هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی بیش از 150هزار اقلام مختلف بهداشتی تولید کردند

به گزارش مجله نایس پاتوق، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مشارکت هنرمندان صنایع دستی استان با تولید بیش از 150هزار اقلام مختلف بهداشتی در راستای مقابله با کرونا خبر داد.

هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی بیش از 150هزار اقلام مختلف بهداشتی تولید کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی استان از نخستین روزهای بحران کووید-19 اقدام به تهیه و توزیع گسترده اقلام بهداشتی کرده اند، ادامه داد: با آغاز شرایط بحرانی به دنبال شیوع ویروس کرونا هنرمندان صنایع دستی استان به صورت گسترده اقدام به دوخت ماسک و لباس بیمارستانی و تشکل های حرفه ای گردشگری نیز اقدام به توزیع مواد ضد عفونی کرده اند.

او در ادامه به تولید و توزیع بیش از 150 هزار ماسک توسط هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و گفت: همچنین در این راستا بیش از 15 هزار لباس بیمارستانی برای کادر درمان دوخته و در بیمارستان های استان توزیع شده است.

حمزه زاده در ادامه به تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده توسط تشکل های حرفه ای گردشگری استان در بین اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: همچنین در راستای توزیع اقلام بهداشتی و درمانی در شهرستان های استان، حمید کاظم نیا هنرمند سرشناس صنایع دستی اقدام به اهدا لوازم درمانی و بهداشتی شامل دستگاه ونتیلاتور، اکسیژن ساز، مواد ضدعفونی کننده به ارزش 500 میلیون ریال به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کلیبر کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی همچنین از اهدای 500 لیتر محلول ضدعفونی به منظور استفاده در معابر شهری کلیبر توسط فعالان گردشگری شهرستان خبر داد.

حمزه زاده در پایان با اشاره به مشارکت فعالانه بخش خصوصی گردشگری، سرمایه گذاری و تشکل های غیردولتی در طرح کمک های مومنانه، اظهار داشت: همچنین در راستای تسهیل فرایند همکمک در مقابله با کرونا این اداره کل بخشی از حقوق کارکنان را در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر، اختصاص داده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 971

به "هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی بیش از 150هزار اقلام مختلف بهداشتی تولید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان صنایع دستی آذربایجان شرقی بیش از 150هزار اقلام مختلف بهداشتی تولید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید