فرودگاه بین المللی قونیه ترکیه ، فرودگاه های ترکیه (تور ترکیه ارزان)

به گزارش مجله نایس پاتوق، سفر به قونیه در کشور ترکیه به علت وجود مقبره حضرت مولوی و موزه مولانا در آن، از جایگاه ویژه ای برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است. در واقع مقبره حضرت مولوی سبب شده است که همه ساله عاشقان و دوست داران ایشان به شهر بزرگ و مذهبی قونیه سفر کنند و در شب سالگرد هجرت او، مراسم بزرگداشتی را به پا کنند، البته شهر قونیه فارغ از مقبره مولوی، جاهای دیدنی دیگری نیز دارد که تمام آن ها می تواند از گزینه های گردشگری این شهر به حساب بیاید. به هر حال در گذشته برای سفر به قونیه، اغلب جهانگرد ها و گردشگران، راه های زمینی را مدنظر خود و همراهانشان قرار می دادند، اما اکنون، شهر قونیه از یک فرودگاه بین المللی به نام خود همین شهر یعنی فرودگاه بین المللی قونیه برخوردار است که گردشگران و مسافرانی که قصد سفر به این شهر بزرگ و مذهبی را دارند، می توانند از آن بهره ببرند. با خبرنگاران همراه باشید تا با یکی از مجهزترین فرودگاه های ترکیه آشنا شوید.

فرودگاه بین المللی قونیه ترکیه ، فرودگاه های ترکیه (تور ترکیه ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

کمی آشنایی با قونیه (Konya)

قونیه شهری است در جنوب شهر آنکارا و شمال شهر آنتالیا که درست در مرکز کشور ترکیه واقع شده است. این شهر بزرگ و مذهبی، رونق خود را مدیون مزار حضرت مولوی است که در آن قرار گرفته است و همه ساله سبب جذب تعداد بیشماری از علاقه مندان به حضرت مولوی و شعر و ادبیات می گردد!! در حقیقت همانطور که گفتیم، هر سال برای ارج نهادن و ارزش گذاشتن به حضرت مولوی در شب سالگرد وفات او، مراسمی را برگزار می نمایند، مرسوم به شب اورس (Arus) که مهمانان این مراسم نیز اغلب از تمام گردشگران کل جهان به خصوص گردشگران فارسی زبان می باشند.

فرودگاه بین المللی قونیه (Konya Airport)

در گذشته اغلب مسافران و گردشگران برای رفتن به شهر بزرگ و مذهبی قونیه ترکیه، رهسپار راه های زمینی می شدند، اما به لطف نگاه گردشگری کشور ترکیه به این شهر، در سال 2000 میلادی برای تسریع در روند جا به جایی مسافرین و بعلاوه راحتی بیشتر آنان، فرودگاه های ترکیه پیشرفته و پروازهای مسافرتی متعددی در کنار پروازهای فرودگاه نظامی قونیه در نظر گرفته شد و اکنون نیز فرودگاه نظامی - مسافرتی قونیه با مساحتی در حدود 196 هزار متر مربع و با کد KYA در حال جا به جایی مسافران در کنار پروازهای نظامی این شهر می باشد. با تغییر کاربری فرودگاه نظامی قونیه به نظامی - مسافرتی، تمام بسترهای مناسب رفاهی و تفریحی به این فرودگاه اضافه شد و در سال 2001 میلادی نیز، مجوز پروازهای خارجی برای آن صادر شد تا این فرودگاه نظامی - مسافرتی به یک فرودگاه بین المللی معتبر برای شهر قونیه تبدیل گردد. طبق آمار به دست آمده از مقدار جا به جایی های هوایی این فرودگاه، در سال 2010 میلادی فرودگاه بین المللی قونیه توانسته بیش از 500 هزار مسافر گوناگون داخلی و خارجی را در سفر به قونیه و برعکس آن، جا به جا نماید که با توجه به مدت زمان تاسیس آن، می تواند آمار قابل توجهی باشد!!

بخش های مختلف فرودگاه !!

در مورد پایانه های این فرودگاه نیز باید بگوییم که فرودگاه بین المللی قونیه در حال حاضر از 2 پایانه مسافربری بهره می برد. به طوری که مسافران پروازهای رفت از طبقه همکف و مسافران پروازهای برگشت از طبق پایین به آن وارد می شوند. البته ناگفته نماند که این طبقات مشترک، تنها وابسته به پایانه نخست این فرودگاه می باشند و در پایانه دوم این فرودگاه که در سال 2015 میلادی به بهره برداری رسیده است، همه چیز شکل منظم تری به خود گرفته!! هر دو پایانه این فرودگاه از امکانات رفاهی مناسبی همانند باجه های کرایه تاکسی، کافه ها، فروشگاه ها، دستگاه های خودپرداز و.... برای مسافران عزیز برخوردار هستند. در مورد پایانه دوم و نو این فرودگاه، این نکته را نیز باید ذکر کنیم که گنجایش آن 5 برابر پایانه نخست فرودگاه یعنی 17520 نفر می باشد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی قونیه

این پایانه هوایی که از برترین فرودگاه های ترکیه می باشد، در فاصله 18 کیلومتری از شهر قونیه در مسیر والی احمت کایهان (Vali Ahmet Kayhan) واقع شده است و برای دسترسی به آن، هم می توان از تاکسی های کرایه ای مستقر در پایانه های فرودگاه استفاده نمود و هم از اتوبوس های شرکت هاواش (Havas) که از فرودگاه، مسافرین را به مرکز شهر و برعکس حمل و نقل می نمایند. ضمن اینکه در این بین، تاکسی های فرودگاه نیز حاضر به خدمت رسانی برای تمام مسافرین داخلی و خارجی می باشند.

اطلاعات پروازهای مستقیم از ایران به قونیه

به سبب فارسی سرایی حضرت مولوی، ایشان در میام ما ایرانیان از جایگاه بالایی برخوردار هستند و به همین منظور همه ساله تعداد بی شماری از علاقه مندان ایرانی به اشعار و شخصیت حضرت مولوی برای حضور در مراسم بزرگداشت ایشان که از 10 تا 17 دسامبر (20 تا 27 آذرماه می باشد) راهی شهر قونیه ترکیه می شوند و به همین دلیل بعضی از شرکت های هوایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای فصلی ایده آلی را برای رفتن به شهر قونیه ترکیه در نظر گرفته اند که عبارتند از:

شرکت هواپیمایی معراج: پرواز چارتر فصلی از فرودگاه امام

شرکت هواپیمایی قشم ایر: پرواز چارتر از فرودگاه امام

شرکت هواپیمایی ماهان: پرواز چارتر فصلی از فرودگاه امام

ترکیش ایر (Turkish Airlines): از فرودگاه امام

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2155

به "فرودگاه بین المللی قونیه ترکیه ، فرودگاه های ترکیه (تور ترکیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین المللی قونیه ترکیه ، فرودگاه های ترکیه (تور ترکیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید