مظنون اصلی حادثه تروریستی پاریس اعتراف کرد

به گزارش مجله نایس پاتوق، ایرنا نوشت: از زمان آغاز تحقیقات دادستانی ضد ترور فرانسه در مورد حمله روز آدینه به دو نفر در نزدیکی ساختمان نشریه موهن شارلی ابدو در پاریس که وزیر کشور فرانسه آن را تروریستی و به عنوان حمله ای خونین به فرانسه یاد کرد، تا به امروز هفت نفر مظنون دستگیر شده اند. مظنون اصلی این حادثه به انجام این حمله اعتراف کرد.

مظنون اصلی حادثه تروریستی پاریس اعتراف کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

ژرار درمنن وزیر کشور فرانسه روز گذشته این حمله را یک اقدام تروریستی خواند. دادستانی ضد ترور فرانسه تحقیقات پیرامون این حمله را برعهده گرفته است. پیش از این پنج نفر در رابطه با این حمله دستگیر شده بودند که به گزارش شبکه تلویزیونی ب. اف. ام فرانسه، صبح امروز - شنبه - هفت نفر همچنان در بازداشت هستند.

یکی از مظنونان که نوجوان 18 ساله ای اصالتا پاکستانی است و سه سال پیش به عنوان کودک بدون سرپرست به فرانسه آمده بود، به تمام واقعیت ها در ارتباط با این حمله اعتراف نموده است.

به دنبال این حادثه، نخست وزیر فرانسه که در حال سخنرانی در سن سنت دنیس بود، برنامه را ترک کرد تا به محل حادثه در میدان بووو - Beauvau واقع در منطقه یازدهم پاریس برود.

این حمله در حوالی خیابان نیکلا اپر - Nicolas Appert محلی که هفته نامه شارلی ابدو در آنجا قرار داشت، رخ داد. چند ساعت پیش از این حمله، هفته نامه موهن فرانسوی با بسته ای مشکوک تهدید شده بود.

پلیس پاریس ظهر آدینه خاطرنشان کرد که به دنبال حمله دو مهاجم به مردم در نزدیکی محل پیشین دفتر نشریه فرانسوی شارلی ابدو دو نفر زخمی شده اند.

این حمله در محل حمله تروریستی در ژانویه (دی ماه) 2015میلادی رخ داد که منجر به کشته شدن 12 نفر از کارکنان شارلی ابدو شده بود. در جریان آن حمله و درگیری های پس از آن، در مجموع 17 نفر جان خود را از دست داده بودند.

حمله تروریستی روز آدینه پاریس در حالی انجام شد که سه هفته دیگر قرار است دادگاه کسانی که در حمله 5 سال پیش به دفتر شارلی ابدو دست داشتند، برگزار گردد.

دویچه وله هم می نویسد: گزارش های منتشرشده حکایت از آن دارد که نام مهاجم احتمالی حمله روز آدینه در پاریس، در فیش اس ثبت نشده بود. فیش اس دربرگیرنده نام و هویت افرادی است که گرایش های رادیکال داشته و از جهاد اسلامی پشتیبانی می نمایند.

قربانیان این حمله تروریستی دو همکار جوان آژانس خبری پرمیر لین بودند که دفترشان در همان ساختمانی واقع شده است که نشریه شارلی ابدو در آن واقع است.

این دو فرد حوالی نیمروز روز آدینه 25 سپتامبر در زمان استراحت خود برای کشیدن سیگار به خیابان آمده بودند که هدف حمله فرد مهاجم قرار می گیرند. گفته می گردد که خطر جانی آن ها را تهدید نمی کند.

مله روز گذشته در شرایطی صورت می گیرد که پرونده متهمان حمله تروریستی ژانویه سال 2015 به دفتر شارلی ابدو شروع شده است. سه مهاجم شرکت نماینده در آن حمله تروریستی در درگیری با نیروهای پلیس از پای در آمده بودند.

پس از این حمله، ژان کستکس نخست وزیر فرانسه نیز به محله وقوع این حمله تروریستی رفت و خطاب به خبرنگاران گفت که فرانسه به گونه ای خستگی ناپذیر علیه تروریسم مبارزه خواهد نمود.

از سوی دیگر، شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز نسبت به وقوع این حمله ابراز تاثر نموده و از این حمله به عنوان یک اقدام زبونانه یاد کرد. میشل با انتشار یک پست توییتری خاطرنشان کرد که خاک فرانسه جایی برای ترور و تروریسم نیست.

گفته می گردد که متهمان پرونده حمله تروریستی به دفتر نشریه شارلی ابدو به اشکال مختلف در این حمله نقش داشته اند. احتمال می رود بعضی از متهمان به مجازات تا میزان 20 سال زندان محکوم شوند.

پس از حمله تروریستی روز گذشته بسیاری از سیاستمداران کشورهای اروپایی نیز با ارسال پیغام هایی نسبت به این واقعه ابراز تاثر نموده اند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1145

به "مظنون اصلی حادثه تروریستی پاریس اعتراف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مظنون اصلی حادثه تروریستی پاریس اعتراف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید