پیش بینی یک هزار پرواز در نوروز 98

به گزارش مجله نایس پاتوق، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: تخمین می زنیم که در ایام نوروز 750 تا یک هزار پرواز از فرودگاه های کشور صورت بگیرد.

پیش بینی یک هزار پرواز در نوروز 98

به گزارش صدا وسیما؛ رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در چنین ایامی جلسات متعددی را با بخش های مختلف با هدف نظارت عالی برگزاری می نماید و تمام افرادی که در فرآیند پرواز دخیل هستند در آن شرکت می نمایند.

وی ادامه داد: حدود 135 هواپیما با 21 هزار جایگاه پرواز در اختیارمان است و با وجود این ظرفیت محدود و محدودیت ها سعی نموده ایم که بتوانیم با پروازهای فوق العاده بلیت هواپیمای بیشتری در اختیار متقاضیان بخش هوایی قرار دهیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی اضافه کرد: مجوز 19 هزار و 780 پرواز فوق العاده را صادر کردیم که 5 هزار و 48 پرواز در مسیرهای بین المللی برای شرکت های داخلی و خارجی و بقیه پروازها داخلی است.

جعفرزاده ادامه داد: این پروازهای فوق العاده برای رفاه حال متقاضیان است و احتیاج به هماهنگی هایی دارد و ما تخمین می زنیم که 750 تا هزار پرواز از فرودگاه های کشور در این ایام داشته باشیم و اگر مسئله ای برای یک هواپیما در این حجم پرواز بوجود بیاید باید بدانیم که مجوزهای صادر شده با رعایت اصول ایمنی داده شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره نظارت سازمان هواپیمایی گفت: نظارت ها به دو صورت انجام می گردد که نظارت اول از اول اسفند آغاز شده و دفتر نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری نظارت و بازرسی خود را آغاز نموده و اگر موارد تخلفی در مدیریت توزیع بلیت و نرخ بلیت هواپیما باشد بدون اغماض برخورد می گردد.

جعفرزاده ادامه داد: نوع دوم نظارت با دریافت گزارش های مردمی است که ما شماره تلفن تمام شرکت های هواپیمایی را روی سایت سازمان هواپیمایی در اختیار مردم قرار داده ایم و اگر مردم شکایتی داشته باشند به وسیله سایت cao.ir تماس بگیرند و شکایات خود را مطرح نمایند و حتماً رسیدگی می گردد.

80 درصد بلیت ها به صورت سیستمی ارائه می گردد

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: براساس دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت های هواپیمایی ملزم هستند فقط در مسیرهای گردشگری مانند کیش و قشم و مناطق نفتی بلیت های خود را به صورت بسته ای ارائه نمایند و در سایر مسیرها بلیت باید به صورت سیستمی باشد. در غیر این صورت شرکت هواپیمایی تخلف نموده و با آن ها برخورد می گردد.

وی در مورد برخوردهای اجرا شده با این شرکت های متخلف که گرانفروشی نمایند، گفت: برخوردها به صورت اخطار، تعلیق، لغو مجوز و اگر شرکتی به صورت سایتی بلیت بفروشد سایت آن شرکت بسته می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 165

به "پیش بینی یک هزار پرواز در نوروز 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی یک هزار پرواز در نوروز 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید