کربلا مهیای اربعین می گردد، صحن حضرت زینب(س) افتتاح می گردد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از الفرات نیوز، حسین رضا مهدی رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین (ع)، حجم مساحت اضافی در صحن حضرت زینب علیها السلام که در طول زیارت اربعین سال جاری در شهر کربلای مقدس مورد استفاده قرار خواهد گرفت را خاطرنشان کرد.

کربلا مهیای اربعین می گردد، صحن حضرت زینب(س) افتتاح می گردد

وی بیان نمود: همه دست اندرکاران پروژه صحن حضرت زینب (علیها السلام) در آماده باش کامل به منظور نهایت کوشش برای اتمام بخش بیشتری از این صحن هستند تا در اربعین مورد استفاده زائران قرار گیرد. عوامل این پروژه در حال حاضر در حال فعالیت روی منطقه العبادیه هستند که بخش زیادی از پروژه را در نزدیکی صحن حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) تشکیل می دهد.

رئیس بخش طرح های مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین (ع)،ادامه داد: 70 درصد از این منطقه که مساحت آن به 70 هزار متر مربع می رسد، از سمت باب الزینبیه در ایام اربعین به روی زائران افتتاح می گردد.

وی اظهار داشت: این مساحت تا حد زیادی از ازدحام جمعیت در سمت باب الزینبیه می کاهد تا زائران گرامی به سهولت به برگزاری مراسم بپردازند.

این رسانه عراقی اعلام نمود: لازم به ذکر است آستان مقدس امام حسین(ع) در حال اجرای پروژه صحن حضرت زینب(علیها السلام) به مساحت 150 هزار مترمربع است که در جنوب غربی صحن حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) و در مرکز قدیمی شهر کربلا قرار گرفته است.

اقدامات زودهنگام ویژه مراسم اربعین در کربلا

از سوی دیگر روزنامه الصباح عراق گزارش داد: استان کربلا اقدامات زود هنگامی را برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین(ع) شروع نموده است.

نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا به روزنامه الصباح گفت: کربلا زودتر برای برگزاری مراسم اربعین آماده شده و اقدامات امنیتی، خدماتی و بهداشتی ویژه این مراسم را تدارک دیده است.آمادگی ها با هماهنگی دولت و تیم بحران بهداشتی ویژه کرونا و با همکاری دو آستان مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) با هدف موفقیت برگزاری مراسم اربعین صورت گرفته است.

استاندار کربلا اضافه کرد: مراسم سال جاری به دلیل شرایط مربوط به شیوع کرونا، به طور کلی با همه برنامه های مراسم میلیونی سال های گذشته تفاوت دارد زیرا پیش بینی می گردد این مراسم را سال جاری میلیون ها زائر از داخل کشور آن هم در صورتی که تیم بحران اجازه دهد، برگزار نمایند.

الخطابی بیان نمود: این طرح شامل همه کوچه ها، خیابان ها و مناطق خواهد بود و کوشش های خدماتی، بهداشتی و گندزایی و پاکسازی اماکن حضور و تردد زائران را شامل خواهد شد. علاوه بر این کوشش های نیروهای امنیتی برای حفظ جان عزاداران نیز هست.

استاندار کربلا در ادامه خواهان همکاری موکب های حسینی شد و گفت: پروژه هایی که در شهر اجرا شده، تنها به مردم استان اختصاص ندارد بلکه برای همه زائران است زیرا کربلا یک شهر جهانی است که در طول سال از زائر و میهمان خالی نمی گردد.

از سوی دیگر محمد جمیل المیاحی استاندار واسط عراق نیز به الصباح اعلام نمود: استانداری واسط از پذیرش هر گونه زائر خارجی از ایران و دیگر کشورهای آسیایی به وسیله گذرگاه مرزی زرباطیه جهت شرکت در مراسم اربعین امام حسین(ع) معذور است و این موضوع به منظور جلوگیری از انتقال و شیوع کرونا بین شهروندان صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1181

به "کربلا مهیای اربعین می گردد، صحن حضرت زینب(س) افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کربلا مهیای اربعین می گردد، صحن حضرت زینب(س) افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید