تفریحات نماد پایتخت را از دست ندهید ، تفریحی شاد و خاطره انگیز

به گزارش مجله نایس پاتوق، برج میلاد نام یکی از بلندترین برج های مخابراتی جهان بوده که در پایتخت ایران یعنی شهر تهران واقع شده است. برج میلاد از ارتفاعی 435 متری برخوردار است و بی تعارف، باید بگوییم کمتر کسی در گذشته حتی فکر وجود چنین سازه باشکوهی نیز از ذهنش عبور نموده است! شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در سالیان نه چندان دور در ایران و در شهر هنوز گسترش نیافته تهران این عمارت 4 طبقه ای شمس العماره بود که به عنوان نماد پایتخت شاهان قجری به جهانیان معرفی شده و ناصرالدین شاه می توانست هر وقت که دلتنگ شهر مورد علاقه خود می شد، به ایوان شمس العماره رفته و از آن بالا شاهد شور و هیاهوی تهرانی های قدیم باشد، بی آنکه گمان کند روزی سازه ای در این شهر مهم آسیایی ساخته خواهد شد به نام برج میلاد تهران که حتی از ورای آن نیز می توان کوه ها و نقاط پیرامون کلانشهر تهران را مشاهده کرد. البته در این میان نباید از نقش برج آزادی در شناخت شهر تهران نیز غافل شد. آزادی یک برج 45 متری است که در سال 1349 شمسی ساخته شد و از همان ابتدا تا سال 1387 که مراسم افتتاحیه برح میلاد به بهترین شکل ممکن برگزار گردید، همواره از آن به عنوان جدی ترین نماد شهر تهران در تمامی تصاویر، نقاشی ها و همچنین کاریکاتورهای مربوط به پایتخت استفاده بعمل آورده می شد و اکنون با وجود جاهای دیدنی برج میلاد، دیگر کمتر کسی حاضر است با به تصویر کشیدن برج آزادی، تهران را به مردم جهان معرفی کند. با ما همراه باشید تا اگر روزی هوس تهرانگردی کردید، بدانید تفریحات برج میلاد کدامند و بتوانید از آن ها استفاده کنید.

تفریحات نماد پایتخت را از دست ندهید ، تفریحی شاد و خاطره انگیز

تفریحات برج میلاد

حالا دیگر کل جهان کلانشهر بزرگ و گسترش یافته تهران را با یک برج چشم نواز و مرتفع که تبدیل به نماد عصر جدید معماری و هنر این مرز و بوم شده، می شناسند و سایر بناهای این شهر با حفظ تمام جذابیت های تاریخی و حماسی خود، خصوصا سازه های مربوط به دوران انقلاب همچون برج آزادی که در آن موقع برج شهیاد نامیده می شد، تحت سایه برج میلاد تهران به حیات عمرانی خود ادامه می دهند. برج میلاد تهران آنقدر جذاب و بلند ساخته شده که بی اغراق می توان آن را از هر نقطه ای در شهر تهران رویت کرد و حتی با مشاهده وضعیت جلوه گری آن در هوای نه چندان پاک این کلانشهر، به میزان آلودگی هوای تهران پی برد! در این نماد بلند و برجسته پایتخت ایران، بخش ها و جذابیت های بی پایانی به چشم می خورند که در این ادامه این مطلب ما به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی برج میلاد خواهیم پرداخت.

پیست دوچرخه سواری

در بخش های مختلف شهر تهران می توان با پیست های کم و بیش استاندار دوچرخه سواری خصوصا در پارک های بزرگ و بوستان های جنگلی روبرو شد که خوب قطعا تعدادی از آنان به لحاظ بین المللی از شهرت بالایی برخوردار هستند، منتهی در بین تمام پیست های دوچرخه سواری فعال موجود در استان تهران، این تنها پیست دوچرخه سواری برج میلاد است که با توجه به امکانات متنوع و متعدد خود برای تمامی دوچرخه سواران و یا علاقمندان به این رشته ورزشی می تواند خاطرات فراموش نشدنی را ایجاد نماید. گفتنی است شما جوانان و مشتاقان دوچرخه سواری می توانید همزمان با رکاب زدن در پیست دوچرخه سواری که یکی از معروف ترین جاهای دیدنی برج میلاد به حساب می آید، با نماهای فوق العاده جذاب از سطح شهر تهران روبرو شوید و بدون در نظر دریافت سطح حرفه ای و یا مبتدی، از بودن در چنین مکان سراسر شاد و پر انرژی نهایت استفاده را ببرید. دوستان عزیز توجه داشته باشید که این پیست دوچرخه سواری از 4 نوع جهت آماتور، سرعتی، استقامتی و همچنین حرفه ای به طول 5 کیلومتر برخوردار است و همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 22 شب نیز آماده میزبانی از شما عزیزان خواهد بود. از قلم نیفتد مطابق نظرسنجی بدست آمده از افراد حاضر در این پیست که یکی از بهترین جاهای دیدنی برج میلاد به شمار می آید، هیجان این بخش از برج میلاد تهران 60 از 100 تعیین شده است.

باشگاه راپل

شاید برای تعداد زیادی از شما مخاطبان و بازدیدنمایندگان این سوال پیش آمده باشد که اصلا راپل یعنی چه و یا اینکه به چه نوع فعالیت تفریحی - ورزشی راپل گفته می گردد؟! اگر بخواهیم به شکل خیلی ساده و منطقی در مورد راپل صحبت کنیم، باید بگوییم راپل در حقیقت به جا به جایی شما از نقطه ای به نقطه دیگر گفته می گردد که این تردد مکانی بصورت آویزان شده صورت می گیرد و از امکانات مخصوصی همچون کمربند، کلاه و سایر تجهیزات ایمنی نیز برخوردار است. البته این تنها یک تعریف ساده از راپل است و حرفه ای ها و با تجربه های این زمینه در مورد آن اینطور اظهارنظر می نمایند که راپل یعنی فرودی کاملا ایمن و مطمئن از یک مکان مرتفع و یا حرکتی عرضی با بهره گیری از طناب های مخصوص میان دو نقطه! به هر حال چه اولین باری باشد که می خواهید استفاده از راپل را تجربه کنید و چه از زمره حرفه ای های این رشته تفریحی - ورزشی باشید، ما به شما توصیه می کنیم حتما از راپل برج میلاد شهر تهران نیز استفاده نمایید که بی تعارف خط ارتباطی آن، بلندترین راپل حال حاضر ایران و یکی از تفریحات برج میلاد است و شما را مقابل برج و همچنین مهمانسرای آن عبور می دهد. همچنین ناگفته نماند که ساعت کار باشگاه راپل که نوعی از تفریحات برج میلاد به حساب می آید، از 9 صبح الی 21 شب بوده و با توجه به اینکه درصد هیجان آن تقریبا بیش از 5 برابر حرکت بانجی جامپینگ هست، می توان گفت 100٪ مطابق میل طیف جوان جامعه ایرانی خواهد بود.

بخش لیزریوم

به جرات می توان گفت یکی از محبوب ترین بخش های موجود و یکی از تفریحات برج میلاد، بخش لیزریوم در این برج بلند و باشکوه ایرانی بوده است. لیزریوم برج میلاد اولین سالن لیزریوم کشور بوده که حتی نمونه مشابه آن را نیز نمی توان در بین کشورهای دوست و همسایه خودمان پیدا کرد! سالن لیزریوم برج میلاد از ظرفیتی 50 نفره برخوردار است و برخلاف چیزی که شاید بسیاری از مردم با آوردن نام لیزر ذهن خود را به آن معطوف می نمایند، هیچ خبری از فعالیت ناهنجار و ضد اخلاقی در آن نیست و تنها می توان با تهیه بلیط وارد سالن لیزریوم شوید، بر روی جایگاه خود بنشینید تا ظرفیت سالن پر گردد و سپس محیط سالن کاملا در تاریکی فرو برود و یک فیلم هنری با زمانی حدودا 15 دقیقه را به تماشا بنشینید. تهرانگردها و مخاطبان خاص لیزریوم برج میلاد تهران توجه داشته باشند که لیزریوم از جمله هنرهای مدرنی است که تنها چندین ساله در کشورهای غربی از آن رونمایی شده و ما نیز از جمله نخستین کشورهایی در کل قاره کهن آسیا بوده ایم که توانسته ایم از این مکان مفرح و سرگرم نماینده بهره برداری نماییم. سالن لیزریوم برج میلاد همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 21 شب آماده پذیرایی از شما بازدیدنمایندگان خوش ذوق ایرانی بوده و ضریب هیجانی این بخش 70 از 100 تخمین زده شده است.

باشگاه پینت بال

تقریبا امروزه درصد زیادی از مردم کشور ما با پینت بال و هیجان و اطلاعات کلی مربوط به آن آشنایی دارند. پینت بال در حقیقت یک نوع جنگی تفنگی به تمام عیار بوده که فقط در آن به جای گلوله های اصلی از گلوله های رنگی استفاده می گردد و فرد مضروب شده نیز تنها کمی رنگی و دچار یک کوفتگی سطحی در نقطه اصابت گلوله به خود می گردد. در سراسر ایران و همچنین پایتخت آن شما می توانید با باشگاه های پینت بال متعددی روبرو شوید که شاید بی هیچ شک و تردیدی این پینت بال برج میلاد باشد که از بقیه مجموعه های پینت بال ایرانی یک سر و گردن بالاتر است. زمین این پینت بال که از تفریحات برج میلاد به حساب می آید، در مساحتی حدودا 1500 مترمربعی احداث شده که برخلاف تعداد زیادی از باشگاه های پینت بال ایران، کاملا فضای بازی آن باز و بدون سقف بوده و تمام امکانات آن اعم از جلیقه ها، تفنگ ها، مانع ها و حتی چیدمان مانع ها نیز مطابق با جدیدترین و بروزترین سطح کیفی روز جهانی هست و کلا در برج میلاد به برگزاری یک مسابقه پینت بال میان دو گروه مختلف توجه زیادی لااقل در 5 ساله اخیر شده است. گفتنی است شاخص هیجانی باشگاه پنت بال برج میلاد که می تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی برج میلاد باشد، طبق آنالیز های اجرا شده از سوی مسئولان برج، 90 از 100 بوده و شما عزیزان بایستی حتما برای ورود به میدان بازی حداقل دارای 10 نفر باشید. پینت بال که در دسته تفریحات برج میلاد جای دارد، در تمام روزهای هفته از ساعت 8 صبح لغایت 22 شب باز است و در روزهای پایانی هفته یعنی پنجشنبه ها و آدینه نیز از ساعت 8 صبح فعالیت های خود را شروع و تا 24 شب نیز ادامه می دهد. ناگفته نماند که بسته به میل شما، دوربین برج میلاد همواره حاضر و مهیا است تا از شیوه بازی شما و دوستانتان فیلم بگیرد.

مجموعه ای از رستوران های برج

در کنار تمام بخش های جذاب و پرطرفدار برج میلاد تهران که اغلب در تعطیلات تابستانی و یا روزهای پایانی هفته با استقبال کم نظیری از سوی عموم مردم تهرانی رو به رو می شوند، رستوران های برج میلاد نیز معمولا در تمامی روزهای هفته از میهمانان بسیار زیادی میزبانی می نمایند و در روزهای تعطیل سال نیز به اوج شلوغی خود می رسند. معروف ترین فضای غذاخوری، رستوران گردان برج میلاد است که درست در آخرین طبقه برج و مشرف به چشم اندازی وسیع از شهر تهران قرار گرفته و در اصطلاح به محل استقرار این رستوران گردان که سبب می گردد شما در حین میل غذای مورد علاقه تان، تنها ظرف مدت یک دقیقه به تمام نماهای مختلف شهر تهران دست پیدا نمایید، سبد برج گفته می گردد. رفتن و میل کردن یک وعده غذای نه چندان خاص نیز در رستوران گردان برج میلاد مستلزم پرداخت مبلغ قابل توجهی است که شاید همه اقشار جامعه از توانایی پرداخت چنین هزینه تنها برای سرو یک وعده غذا برخوردار نباشند! البته در این صورت نیز اصلا جای نگرانی نیست و هیچ نیازی به تغییر مقصد مورد نظرتان نباید وجود داشته باشد، چرا که برخلاف رستوران مرتفع برج میلاد، رستوران های متعددی نیز درست در فضای پایین دست برج به چشم می خورند که می توانید برای یک دورهمی از آن ها استفاده نمایید. ضمناً از قلم نیاندازید که در کل برج کافه تریاها و کافی شاپ های فراوانی نیز وجود دارند که می توانید از آنان یک فنجان قهوه داغ و یا یک نوشیدنی سرد و خنک را تهیه نمایید و حسابی از بودن در برج میلاد تهران نهایت لذت را ببرید. ناگفته نماند که در بین تمامی کافه های برج میلاد، این شربت خانه برج میلاد است که از حال و هوای سنتی بسیار دلپذیری برخوردار بوده و همچون شربتخانه های عصر شاهان صفوی با همان طراحی و دیزاین تاریخی خود آماده پذیرایی از شما بازدیدنمایندگان و مراجعه نمایندگان عزیز هست. گفتنی است درصد رضایت از رستوران ها و کافه های برج میلاد با توجه به نظرسنجی بعمل آمده از مردم حاضر، 70 از 100 تخمین زده شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 302

به "تفریحات نماد پایتخت را از دست ندهید ، تفریحی شاد و خاطره انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات نماد پایتخت را از دست ندهید ، تفریحی شاد و خاطره انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید