مقاله: شش داروی جدید زیست فناوری ایرانی کدامند؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، تنها داروئی که کمی فرایند پیشرفت بیماری را به تاخیر می اندازد و اغلب پزشکان تجویز می نمایند، قرص ریلوزول است. این دارو تا حدودی (بطور متوسط سه ماه) سرعت بیماری را کاهش می دهد. درحال حاضر این دارو در کشورمان رونمایی شده است.

مقاله: شش داروی جدید زیست فناوری ایرانی کدامند؟

یکی دیگر از شش داروی جدید زیست فناوری ایرانی، زولدرونیک اسید است. ماده اولیه این دارو به صورت تزریقی بوده و مکانیسم اثر آن به صورت مهار فعالیت سلول هایی در استخوان ها و غضروف هاست. همچنین این دارو فعالیت آزادسازی کلسیم در استخوان ها و غضروف ها را مهار می نماید. این دارو در درمان پوکی استخوان، سرطان های پستان و پروستات مورد استفاده قرار می گیرد. زولدرونیک اسید از جمله دارو هایی است که به استحکام استخوان یاری می نماید. این دارو برای درمان پوکی استخوان فقط یک بار در سال باید تزریق گردد و تزریق آن نیز 15 دقیقه بیشتر طول نمی کشد. دارو هایی که تا به امروز برای پوکی استخوان تجویز می شده اند به صورت قرص بوده و باید روزانه مصرف گردد.

داروی سالمترول به شکل تنفسی مصرف می گردد و با توجه به میزان بیماری، در دوز های مختلف استنشاق می گردد. این دارو به عنوان گشاد نماینده راه های هوایی و داروی ضد آسم کاربرد دارد.

منبع مقاله: شش داروی جدید زیست فناوری ایرانی کدامند؟

انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1821

به "مقاله: شش داروی جدید زیست فناوری ایرانی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: شش داروی جدید زیست فناوری ایرانی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید