخیر به علت افزایش امنیت پرواز، مقررات حمل بار به داخل هواپیما سختگیرانه تر شده است. یکی از این قوانین محدودیت حمل مایعات به داخل کابین هواپیماست. مسلما برای حمل ماهی به آب احتیاج دارید و بیشتر ایرلاین ها تنها اجازه می دهند تا 100 میلی لیتر آب در یک ظرف داشته باشید. این حجم از آب برای نگهداری یک یا چند ماهی بسیار کم است و شاید تنها ماهی های آکواریومی مثل ماهی فایتر که قادر به تنفس هواست بتوانند در چنین حجم کمی از آب زنده بماند. اگر بلیت هواپیمایتان را رزرو نموده اید و متوجه شده اید که شرکت هواپیمایی اجازه می دهد ماهی را با حفظ محدودیت مایعات به داخل هواپیما ببرید می توانید به این صورت عمل کنید: اولا ضروری است ماهی را در یک ظرف مناسب نگهداری کنید که محکم باشد و اجازه ورود هوا را نیز بدهد. برای این منظور کیسه های مخصوص آکواریوم به نام breather bags وجود دارد که مخصوص حمل ماهیان و آبزیان است. در این مورد می توانید از فروشگاه های تخصصی آکواریوم سوال کنید و اطلاعات خوبی کسب کنید. این کیسه های پلاستیک در عین حال که محکم هستند اجازه تبادل هوا را نیز می دهند. در غیر این صورت، ماهی را داخل کیسه شفاف محکمی قرار دهید و کمی آب بریزید و گره بزنید، به طوریکه کمی هوا در بالای کیسه وجود داشته باشد. اگر حجم آب بیشتر از 100 میلی لیتر است می توانید در ظرفی جداگانه کمی آب همراهتان داشته باشید و وقتی از گیت رد شدید و داخل هواپیما رفتید از آب ظرف به آن اضافه کنید. هنگامی که از گیت رد می شوید ممکن است مامورین ظرفی محتوی ماهی را از لحاظ حجم آب آنالیز نمایند.

با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید!

یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری ماهی، حفظ دمای آب است. این امر به ویژه در خصوص ماهی های زینتی و گران قیمت اهمیت پیدا می نماید. بسیاری از ماهی در دمای خاصی می توانند زنده بمانند و در صورتی که دمای آب کمتر یا بیشتر گردد دچار مشکل می شوند. در این صورت می توانید ماهی را داخل یک جعبه کوچک یونولیتی قرار دهید تا به این صورت هم دمای آب ثابت بماند و هم از ضربه و تکان های شدید جلوگیری کنید. همین طور ماهی ها به اندازه اکسیژن آب حساس هستند و بسیاری از آکواریوم داران در هنگام جابجایی و انتقال ماهی داخل آب اکسیژن تزریق می نمایند.

البته این موارد را می توان در پروازهای داخلی و البته با هماهنگی ایرلاین انجام داد. برای انتقال ماهی به خارج از کشور یا انتقال از کشورهای خارجی به داخل، احتیاجمند مجوزهای لازم هستید و انتقال ماهی به این سادگی ها نیست. به خصوص اگر ماهی خاص و کمیابی باشد لازم مجوز حمل و نقل و همینطور گواهی سلامت پزشکی تهیه گردد تا اجازه جابجایی ماهی داده گردد. اما همان طور که گفتیم این قوانین بسته به نوع شرکت هواپیمایی فرق دارد و هر ایرلاین ممکن است قوانین متفاوتی در این زمینه داشته باشد. بنابراین بهتر است هنگام رزرو بلیت هواپیما در خصوص حضور ماهی قرمز در هواپیما از مسئولین شرکت هواپیما سوال کنید.

در خاتمه اگر از لحاظ تئوری و عملی بخواهیم به موضوع نگاه کنیم در پاسخ به پرسش ابتدای متن، آیا می توان ماهی قرمز را به داخل هواپیما برد؟ باید بگوییم بله، می گردد این کار را با حفظ نکاتی انجام داد. اما از لحاظ قانونی ضروری است قبل از پرواز این موضوع را با مسئولین ایرلاین در میان بگذارید و اگر اجازه حضور ماهی قرمز در هواپیما را به شما دادند این کار را انجام دهید. امیدواریم هم شما و هم ماهی قرمزتان سفر خوب و آرامی را در پیش داشته باشید!

منبع: azula.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1988

به "آیا می توانم ماهی قرمزم را به داخل هواپیما ببرم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می توانم ماهی قرمزم را به داخل هواپیما ببرم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید