چگونه سفر راحت با هواپیما داشته باشیم

به گزارش مجله نایس پاتوق، برای اینکه سفر راحتی را با هواپیما تجربه کنید توجه به برخی نکات ضروری و لازم است. به طور مثال نوع انتخاب صندلی در پرواز بسیار مهم است اینکه کجا برای نشستن مفید و مناسب است و اینکه در کجا برای پیشگیری از خستگی مفید است چرا که مهمترین هدف در هر سفری این است که شما احساس راحتی کنید امروزه صندلی هواپیما به قدری به هم چسبیده شده اند که انتخاب صندلی هواپیما به چالشی مهم در پرواز تبدیل شده است همین امر باعث شده که بسکمک از افراد از سفر با هواپیما ناراضی هستند و به قولی میل به پرواز ندارند ما در این قسمت به شما کمک می کنیم که سفر راحت با هواپیما تجربه کنید پس در ادامه نیز با ما همراه باشید تا ترفندهای یک پرواز راحت با هواپیما را برای شما بیان نماییم.

چگونه سفر راحت با هواپیما داشته باشیم

روبروی دیوار جدا کننده بنشینید

همان طور که در بالا ذکر شد صندلی های هواپیما به هم چسبیده اند و همین امر باعث شده فضای کمی برای دراز کردن پاها وجود داشته باشد برای این منظور بهترین صندلی برای نشستن میانه هواپیماست یعنی جایی که دیوار یا پرده جداکننده هواپیما را به دو بخش تجاری(بیزنس) و فرست کلاس (درجه یک) تقسیم می کند دلیل انتخاب این صندلی فضای بیشتری است که در آن وجود دارد و شما می توانید پاهای خود را به راحتی دراز نموده و یا اینکه به دیوار جدا کننده بچسبانید توجه داشته باشید که شما با انتخاب این صندلی اگر چه فضای بیشتری را در اختیار خواهید داشت ولی عملا در زیر صندلی شما فضایی برای کیف و وسایل شما وجود نخواهد داشت و شما باید کیف خود را در محفظه بالا صندلی بگذارید البته در برخی هواپیماها محفظه کافی زیر صندلی وجود دارد که شما هنگام پرواز باید کیف خود را داخل آن محفظه بگذارید و هنگام صعود نیز بردارید تا سفر راحت با هواپیما را تجربه کنید.

صندلی وسط را خالی بگذارید

یک ترفند بسیار ساده برای داشتن پرواز راحت با هواپیما در انتخاب صندلی هواپیما است؛ که هیچوقت صندلی وسط را برای پرواز خود انتخاب نکنید کسانی که تجربه پرواز دارند هنگام سفر صندلی وسط را انتخاب نمی کنند. معمولا صندلی هواپیما ها سه تایی است و اگر شما با خود همسفر دارید یکی صندلی کنار راهرو را انتخاب کند و دگیری صندلی کنار پنجره را و صندلی وسط را خالی بگذارید چرا که اگر پرواز به حد نصاب نرسد کسی این صندلی را انتخاب نمی کند و معمولا خالی می ماند.

استفاده از داروی خواب آور

استفاده از داروهای خواب آور برای هیچ سفری توصیه نمی شود ولی اگر پزشک شما به شما اجازه می دهد و همچنین بدن شما به استفاده از این داروهای خواب آورعادت دارد و واکنش منفی نشان نمی دهد شما می توانید از آن استفاده کنید چرا که استفاده از این داروی خواب آور سبب می شود که سفر کوتاه به نظر برسد و شما می توانید با خیال راحت در هواپیما بخوابید و پرواز راحت با هواپیما را تجربه کنید.

همراه خود هدفون صداگیر داشته باشید

اگر صدای مسافران شما را اذیت می کنند و برای دوری از این سرو صدا و صداهای دیگر از هدفون صدا گیر استفاده کنید هدفون صدا گیر مزیت دیگری نیز دارد که باعث می شود شما مزه غذا را بهتر حس کنید. (یک استاد دانشگاه آکسفورد معتقد است که صدای هواپیما باعث این می شود که شما نسبت به مزه و بوی غذا حساسیت کمتری داشته باشید)

استفاده از کیف دستی کوچک و نرم

استفاده از کیف دستی نرم و کوچک باعث می شود که شما فضا بیشتری را برای دراز کردن پا در اختیار داشته باشید چرا که هوایپمای مدرن معمولا فضای چندانی برای جای پای ندارند استفاده از کیف کوچک سبب می شود سفر با هواپیما راحتری را تجربه کنید و از سفر خود لذت ببرید.

بالش ویژه گردن

استفاده از بالش ویژه گردن سفر با هواپیما راحتی را برای شما به ارمغان می آورد یک نکته که هنگام خرید بالش گردن باید بدان توجه داشته باشید این است که بالش راحت باشد و زیاد سفت نباشد چرا که اگر بالش سفت باشد به درد نمی خورد و به قول معروف دردی از شما دوا نمی کند و حتملا قبل از آمدن به فرودگاه آن را امتحان کنید.

چشم بند خود را به همراه داشته باشید

استفاده از چشم بند باعث می شود خواب راحتی را در پرواز تجربه کنید و اینکه اگر نور اطراف به شما اذیت می کند از چشم بند استفاده نمایید و اگر مایل به این هستید که قبل از کم نور شدن اطرافتان کمی چرت بزنید یا اینکه پس از روشنایی کامل هواپیما بخوابید برای این کار بهترین روش استفاده از چشم بند است.

پوشیدن لباس های لایه به لایه

دمای هواپیما ممکن است ثابت نباشد پس بنابراین استفاده از لباس های چند لایه در هوایپا باعث می شود که شما به راحتی بتوانید متناسب با دما لباس خود را کم یا زیاد کنید چرا که فضای برخی هواپیماها گرم و برخی نیز سرد است. احساس راحتی شما در طول پرواز بسیار مهم است برای اینکه سفری راحت و پر انرژی داشته باشید.

نرمش پا را از یاد نبرید

در هواپیما یک توپ گلف وجود دارد که شما برای رفع خستگی پاها خود می توانید با کف پای خود توپ را به جلو یا عقب ببرید.

در طول پرواز خود را سرگرم کنید

پیش از خرید هواپیما توجه داشته باشید که شرکت هواپیمایی که آپشن هایی را برای پرواز در نظر گرفته است و آن ها را بررسی نمایید امروزه شرکتهای مدرن هواپیمایی برای جذب مسافر امکان تماشای فیلم و سریال را برای مسافران خود مهیا نموده اند و برخی دیگر نیز برای افزایش مسافران خود وای فای رایگان و استفاده از اپیلیشن را ارائه نموده اند که شما می توانید از آن ها استفاده و در پرواز خود را سرگرم کنید مخصوصا اگر اولین سفر با هواپیما را تجربه می کنید.

انتخاب صندلی روی با هواپیما

هواپیما همانند الاکنگ است و اگر شما وسط آن باشید کمتر تکان می خورید بنابراین بهترین انتخاب انتخاب صندلی روی بال هواپیما است چون کمتر تکان می خورد. و شما در طول سفر احساس راحتی می کنید.

انتخاب پرواز صبح

سفر صبح خالی از زیبایی نیست تماشای طلوع افتاب و چشم انداز ها طبیعی هنگام صبح جلوه زیبایی دارد و برای داشتن سفری راحت بلیط پرواز صبح را تهیه کنید چرا که معمولا این احتمال وجود که هنگام عصر و گرم شدن زمین مشکلاتی به وجود آید و معمولا طوفان و رعد برق در بعدظهر ها بیشتر است.

بی حرکت نمانید

درطول سفر بی حرکت نشینید و انجام حرکات کششی و نرمشی را برای راحتی و تندرستی بیشتر انجام دهید.

صرفه جویی در مصرف آب

اگر آب ندارید و تشنه هستید خیلی مودبانه از مهماندار هواپیما بخواهید تا آب برایتان بیاورد و به یک لیوان آب بسنده کنید. این ها برخی از نکاتی بود که باید در سفر با هواپیما بدان توجه کنید تا سفر راحت با هواپیما را لذت بخش تجربه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2156

به "چگونه سفر راحت با هواپیما داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سفر راحت با هواپیما داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید