مزایای مودم هایی که از همه سیم کارت های اپراتورهای موبایل پشتیبانی می نمایند

به گزارش مجله نایس پاتوق، یکی از دغدغه های کاربران ایرانی در بازار مودم ایران، خرید مودمی است که از سیم کارت های همه اپراتورهای موبایل ایران پشتیبانی کند.

مزایای مودم هایی که از همه سیم کارت های اپراتورهای موبایل پشتیبانی می نمایند

برای کاربران اهمیت دارد که بتوانند در صورت آنتن دهی ضعیف یک اپراتور در یک منطقه، سیم کارت اپراتور دیگری را روی مودم همراه قرار داده و از اینترنت پرسرعتی برخوردار شوند.

به ویژه، این روزها که حجم زیادی از کارهای روزمره، آموزش ها، دورکاری ها و تفریح ها با اینترنت موبایل انجام می گردد و حتی یک لحظه قطعی یا اختلال در اینترنت می تواند برای کاربران هزینه بالایی داشته باشد.

اما به دلایل زیادی که در ادامه خواهیم گفت؛ بعضی از مودم های همراه و جیبی یا رومیزی 4G LTE از بعضی اپراتورها و سیم کارت ها پشتیبانی نموده و به بعضی دیگر از اپراتورها وصل نمی شوند. این مشکل می تواند محدودیت های زیادی برای کاربر ایجاد کند.

ما در ایران چهار اپراتور موبایل همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل داریم که هریک انواع سیم کارت های دائمی و اعتباری را به مشتری عرضه می نمایند. به علاوه، هریک از این اپراتورها روی یک سری از باندهای فرکانسی 4G و 3G و 2G فعال بوده و خدمات بی سیم خود را ارائه می دهند.

مودمی که بخواهد به همه این اپراتورها وصل گردد؛ باید از همه فرکانس های رادیویی تحت پوشش آن ها پشتیبانی نموده و در هر منطقه، شبکه موبایل اپراتورها را شناسایی و با آنتن موبایل آن ها ارتباط بگیرد.

اینجا سوال مهمی مطرح می گردد: این مودم باید چه مشخصاتی داشته باشد و کدام مودم های 4G LTE در بازار ایران چنین ویژگی دارند؟

مزایای پشتیبانی از همه سیم کارت ها

مودم جیبی و رومیزی 4G LTE که بتواند از همه سیم کارت های اپراتورهای موبایل ایران پشتیبانی کند؛ چند مزیت ویژه و عظیم نسبت به دیگر مودم های هم رقیب خود در بازار دارد:

1- انعطاف پذیری در انتخاب اپراتور: کاربر به آزادی کامل می تواند سیم کارت هر اپراتور را روی مودم گذاشته و سریعا به اینترنت وصل گردد. دیگر این نگرانی وجود ندارد که فقط سیم کارت یک اپراتور خاص روی مودم کار می نماید.

2- تعویض سیم کارت در صورت عدم آنتن دهی: ممکن است شما خانه خود را جابه جا کنید؛ مدتی برای کاری در یک دفتر تازه مستقر شوید؛ به مسافرت بروید یا چند روزی خارج از شهر باشید. در این شرایط، اگر اپراتور سیم کارت درون مودم آنتن دهی ضعیفی در مکان تازه شما داشته باشد؛ چه می کنید؟ مودم هایی که اصطلاحا لاک شده هستند و فقط با یک سیم کارت کار می نمایند؛ عملا بدون استفاده خواهند شد ولی مودم هایی که آنلاک بوده و از هر سیم کارت و اپراتوری پشتیبانی می نمایند؛ به شما اجازه می دهند سیم کارت اپراتور دیگری را آزمایش کنید و هنوز بتوانید به اینترنت پرسرعت وصل شوید.

3- احتیاجی به آنلاک و دستکاری مودم نیست: مودم هایی که لاک یا قفل شده هستند؛ فقط با یک سیم کارت یا اپراتور کار می نمایند. بسیاری از کاربران، پس از خرید این مودم ها و مدتی استفاده از آن ها، چون با محدودیت های زیادی روبرو می شوند؛ به ناچار اقدام به آنلاک مودم می نمایند که معایب و آسیب های خاص خود را دارد و گاهی منجر به خرابی و سوختگی مودم می گردد. اما مودم هایی که از ابتدا و به صورت کارخانه ای آنلاک هستند؛ از هر سیم کارتی پشتیبانی نموده و دیگر احتیاجی به دستکاری ندارند.

4- اینترنت سریع تر: وقتی چند سیم کارت از اپراتورهای مختلف داشته باشید و آن ها را روی مودم آزمایش کنید؛ این فرصت را دارید که بفهمید آنتن موبایل کدام اپراتور به شما نزدیک تر است و آنتن دهی بهتری دارد و در نتیجه اینترنت سریع تری خواهید داشت. یا اینکه شبکه موبایل کدام اپراتور در منطقه شما خلوت تر است و از آن بهره ببرید.

5- بسته های اینترنت متنوع: تصور کنید بتوانید از هدایای همه اپراتورهای موبایل به مناسبت های مختلف بهره ببرید. همین طور، قدرت انتخاب طرح ها و بسته های اینترنت متنوعی از همه اپراتورها داشته باشید. قطعا در این شرایط هزینه اینترنت شما پایین تر آمده و می توانید متناسب با احتیاج خود و بسته های روزانه، شبانه، نامحدود و حجمی که اپراتورها می دهند؛ برترین بسته را انتخاب و بهره ببرید. فقط با یک مودم آنلاک که از همه سیم کارت ها پشتیبانی می نماید؛ قادر خواهید بود از بسته های اینترنت متنوع اپراتورها بهره ببرید.

آیا همه مودم های 4G از سیم کارت های ایرانی پشتیبانی می نمایند؟

جواب منفی است. این تصور اشتباه است که همه سیم کارت های ایرانی روی همه مودم های 4G که در بازار ایران به فروش می رسند؛ کار خواهند کرد.

همواره در هنگام خرید یک مودم 4G باید دقت زیادی داشته باشید تا مودمی بخرید که از همه سیم کارت ها پشتیبانی کند؛ یا به زبان دیگر بتواند به همه اپراتورهای موبایل وصل گردد.

دلایل زیادی برای عدم پشتیبانی از همه سیم کارت ها و اپراتورها به وسیله مودم ها وجود دارد. از جمله

1- مودم لاک شده: یعنی مودم به وسیله شرکت سازنده به سفارش یک اپراتور ایرانی قفل یا لاک شده تا فقط با سیم کارت همین اپراتور کار کند و از سیم کارت دیگر اپراتورها پشتیبانی نکند.

2- باندهای فرکانسی: بعضی مودم ها از همه فرکانس های FDD و 3G پشتیبانی نمی نمایند. این مودم ها برای استفاده در یک کشور یا منطقه خاص طراحی شدند و در نتیجه با باندهای فرکانسی بعضی اپراتورها سازگاری دارند و از فرکانس های رادیوی بعضی دیگر از اپراتورها پشتیبانی نمی نمایند.

3- مودم استوک: مودم های دست دومی که وارد بازار ایران شده و بدون گارانتی فروخته می شوند؛ مسائل فراوانی دارند از جمله اینکه در پنل مدیریتی آن ها، بعضی قابلیت ها و امکانات مانند پشتیبانی از همه فرکانس های رادیویی 4G LTE و 3G و 2G یا شناسایی اتوماتیک برترین فرکانس و شبکه موبایل غیرفعال باشد. در این صورت شما می بینید که در یک منطقه نمی توانید به اینترنت اپراتور خاصی وصل شوید یا شبکه 3G اصلا شناسایی نمی گردد یا همواره برترین باند رادیویی انتخاب نمی گردد.

کدام مودم های 4G LTE از همه سیم کارت های موبایل ایران پشتیبانی می نمایند؟

برندهایی که مودم های آن ها کاملا آنلاک بوده و از همه فرکانس های رادیویی اپراتورها پشتیبانی نمایند؛ در بازار ایران انگشت تعداد هستند.

مودم های همراه و رومیزی از این گروه هستند. نزتک (Naztech) یک برند کاملا ایرانی است که مودم های همراه و رومیزی به سفارش خودش طراحی نموده و وارد بازار ایران می نماید.

تا کنون، نزتک سه مدل مودم همراه 4G و یک مدل مودم رومیزی 4G به بازار ایران عرضه نموده است که همگی بدون هیچ گونه محدودیتی از همه سیم کارت های اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل پشتیبانی می نمایند.

یک مودم جیبی بسیار شیک و کوچک برای مصارف همراه و مسافرتی و گردشگری است.

یکی از برترین مودم پاوربانک های بازار ایران است و از یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی سود می برد تا بتوانید دستگاه های همراه خود را هم با آن شارژ کنید.

یک مودم همراه 4G شیک و تازه وارد به بازار ایران است که باز از باتری 6 هزار میلی آمپرساعتی برخوردار بوده و می تواند نقش پاوربانک و تقویت نماینده وای فای را هم ایفا نماید.

هم اولین مودم همراه/رومیزی فورجی این برند است که چندین ویژگی عظیم باورنکردنی مانند کار با باتری و برق شهری دارد و از چهار آنتن LTE و وای فای خارجی سود می برد.

همگی این مودم ها را می توانید با خیال راحت در بازار بخرید و نگران هیچ گونه ناسازگاری با شبکه موبایل، باندهای فرکانسی، قفل بودن بعضی امکانات یا عدم پشتیبانی از سیم کارت یک اپراتور خاص نباشید.

این مودم های از همه فرکانس های 4G FDD و 4G TDD و WCDMA و GSM یا 3G و 2G پشتیبانی می نمایند و هر سیم کارتی روی آن ها قرار دهید؛ پس از چند ثانیه شبکه موبایل را شناسایی نموده و متصل می شوند.

حرف آخر

از هر برندی می خواهید یک مودم همراه بگیرید؛ خوب دقت کنید که با سیم کارت های اپراتورهای ایرانی سازگاری داشته و از آن ها پشتیبانی کند. چنین مودمی می تواند مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه بیاورد و قدرت ویژه ای در دست شما باشد.

همواره هم چند سیم کارت از اپراتورهای مختلف همراه خود داشته باشید تا اگر اینترنت یک اپراتور قطع شد یا آنتن دهی ضعیفی داشت؛ بتوانید سریعا از سیم کارت اپراتور بعدی بهره ببرید و بدون اینترنت باقی نمانید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1679

به "مزایای مودم هایی که از همه سیم کارت های اپراتورهای موبایل پشتیبانی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای مودم هایی که از همه سیم کارت های اپراتورهای موبایل پشتیبانی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید