ترامپ از موافقت سئول با درخواست آمریکا خبر داد

به گزارش مجله نایس پاتوق، فارس نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گوید که کره جنوبی با پرداخت پول بیشتر برای تامین بودجه استقرار سربازان آمریکایی در خاک کشورش موافقت کرده است.

ترامپ از موافقت سئول با درخواست آمریکا خبر داد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

ترامپ در یک مصاحبه با خبرگزاری رویترز با اشاره به مذاکرات جاری میان سئول و واشنگتن در زمینه تقسیم هزینه حضور 28500 نظامی آمریکایی در خاک کره جنوبی گفت: ما می توانیم با سئول توافق کنیم. آنها می خواهند توافق کنند.

وی افزود: آنها موافقت کرده اند که پول بیشتری بپردازند. می خواهند پول بسیاری بیشتری نسبت به قبل از اینکه من رئیس جمهور شدم پرداخت کنند.

خبرگزاری یونهاپ نوشت: اظهارات ترامپ درحالی مطرح می شود که کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی از تایید آن خودداری کرده و می گوید که مذاکرات هنوز در جریان است.

مقامات کره جنوبی در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ گفتند، ما هنوز هیچ چیزی در زمینه تقسیم هزینه های نظامی با آمریکا برای اعلام نداریم.

یک مقام کره جنوبی روز پنج شنبه در مصاحبه با خبرنگاران نیز گفت: اصل اساسی یک مذاکره این است که هیچ چیزی توافق نشده تا اینکه همه چیز مورد موافقت قرار بگیرد. هنوز هیچ چیزی مورد توافق قرار نگرفته است.

وزارت خارجه گره جنوبی نیز اعلام کرده که در حال مذاکره با آمریکاییها است اما هنوز به توافق دست نیافته اند.

طبق گزارشها، کره جنوبی پیشنهاد کرده است که 13 درصد به سهم 870 میلیون دلاری این کشور در سال 2019 برای تامین بودجه استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور اضافه شود. اما ترامپ هفته گذشته گفته بود که سئول باید پول بیشتری پرداخت کند.

از زمان پایان جنگ کره در سال 1953 ارتش آمریکا به بهانه تهدید کره شاقتصادی دهها هزار نیروی خود را در کره جنوبی مستقر کرده است.

کارشناسان می گویند که هدف اصلی آمریکا از حضور نظامی در شرق آسیا مقابله با رشد افسارگسیخته نظامی و اقتصادی چین است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 976

به "ترامپ از موافقت سئول با درخواست آمریکا خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از موافقت سئول با درخواست آمریکا خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید