چرا Black Ops 4 بخش داستانی ندارد؟

برای اولین بار در مجموعه بازی های ندای وظیفه، نسخه سال جاری این بازی قرار نیست بخش داستانی و تک نفره داشته باشد. بازی ندای وظیفه: عملیات سری 4 (Call of Duty: Black Ops 4) بدون بخش داستانی عرضه خواهد شد و دلیل این موضوع، هنوز هم تمام و کمال از سوی سازندگان این بازی مطرح نشده است. شایعاتی که پیش از رونمایی بلک آپس 4 شنیدیم، از کمبود زمان برای ساخت بخش تک نفره و لغو آن می گفتند؛ با این حال، استودیوی سازنده این بازی یعنی تری آرک (Treyarch) به تازگی گفته که این موضوع صحت ندارد.

چرا Black Ops 4 بخش داستانی ندارد؟

دن بانتینگ (Dan Bunting)، مدیر استودیوی تری آرک، به تازگی در مصاحبه ای به نشریه گیم اینفورمر گفته است که آن ها همیشه مشغول تست ایده های مختلف هستند: ساخت بازی یک سفر است. ایده های مختلفی را امتحان می کنیم و بازی هایی هم که می سازیم در طول زمان تکامل پیدا نموده اند و این بخشی از توسعه بازی است. نمی توانم یک بازی را به خاطر بیاورم که در نمونه های اولیه خود، تغییری بسیار بزرگ نداشته باشد. به همین دلیل است که آزمایش می کنیم. ایده های مختلف را امتحان می کنیم، برخی خوب از اب در می آیند و برخی خوب نیستند و شما آن را کنار می گذارید. ایده ای جدید پیدا و روی همان تمرکز می کنید.

یکی دیگر از مدیران استودیوی ترک آرک می گوید که حتی بخش بتل رویال آن ها بارها تغییر نموده است. دیوید ووندرهار می گوید: بازی ها در طول توسعه تغییرات بزرگی می نمایند و این موضوع طبیعی است.

استودیوی بازی سازی تری آرک زمانی که ساخت بلک آپس 4 را آغاز می نماید، ایده های بزرگی در سر دارد. دن بانتینگ می گوید که آن ها از همان ابتدای آغاز توسعه بازی، این موضوع را در ذهن داشتند که تمام بخش های بازی باید تجربه ای آنلاین و اجتماعی باشد.

دیوید ووندرهار می گوید که آن ها اصلا از همان ابتدای کار قرار نبود بخش تک نفره داشته باشند: آن بخشی که در نظر داشتیم به هیچ وجه یک کمپین معمول نبود.نمی توانید بگویید که چه اتفاقی برای این بخش افتاده، وقتی از همان ابتدا وجود نداشته. آن بخش هم چند نفره بود.

گیم اینفورمر در مصاحبه خود می گوید که چطور بخش تک نفره در ایده های اولیه بازی مطرح نگردیده، ولی به جای آن یک بخش بتل رویال به بازی اضافه گردیده است؛ طوری که انگار منابع مورد احتیاج برای ساخت بخش تک نفره را به ساخت یک بخش بتل رویال تخصیص داده اند. دن بانتینگ جواب سرراستی نمی دهد و می گوید که موفقیت استودیوی تری آرک به همگام شدن با جریان ها وابسته است.

مدیر استودیوی تری آرک می گوید: ما فرهنگ شرکت را بر اساس وفق دادن تعیین نموده ایم. مهم ترین بخش توسعه بازی این است که بتوانید با جریان ها هماهنگ شوید. اگر نمی توانید به کاری که انجام می دهید نگاه کنید و بگویید که به اندازه کافی خوب نیست و باید تغییری ایجاد کنیم، یعنی نمی توانید خودتان را وفق بدهید.

بازی Call of Duty: Black Ops 4 قرار است در روز 12 اکتبر (20 مهر) روی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلی استیشن4 و رایانه های شخصی عرضه گردد.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: بروزرسانی: 15 مهر 1398 شناسه مطلب: 46

به "چرا Black Ops 4 بخش داستانی ندارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا Black Ops 4 بخش داستانی ندارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید