بی توجهی به پروتکل ها دردسرساز شد، اوج گیری کرونا در میان تیم های لیگ برتر فوتبال

به گزارش مجله نایس پاتوق، بی توجهی تیم های لیگ فزونی به پروتکل های بهداشتی باعث اوج گیری ویروس کرونا شد در شرایطی که در دیگر کشورها این اتفاق رخ نداد.

بی توجهی به پروتکل ها دردسرساز شد، اوج گیری کرونا در میان تیم های لیگ برتر فوتبال

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، دیدارهای معوقه نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران از روز 4 تیر با بازی استقلال و فولاد از سر گرفته شده و دیدارهای هفته بیست و دوم نیز هفته پیش برگزار گردید. این رقابت ها در شرایطی وارد هفته بیست و سوم شد که پیش از شروع این هفته از رقابت ها جواب تست کرونا 16 نفر از اعضای تیم فولاد خوزستان و 13 نفر از افراد تیم استقلال مثبت اعلام شد.

در شرایطی شاهد افزایش رشد کرونا در تیم های لیگ فزونی هستیم که قرار بود مسابقات با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار گردد اما از همان هفته نخست بازی استقلال و فولاد با جنجال های زیادی همراه بود و بازیکنان دو تیم با یکدیگر برخوردهایی داشتند. از آنجایی که فوتبال یک ورزش پر تماس است باید تمامی پروتکل ها با دقت رعایت می شد اما این اتفاق نیفتاده و حالا شاهد افزایش ابتلا به ویروس کرونا در میان تیم های لیگ برتر فوتبال هستیم.

پیش از شروع تمرینات که از روز سوم خرداد شروع شد، قرار شد تا تیم ها به دقت موارد مختلف را برای حفظ سلامتی رعایت نمایند و ناظران سازمان لیگ از نزدیک تمرینات تیم ها را زیر نظر بگیرند تا کسی دچار تخلف نگردد. این موضوع تا پیش از شروع مسابقات به خوبی رعایت شد و در حالی که در همان ابتدای شروع تمرینات درصد ابتلا به ویروس کرونا در تیم ها نسبتاً زیاد بود در آستانه ازسرگیری رقابت ها شاهد پایین بودن درصد ابتلا بودیم. با این حال پس از آنکه مسابقات شروع شد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی دردسرهای زیادی ایجاد نموده و حالا بیم آن می رود که مسئولان ستاد مقابله با کرونا در ورزش، دستور تعطیلی موقت بازی ها را تا سلامت کامل تیم ها صادر نمایند.

یکی از نکات بسیار جالبی که باید به آن اشاره کنیم، تفاوت برگزاری مسابقات فوتبال در ایران با سایر نقاط جهان در ایام شیوع ویروس کرونا است. در کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس و حتی کره جنوبی در آسیا، بازی ها از سر گرفته شده و تیم ها در حال برگزاری مسابقات خود هستند. جالب است درصد ابتلا به ویروس کرونا در این تیم ها افزایشی نداشته و آمارها کاملاً کاهشی است. دلیل این موضوع پایبندی تمامی باشگاه ها به پروتکل های بهداشتی اعلام شده است. در حقیقت اصول قانونمداری از سوی تمامی اشخاصی که در جریان مسابقات هستند باعث شده تا زنجیره انتشار ویروس کرونا در این کشورها تضعیف گردد اما در ایران خلاف این موضوع اتفاق افتاده است.

پیش از شروع مسابقات کارشناسان زیادی بودند که اعلام کردند ازسرگیری مسابقات این فصل دردسرهای زیادی دارد و حالا حرف این افراد درست از آب درآمده است. عدم پایبندی به پروتکل های بهداشتی موجب شده تا درصد ابتلا به ویروس کرونا در میان تیم های لیگ فزونی افزایش پیدا کند. نباید این نکته را هم فراموش کرد که بازیکنان و سایر اعضای تیم ها فقط در باشگاه و در جریان مسابقه در معرض ابتلا به ویروس کرونا نیستند و خارج از فضای ورزش نیز احتمال ابتلای آن ها به این ویروس زیاد است. متأسفانه در کل کشور نیز شاهد فرایند صعودی ابتلا به ویروس کرونا هستیم که این موضوع در فوتبال نیز خود را نشان داده است.

بدون تردید اگر خواستار آن هستیم که زنجیره ویروس کرونا در ایران شکسته گردد باید تمامی پروتکل های بهداشتی را با دقت رعایت کنیم. این موضوع نه در ورزش بلکه در کل سطح جامعه هم باید اجرایی گردد و اگر چنین کاری صورت نگیرد، مطمئناً خداحافظی با این ویروس میسر نیست.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1070

به "بی توجهی به پروتکل ها دردسرساز شد، اوج گیری کرونا در میان تیم های لیگ برتر فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی به پروتکل ها دردسرساز شد، اوج گیری کرونا در میان تیم های لیگ برتر فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید