نمایشگاه مجازی کتاب به رونق کسب و کار ناشران و فعالان این حوزه منجر می گردد

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران (پانا) - رئیس اداره چاپ و نشر انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوان اظهار کرد نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی است تا تازه های نشر در سایه بازدید مردم از آن بهتر دیده گردد و به رونق کسب و کار ناشران و فعالان این حوزه منجر گردد.

نمایشگاه مجازی کتاب به رونق کسب و کار ناشران و فعالان این حوزه منجر می گردد

بهبود کرمی (رئیس اداره چاپ و نشر انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوان) در گفت وگو با ستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ضمن اشاره به مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران مطرح نمود: برپایی این رویداد سال جاری برای دومین سال متوالی اتفاق خیلی خوبی است که می تواند دسترسی گسترده مردم به کتاب های ناشران را برای کل کشور فراهم کند. طی سال های گذشته بخش زیادی از مردم به تازه های نشر کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوان یا سایر ناشران دسترسی نداشتند و در دو سال اخیر به علت کرونا این موضوع تشدید شده بود که نمایشگاه مجازی کتاب تهران توانست بخش عمده ای از کاستی های آن را جبران کند.

او با بیان اینکه خوب است چنین رویدادی مستمر و ادامه دار باشد، اظهار کرد: نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی است تا تازه های نشر در سایه بازدید مردم از آن، بهتر دیده گردد و به رونق کسب و کار ناشران و فعالان این حوزه منجر گردد.

وی با اشاره به استمرار شرایط کرونا و نگرانی مردم برای حضور در گردهمایی های فیزیکی بیان نمود: ناشران در این مدت به فراوری آثار بسیاری اقدام نموده اند اما شرایط و امکان عرضه آن ها را نداشتند و نمایشگاه فیزیکی به یاری صنعت نشر آمده است تا آن ها آثار تازه خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

رئیس اداره چاپ و نشر انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوان بعلاوه درباره ضرورت حضور ناشران در فضای مجازی و ظرفیت های آن توضیح داد: اینترنت فضای گسترده ای است که ناشران باید به عنوان بخشی از جامعه حضور خود را در آن پررنگ نمایند و به نظرم نمایشگاه مجازی کتاب توانست تا حدود زیادی ناشران را با این فضا آشنا کند.

بهبود کرمی در انتها گفت: مردم نیز باید به نوعی عادت نمایند که کتاب را در سبد خرید فرهنگی خود داشته باشند و در کنار سایر اقلام مورد احتیاج خود کتاب را نیز از فضای مجازی خریداری نمایند و اگر نمایشگاه مجازی یا چنین طر ح هایی نباشد ممکن است کتاب از سبد خانوار خارج گردد.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن ماه شروع می گردد و تا دهم بهمن ماه 1400 به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه مندان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به ketab.irمراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1932

به "نمایشگاه مجازی کتاب به رونق کسب و کار ناشران و فعالان این حوزه منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی کتاب به رونق کسب و کار ناشران و فعالان این حوزه منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید