مایکروسافت تاریخ عرضه هولولنز 2 را معین کرد

به گزارش مجله نایس پاتوق، طبق اطلاعاتی که مدیران مایکروسافت نیز آن را تایید کردند، هدست واقعیت مجازی هولولنز 2 قرار است تا چند هفته دیگر به صورت رسمی عرضه گردد.

مایکروسافت تاریخ عرضه هولولنز 2 را معین کرد

طبق اعلام شرکت مایکروسافت، هدست واقعیت مجازی هولولنز 2 تا یک ماه دیگر برای فروش در دسترس قرار خواهد گرفت. این خبری بود که هری شام، مدیر بخش واقعیت مجازی مایکروسافت، در طول کنفرانس هوش مصنوعی در شهر شانگهای به آن اشاره نمود تا از این طریق کاربران را غافلگیر کند. همچنین یکی از سخنگویان این شرکت در جریان گفت و گویی با وب سایت TechRadar بیان کرد مایکروسافت نسخه هایی از این هدست را جهت تست در اختیار بعضی از کاربران قرار داده و با اطلاعاتی که از این طریق بدست آورده، نسخه نهایی این هدست را با بهبودهای بیشتری روانه بازار خواهد نمود.

هدست هولولنز 2 در ماه فوریه امسال و در جریان کنگره جهانی موبایل معرفی گردید اما مایکروسافت تاکون در رابطه با آن حرفی به میان نیاورده بود. هرچند هنوز هم تاریخ انتشار یا قیمت دقیقی برای آن معین نشده است.

اما هولولنز 2 چه تغییرات بزرگی را با خود به همراه خواهد داشت؟

در طول 6 ماهی که از معرفی این دستگاه می گذرد، مایکروسافت ترجیح داده در رابطه با ویژگی های این هدست و برنامه های خود برای آن سکوت کند. در ماه می امسال و در جریان کنفرانس بیلد مایکروسافت، هولولنز 2 برای پیش خرید در دسترس نهاده شد. همچنین از نسخه ای مخصوص توسعه دهندگان نیز رونمایی شد تا توسعه دهندگان بتوانند برنامه های خود را برای آن طراحی نمایند.

قیمت نسخه مخصوص توسعه دهندگان این هدست 3500 دلار خواهد بود. همچنین توسعه دهندگان در صورت تمایل می توانند هولولنز 2 را به صورت قسطی و با اقساطی به مبلغ 99 دلار در ماه خریداری نمایند.

هولولنز مخصوص توسعه دهندگان از نظر سخت افزاری هیچ فرقی با نسخه معمولی ندارد اما یک سری ویژگی از قبیل 500 دلار اعتبار آژور و امکان استفاده سه ماه رایگان از برنامه های Unity Pro و Unity PiXYZ را داراست.

همانند نسل گذشته، هولولنز 2 نیز بیشتر با هدف کسب و کار روانه بازار خواهد شد و در مدل های مختلف با سخت افزار قدرتمند و صعیف تر در دسترس قرار می گیرد. سیستم دید هولولنز 2 اکنون وسیع تر شده و به لطف استفاده از نمایشگرهای 2K میکرو الکترونیکال، از 34 درجه به 52 درجه ارتقا یافته است. همچنین نسبت تصویر نیز دیگر 16.9 نیست. یعنی تصاویر کمی بزرگ تر از قبل خواهند بود.

طبق اعلام مایکروسافت، هولولنز 2 اواخر ماه می به صورت کامل از موتور آنریل انجین 4 (Unreal Engine 4) پشتیبانی کرد. این یعنی تجربه بازی های ویدئویی VR به وسیله این هدست به تجربه ای لذت بخش تر بدل خواهد شد.

همچنین مایکروسافت درحال توسعه یک فروشگاه برای هولولنز است که توسعه دهندگان می توانند برنامه های خود را برای آن طراحی نموده و به فروش برسانند. هولولنز 2 علاه بر این از همه مرورگرها نیز پشتیبانی می نماید و در حال حاضر فایرفاکس اولین شرکتی است که به جمع شرکای مایکروسافت در این زمینه پیوسته تا مرورگر خود را برای هولولنز عرضه کند.

منبع: techradar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 332

به "مایکروسافت تاریخ عرضه هولولنز 2 را معین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت تاریخ عرضه هولولنز 2 را معین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید