کاهش کرایه حمل کالا نتیجه معافیت بخش حمل و نقل از پرداخت عوارض ارزش افزوده است

به گزارش مجله نایس پاتوق، رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با معافیت بخش حمل و نقل کالا از پرداخت 9 درصد عوارض ارزش افزوده، کرایه حمل کالا حدود 5.5 درصد کاهش می یابد.

کاهش کرایه حمل کالا نتیجه معافیت بخش حمل و نقل از پرداخت عوارض ارزش افزوده است

به گزارش خبرنگاران از مشهد، محمدعلی خانی رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: : با معافیت بخش حمل و نقل کالا از پرداخت 9 درصد عوارض ارزش افزوده، کرایه حمل کالا حدود 5.5 درصد کاهش می یابد؛ در عوض این معافیت، عوارض حمل کالا همزمان افزایش یافته است که این عوارض به صورت مستقیم صرف نوسازی، ترمیم و روکش کردن جاده ها، هوشمندسازی راه ها، نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای و عملیات راهداری زمستانی می شود.

وی گفت: 220 هزار کیلومتر راه شریانی و غیرشریانی در کشور وجود دارد و راهداری تنها حدود 9 درصد از هزینه های خود را در قالب درآمد تامین می کند لذا مقرر شد راهداری از تاریخ 12 دیماه عوارض یاد شده را به شکل مستقیم دریافت و صرف زیرساخت های حمل و نقل کند.

خانی گفت: حضور مدیران کل راهداری استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، لرستان، بوشهر، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد در نشست مشهد، به ایجاد یک وحدت رویه برای مدیریت دریافت عوارض حمل کالا خواهد انجامید.

/م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1906

به "کاهش کرایه حمل کالا نتیجه معافیت بخش حمل و نقل از پرداخت عوارض ارزش افزوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش کرایه حمل کالا نتیجه معافیت بخش حمل و نقل از پرداخت عوارض ارزش افزوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید