کره شمالی پیشنهاد دریافت 3 میلیون دوز واکسن سینوواک را رد کرد

به گزارش مجله نایس پاتوق، یونیسف اظهار داشت، کره شمالی از کوواکس خواسته است تا واکسن های پیشنهادی سینوواک چینی را به کشورهای دیگری بدهند که با کمبود واکسن روبرو هستند.

کره شمالی پیشنهاد دریافت 3 میلیون دوز واکسن سینوواک را رد کرد

به نقل از کوریا هرالد، سخنگوی یونیسف گفت: وزارت بهداشت عمومی کره شمالی تاکید دارد که 2.97 میلیون دوز واکس پیشنهادی به پیونگ یانگ از سوی کوواکس، به کشورهایی که شدیدا تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند، داده گردد، خصوصا اینکه مقدار تامین واکسن جهانی کووید-19 کم است و در بعضی کشورها اوج گیری تعداد مبتلایان وجود دارد.

صندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام نمود، ماه گذشته به کره شمالی پیشنهاد شد تا 2.97 میلیون دوز واکسن سینوواک به وسیله کوواکس دریافت کند و بعدا در ماه ژوئیه 1.9 میلیون دوز واکسن آسترازنکا بگیرد. هیچکدام از این دو واکسن به پیونگ یانگ ارسال نشد چون این کشور آماده دریافت آن نبود.

در همین حال، یک اندیشکده سرشناس کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی در پی تامین واکسن هایی بجز سینوواک یا آسترازنکاست. براساس اعلام این موسسه استراتژی امنیت ملی که از سوی سرویس اطلاعات سئول اداره می گردد، پیونگ یانگ خصوصا نسبت به واکسن چینی بی تمایل است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1400 بروزرسانی: 12 شهریور 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1749

به "کره شمالی پیشنهاد دریافت 3 میلیون دوز واکسن سینوواک را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی پیشنهاد دریافت 3 میلیون دوز واکسن سینوواک را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید